Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa V Pszczółki

Wydarzenia Grupy V „Pszczółki”

Rok szkolny 2020/2021

 

Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !

Serdecznie zachęcamy do wykonania eksperymentów z dziećmi

6 najlepszych eksperymentów dla dzieci

22 Magiczne Eksperymenty

5 prostych eksperymentów dla dzieci ze składników, który każdy ma w domu ⚗️


15.04.2021 – język angielski
Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1.
Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?

 (Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…? oraz odpowiadaniem na to pytanie)
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

2.Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego
(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)
Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.
Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊

Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:

https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/

Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym.  Można też pominąć ekstrakt waniliowy.

Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.

Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!


13.04.2021 – Język angielski

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!

1.    Five Little Speckled Frogs | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!

  1. Propozycja wykonania pracy plastycznej – motyl (butterfly) lub żabka (frog)

(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)

Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia.  Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.

Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kartka papieru,
  • papier kolorowy lub ścinki papieru prezentowego lub kolorowy magazyn,
  • nożyczki
  • klej

https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/

Propozycja wykonania żabki:

https://twistynoodle.com/make-a-frog-coloring-page/


„Z Ekologią na Ty”

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !

W  dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.

Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.

  1. Na początku powitamy się znaną Wam piosenką „Przywitajmy się wesoło”. Jeżeli jej nie pamiętacie poniżej podaję link do utworu. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Wykonujcie taniec zgodnie z tekstem piosenki. Możemy śpiew powtórzyć kilka razy, tak aby móc zapamiętać tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  1. A teraz na rozgrzewkę odrobina sportu czyli trochę ćwiczeń fizycznych. Nauczymy się nowej piosenki zapraszającej do gimnastyki pt. „Skaczemy, biegniemy”. Śpiewajcie i poruszajcie się rytmiczne:
  • W pierwszej zwrotce możecie wykonywać budzenie i ubieranie się.
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.
  • W drugiej zwrotce możemy zrobić pary i zamiast biec do linii Mety obracać się kółeczkami krokiem lekkiego truchtu lub naśladować bieg w miejscu
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Wprowadzamy nową piosenkę związaną z Dniem Ziemi. Najpierw wysłuchajcie utworu „Ziemia – wyspa zielona”, a potem wykonujcie poniższe zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

Dzieci:

  – powtarzają melodie na la, la, la

  – starają się zapamiętywać słowa

 – opowiadają o czym jest piosenka

  1. Teraz kolej na nowe zadania rytmiczne, ćwiczenia „Echo rytmiczne”

Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty  z piosenki /. Dzieci  powtarzają go  np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.

  1. Powtórzenie znanej i nauczonej przez Was piosenki „ Promyk słońca wyjrzał zza chmury”.
  • Śpiewamy piosenkę utrwalając linię melodyczną i słowa
  • W zwrotkach piosenki tworzymy zamkniętą parę – trzymamy się za obie ręce i obracamy się krokami chodzonymi ze zmianą obrotu w połowie zwrotki
  • W refrenie zatrzymujemy się i klaszczemy w dłonie wyrzucając do góry obie ręce na słowa „Wiosna”
  • Zabawę powtarzamy sprawdzając poziom nabytych przez dzieci umiejętności
  1. A teraz znowu trochę ruchu, czyli gimnastyki. Powtarzajcie gesty z układu tanecznego „Wyginaj śmiało ciało”.

https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI

– Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !

– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !

Jest ta super zabawa rozwijająca kreatywność i umiejętności swobodnej improwizacji dzieci w określonych rytmach i charakterze  danego utworu.

  1. Na koniec piosenka „Pożegnamy się wesoło”. Nauczcie się zabawy, jeżeli nie pamiętacie jej z naszych wcześniejszych zajęć.

Melodia i tekst poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE

  • Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w tekście piosenki.
  • Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie lub obracanie (wirowanie).

Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących kończących nasze zajęcia !

Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.

Drodzy Rodzice !

Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi  staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.

Udanej nauki i zabawy !

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam

Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Witamy Kochani po świętach! Mamy nadzieję, że wypoczęliście i macie siły na dalszą pracę!
Tematem bieżącego tygodnia jest sklep.

  • Na początek zachęcamy do przeczytania wiersza Urszuli Piotrowskiej pt. „ Ulica Handlowa ”.

„ Ulica Handlowa ”

Na ulicy Handlowej

Sklep przy sklepie przystanął.

Tam robimy zakupy Razem z tatą i mamą.

Uśmiechnięci sprzedawcy pędzą do nas z radami

i po chwili zakupów pełny koszyk już mamy. 

Chleb i masło ze sklepu spożywczego,

W obuwniczym wybrane kalosze,

Kolorowa książeczka z księgarni,

Z warzywniaka owoce i groszek.

Tulipany i róże z kwiaciarni,

Zeszyty ze sklepu papierniczego,

Pachnące kremy z drogerii,

Misie, lalki ze sklepu zabawkowego,

A słodkie ciasteczka z cukierni. 

Kiedyś będę sprzedawcą

W sklepie pełnym zabawek.

Żeby sprzedać zabawkę,

Trzeba wielką mieć wprawę.

Na sklepowe wystawy

Lubię patrzeć przez szyby.

I kupować towary,

Tak po prostu, na niby.

  • Analiza treści wiersza :

– O jakiej ulicy była mowa w wierszu ?

-Co dziecko z rodzicami robiło na ulicy Handlowej ?

– Jakie sklepy były na ulicy Handlowej ?

-Jakie produkty kupiła rodzina ?

– O czym marzyło dziecko w tym wierszu ?

– Jakie trzeba mieć umiejętności , żeby samodzielnie robić zakupy lub być sprzedawcą ?

– Czy dzieci takie jak wy mogą same robić zakupy w dużych sklepach lub na takiej ulicy Handlowej ??

-Czy komuś z Was zdarzyła się kiedyś podobna pomyłka?

  • Rozmowa z dzieckiem na temat gdzie najczęściej robią zakupy z rodzicami , w jakich sklepach. Rodzic dopytuje dziecko o konkretne miejsca aby dzieci mogły poznać jak najwięcej nazw sklepów:
    -Gdzie można kupić owoce i warzywa? (warzywniak)
    -Gdzie można kupić mąkę, galaretkę, masło (sklep spożywczy)
    -Gdzie kupuje się mięso i wędliny? (sklep mięsny)
    -Jak nazywa się sklep, gdzie kupuje guziki i zamki do spodni? (pasmanteria)
    -Gdzie kupuje się części do roweru (sklep rowerowy).
    – A gdy jesteśmy chorzy, gdzie idzie się po leki? (apteka)
    -Gdzie kupujemy pieczywo? (piekarnia)
    -A kiedy chcemy nową rybkę do akwarium, kupimy ją w .. (sklepie zoologicznym)

 

  • Czytanie globalne wyrazów : chleb, kawa, masło, cukier, sok, serek, rogal.
    Analiza i synteza słuchowa wymienionych produktów. (dzielenie na sylaby, głosi)
    – jak nazywamy taki sklep w którym możemy kupić te przedmioty?
    – co jeszcze można kupić w takim sklepie? (dzieci wymieniają inne produkty spożywcze).

 

  • Zabawa dydaktyczna: „Jak można to nazwać” ? (Zadanie polegające na podaniu jednej nazwy określającej podane produkty).
    -chleb, bułka, rogal (pieczywo),
    – kiełbasa, szynka, parówka ( wędliny),
    – czekolada, baton, lizak ( słodycze),
    – jabłka, gruszki, banany ( owoce),
    – kapusta, marchewka, ogórek ( warzywa).

 

  • ”Omiń kałuże”– zabawa ruchowa z elementem skoku

Rodzic układa na dywanie szarfy/gazety w różnych miejscach, zadaniem dzieci jest dowolne przeskakiwanie przez szarfy w zależności od poleceń rodzica/rodzeństwa (obunóż, jednonóż).

 

  •  „Co kupiłem?”– zabawy dydaktyczne. Zagadki rozwijające zmysł dotyku. W nieprzezroczystych workach z folii ukrywamy różne przedmioty (np. telefon, zegarek, banan, zeszyt, papryka, kartka itp.) Dziecko może potrząsać workami, dotykać ich. Na końcu dziecko wymienia branże sklepu, w którym można kupić dany produkt.B) Zagadki rozwijające zmysł smakuNastępny etap zabawy polega na odgadywaniu nazw rzeczy z zawiązanymi oczami. W tym zadaniu posługujemy się zmysłem smaku. Kiedy im się to uda, muszą podać nazwę sklepu, w którym można nabyć daną rzecz. Rzeczy które przygotowuje rodzic nie powinny się powtarzać. Mogą to być owoce, warzywa, oraz różne inne rzeczy. (np.  cytryny, jabłka, ogórki kiszone).C) Zagadki rozwijające słuch i koncentracjęKolejnym etapem zabawy są zagadki słuchowe. Nauczycielka czyta dzieciom zagadki, a zadaniem dzieci jest odgadnięcie zagadki wskazanie przedmiotu z zagadki, nazwanie branży sklepu, w którym może się pojawić ten przedmiot.
    ZAGADKI:
    *Mogą być w muzyka dłoniach albo należeć do słonia. -trąbka
    *Z czego można zbudować Domy, mosty i wieże? Nie zepsujesz zabawki Choć na części rozbierzesz -klocki
    *Mają nazwy jednakowe Lecz wyglądają inaczej Jedna tnie zębami drewno Druga po boisku skacze –piłkaD) Zagadki rozwijające słuch fonemowyOstatnim etapem zabawy jest rozwiązywanie zagadek sylabowych. Nauczycielka rozkłada na dywanie różne obrazki, wypowiada pierwszą sylabę wyrazu, a zadaniem dzieci jest wskazanie obrazka, który zaczyna się na tą sylabę, wyklaskanie nazwy przedmiotu, dopasowanie obrazków do wybranego sklepu

Karty pracy : 132, 133. 

  • Zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego  Jedynkowe Przedszkole – zakupy
  • Wprowadzenie litery F, f na wyrazach podstawowych – farby. Wykonanie karty pracy 131 – rozpoznawanie i nazywanie liter, wymawianie głoski, pisanie liter po śladzie. Pisanie literki w soli, mące, kaszy bądź piasku. 
  • Jako prace plastyczna prosimy o wykonanie według własnego pomysłu Projekt torby ekologicznej wielokrotnego użytku”. Prace można wykonać różnymi technikami – malowane farbami, z kolorowego papieru, wyklejone kulkami z bibuły, wycięte z przeróżnych tkanin, ozdobione kolorowymi guzikami, koralikami i sznureczkami.  
    Zdjęcia prac prosimy przesyłać na grupowego maila

Kochane dzieci !

Kwiecień to dobry czas na to, by porozmawiać o tym co słychać na wsi. W dzisiejszych czasach tematy dotyczące życia na wsi są dla dziecka często niemniej ciekawe od tematów związanych z afrykańską sawanną. Na swój sposób dla dziecka żyjącego z dala od wsi – to całkiem egzotyczne! Z drugiej jednak strony, to co na wsi – choć dla niektórych odległe – wciąż jest dziecku bliskie. Każde z nich korzysta z dóbr, które pochodzą z rolniczej i hodowlanej działalności.

1. Powitanie dzieci: rymowanka z pokazywaniem.

Witam wszystkich Was w ten radosny czas,
jedną ręką pomachamy, jednym oczkiem pomrugamy,
teraz sobie podskoczymy i cichutko już siedzimy.
.

2. Dzień dobry zwierzątka- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika 
(szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – 
ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał – 
hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – 
miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi 
(wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała – 
muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry)

3.Odczytanie wyrazu „ZAGRODA”- dzielenie wyrazu na sylaby, głoski. Przeliczanie sylab i głosek

Zwierzęta wiejskie i ich dzieci” – 15.04.2020 r. | Przedszkole Nr 22 w Tarnowskich Górach

Wprowadzenie litery „Z”, „z”- monografia litery na podstawie wiersza

 ” W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej

Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.

– wyjaśnienie znaczenia słowa „zagroda”

– wymienianie mieszkańców zagrody

Film edukacyjny – Nauki Literki Z,z

 

 

4. Pisanie paluszkiem w soli lub w mące literki Z,z małej i dużej. Utrwalanie pisowni literek już poznanych. Idealne zajęcie: ćwiczy motorykę małą, przygotowuje paluszki do pisania, rozwija koncentrację, jest świetną zabawą.

 

Prezentacja : zwierzęta na wsi Przechodząc ze slajdu na slajd przedszkolak dowiaduję się na przykład co nieco o:

  • zwierzętach żyjących na wiejskim podwórku;
  • wiejskiej zabudowie;
  • maszynach, które znajdują się w gospodarstwie rolnym.

Ma także okazje:

  • podjąć próbę rozpoznawania zwierząt po ich odgłosach;
  • dowiedzieć się o niektórych formach wykorzystywania zwierząt przez człowieka;
  • poznać małe ciekawostki dotyczące wiejskiego życia.

Prezentacje kończy prosta zabawa pomagająca rozróżnić zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku od innych, a także podsumowanie. 

4.  Zabawa matematyczna „Rodziny zwierząt” – tworzenie zbiorów. Przeliczanie, porównywanie liczebności. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Przyporządkowanie cyfry do właściwego obrazka.

Na wiejskim podwórku

 

5. „Produkty z mleka” – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych

Spróbujcie, z zamkniętymi oczami, rozpoznać za pomocą zmysłu smaku i węchu  produkty mleczne. Powiedzcie, jaki mają smak.

Malowanie na mleku”- eksperyment – kreatywna zabawa  

Potrzebujemy:

  • mleko,
  • głęboki talerz,
  • pędzelek lub kroplomierz,
  • farby rozwodnione (w kilku kolorach) lub woda z dodatkiem barwników spożywczych, 
  • kilka kropli płynu do naczyń,
  • patyczki higieniczne

Malowanie na mleku

Praca plastyczna- prosimy o wykonanie kilku wybranych zwierząt wiejskich techniką origami i przesłanie zdjęcia wykonanej pracy na meila grupowego 🙂 Origami

Karty Pracy:

czwartek 126-128

piątek 129- 130


Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !

W dniu dzisiejszym tj. 7 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia. Zachęcamy do wykonania poniższych ćwiczeń/ zadań w dniu dzisiejszym!

Księgarnia pedagogiczno-edukacyjna, pomoce, ćwiczenia logopedyczne i Podręczniki 1276/02/2017 Plansza Piramida zdrowego żywienia

Zapraszamy do zaznajomienia się z wierszem : „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej oraz przeanalizowanie jego treści.
Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.
Rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela:
– Kim był doktor w wierszu?
– Od czego powinniśmy zaczynać dzień?
– Co trzeba robić, aby być zdrowym?
– Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?
– Co by było gdybyśmy się nie myli?
– Jakie przybory pomagają zachować nam czystość?

  •  * „Znam swoje ciało” – zabawa dydaktyczna wg metody Weroniki Sherborne – rozwijanie świadomości ciała.
    – wysokie unoszenie kolan,
    – bieg z unoszeniem kolan,
    – czworakowanie,
    – obroty w pozycji siedzącej,
    – pełzanie,
    – turlanie.
  •  * Zabawa ruchowa / taniec przy piosence „Szczotka, pasta”
  • MIŚ MARCYŚ UCZY, JAK DBAĆ O ZDROWIE Grupa Wydawnicza Harmonia

 

 

  • Zabawa zręcznościowa „Ubieramy czapki, szaliki, rękawiczki”.
    Dzieci dobierają się parami ( w tym przypadku rodzic – dziecko, rodzeństwo). Jednemu dziecku zawiązujemy oczy. Jego zadaniem jest ubranie w przygotowane rzeczy swojego kolegi z pary. Zamiana.

MIŁEJ ZABAWY! 🙂

 


 

Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !

ŻYCZENIA NA WIELKANOC SMS FACEBOOK 2021 gotowe do wysłania, zabawne, śmieszne, wesołe oryginalne 31.03.2021 | Głos Koszaliński


Wielkanoc 2021 r.

Witam !

Kochane dzieci !

1.Dzisiaj powitamy się dobrze Wam znaną piosenką „”Gdy dzień wstaje…”

https://www.youtube.com/watch?v=8BHISyj0kWg

 Na pewno pamiętacie układ z naszych zajęć rytmicznych do tej piosenki. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Tekst i piosenka w załączniku.


Drodzy Rodzice !

 Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu

2.Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami

  1. Śpiewamy piosenkę  „Maszeruje wiosna” :
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów
  1. Zabawa ruchowa:
  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci zatrzymują się i wyciągając w górę obie ręce głośno krzyczą WIOSNA
  • Całość powtarzamy kilka razy

3.Wprowadzenie nowej piosenki „Wielkanocne  święta”

  • Zbliża się Wielkanoc dlatego posłuchajcie nowej piosenki
  • Powtórzcie linii melodyczną na sylabie la, la , la.
  • Po kilkakrotnym powtórzeniach nauczycie się słów całej piosenki
  • Zapraszam dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem do zabawy ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

Link piosenki do skopiowania:

https://www.youtube.com/watch?v=–NregVlXUc

  1. Siadamy po turecku (siad skrzyżny, plecy proste) razem z rodzicem i rodzeństwem i śpiewamy piosenkę ”Wiosna” (Promyk słońca wyjrzał zza chmury)

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

  • Bierzemy instrumenty do ręki – dzieci łyżki, pozostali grzechotki
  • Na słowa zwrotki dzieci rytmicznie uderzają  łyżkami o podłogę.
  • Na słowa „Wiosna” w refrenie  dzieci wyciągają ręce z łyżkami do góry.
  • Analogicznie bawimy się w pozostałych zwrotkach
  • Zmieniamy instrumenty na grzechotki
  • Wstajemy i tańczymy wg własnego pomysłu lub ilustrując tekst piosenki
  • Powtarzamy piosenkę. Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.. Na zakończenie proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. W trakcie ćwiczenia popatrzcie na prezentacje

https://www.youtube.com/watch?v=JIKaAojRAdM

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki

 


30.03.2021 

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:

Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.

Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Na stronie British Council znajdują się ćwiczenia związane z tematem Wielkanocy. Do ćwiczenia prowadzi poniższy link:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

Część słów z tego ćwiczenia poznaliśmy na zajęciach. Wiem, że w najstarszych grupach z pewnością znajdą się chętni, żeby spróbować je wykonać!

Do zobaczenia niedługo!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !

W związku z tym, iż od tego tygodnia przechodzimy (chwilowo) na naukę zdalną, przesyłamy garść inspiracji na ten przedświąteczny czas. 
Na początek zapraszamy do zapoznania się z filmem, dzięki któremy dowiemy się jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami, a także karty pracy o tej samej tematyce.  Serdecznie zapraszamy do oglądania i pracy 😉 

WIRTUALNE ZAJĘCIA

WIELKANOCNE KARTY PRACY

 

Wielkanocna paczka pełna inspiracji - OkiemMamy.pl - Strona dla wszystkich mam, które chcą wiedzieć więcej. Na naszej stronie znajdziesz inspiracje do zabaw, co nieco o podróżach, naszych przedsięwzięciach oraz kuchni.OkiemMamy.pl – Strona

 

Odczytanie wyrazu „WIELKANOC”– dzielenie wyrazu na sylaby, głoski.

 

1. Wprowadzenie litery „B”, „b”- monografia litery na podstawie wiersza

Legenda o białym baranku

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,

falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

 

2. Wyklejanie plasteliną wzoru graficznego litery B.

https://drukowanka.pl/kolorowanka/litera-b/

3. Nauka piosenki „Pisanki, pisanki”

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV

4. Praca plastyczna- Bałwanek wielkanocny– prosimy o wykonanie świątecznego bałwanka techniką dowolną i przesłanie zdjęcia wykonanej pracy na meila grupowego 🙂 Az 24 przykładowe pomysły

5. Wielkanocny koszyczek”– rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka inspirowana wysłuchanym wierszem. Następnie rodzic odczytuje zagadki, jako rozwiązanie dzieci wybierają odpowiednią rzecz i wkładają do koszyczka.

Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,

Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)

Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,

i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)

Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,

głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)

Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,

On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)

Koszyczek Wielkanocny 

6. „Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez nauczycielkę. Podają liczbę sylab w wyrazie. WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.

 

7. Wielkanocna Gigapaka przedszkolaka  to zestaw 22 stron pomocy dydaktycznych, które urozmaicą zajęcia w czasie okołowielkanocnym. W zestawie znajdują się karty obrazkowe, puzzle literowe i cyfrowe, kolorowanki i karty pracy doskonalące znajomość liter, cyfr i umiejętności grafomotorycznych. Dla tych, którzy lubią bawić się jeszcze lepiej – w zestawie znajduje się gra Superoko (na zasadzie Dobble, oparta na tematycznym materiale obrazkowym).

POZDRAWIAMY! 🙂 

 


 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

Kwiecień 2021

6- latki

 

  1. Wielkanocne tradycje i obrzędy

– wprowadzenie litery B,b

– utrwalenie wiadomości na temat przygotowań do świąt w domach rodzinnych

– wyklejanie plasteliną wzoru graficznego litery B

– nauka piosenki

– opisywanie wyglądu zająca

– zapoznanie z produktami z wielkanocnego koszyczka

– utrwalenie znaków mniejszości i większości <,>

 

 

  1. Wieś

– rozpoznawanie zwierząt wiejskich po odgłosach

– zapoznanie z monografią litery Z,z

– rozpoznawanie i opisywanie wybranych zwierząt wiejskich

– „Stemplowanie ziemniakiem” – praca plastyczna

– przeliczanie elementów w zbiorach, układanie dzałań matematycznych

– zapoznanie z muzyka klasyczną

– rozumienie znaczenia pojęć: dyrygent, koncert, filharmonia

– poznanie etapów powstawania chleba i produktów do jego wypieku

– degustacja pieczywa, określanie smaku

– utrwalanie pojęć: zagroda, wieś, podwórko

– poznanie korzyści z hodowli zwierząt gospodarskich

– tworzenie wyrazów z sylab

 

  1. Zakupy

zapoznanie z monografią litery F,f

– spacer po okolicy przedszkola- rozpoznawanie i nazywanie sklepów

– rozpoznawanie i nazywanie wybranych produktów ze sklepu

– rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów mąki

– wykonanie pieczywa z masy solnej

– próby ważenia, zapoznanie z wagą

– zapoznanie z wartością pieniędzy- banknoty

– poznanie liczby 15 i 16

– degustacja jabłek- opisywanie smaku

– tworzenie imion z rozsypanki literowej

 

  1. ZOO

zapoznanie z monografią litery H.h

–  poznanie zwierząt egzotycznych żyjących w Afryce

– składanie obrazków z części

– usystematyzowanie wiadomości o ZOO

– zapoznanie z wyglądem ptaków egzotycznych

– praca plastyczna „Kolorowa papuga”

– rozróżnianie odgłosów dzikich zwierząt

 


Drodzy Rodzice!

Marzanno, Marzanno Ty zimowa panno!

Ciebie pożegnamy, wiosnę przywitamy!”


     W dniu dzisiejszym 22 marca dzieci z naszego przedszkola świętowały Pierwszy Dzień Wiosny. Uroczystości powitania Wiosny rozpoczęły się od gier i zabaw związanych z tematyką pór roku. Dzieci dowiedziały się o starym zwyczaju topienia Marzanny. Mimo wielu atrakcji najbardziej oczekiwaną częścią dnia było zrobienie Marzanny. Po wykonaniu kukły dzieci z grupy Pszczółek radośnie maszerowały w wiosennym pochodzie, na czele którego widniała Marzanna.  Jesteśmy pewni, że starania naszych wspaniałych Przedszkolaków sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre.

 

Drodzy Rodzice!

Wiosna coraz bliżej! 🙂 Dzieci rozpoczęły urządzanie wiosennych kącików przyrody. Zmieniła  się  dekoracja przedszkola  z  zimowej  na  wiosenną. W wielu dekoracjach  sal przeważają  kolory zieloni i żółci. Dzięki tym barwom  uważamy, że jest to piękna  pora roku ,   którą   możemy rozbudzić  u dzieci  zainteresowanie  zmianami zachodzącymi  w przyrodzie. Toteż przedszkolaki sadziły oraz siały różnorodne nasiona:  rzeżuchę, pszenicę, owies, cebulkę, fasolkę, pomidorka czy brokuła.  W naszych kącikach pojawiły się również piękne kwiaty oraz pnącza. Teraz codziennie dbamy o nasze roślinki   i prowadzimy liczne obserwacje. Dzięki tym obserwacjom dzieci mogą   cieszyć się każdą dostrzeżoną zmianą, jaka  zachodzi podczas wegetacji poszczególnych nasionek. Nie mogą się doczekać, kiedy rzeżucha i szczypiorek  na tyle urosną , aby je zjeść na śniadanie w naszym przedszkolu.

 


Drodzy Rodzice!

Informujemy, że w okresie wakacyjnym nasza placówka będzie sprawowała opiekę przedszkolną w terminie od 1 lipca do 11 sierpnia br. w dniach od poniedziałku do piątku. Rodziców chętnych do skorzystania z opieki wakacyjnej dla swoich dzieci prosimy o wypełnienie ankiety i dostarczenie jej do placówki. Ankietę można również odebrać w wersji papierowej na miejscu w przedszkolu.

W okresie od 12 sierpnia do 31 sierpnia br. jest zaplanowana przerwa wakacyjna i w tym czasie przedszkole nie organizuje opieki dla dzieci.


Drodzy Rodzice!

Ogród Jordanowski w tym roku wprowadził zajęcia z Ceramiki na które uczęszczamy co 3 tygodnie. Na zajęciach dzieci poznają właściwości gliny oraz omawiają etapy powstawania gotowego produktu ceramicznego. Dzieci wspólnie formowały już rybki, wazoniki czy rowerki.

Praca z gliną bardzo dobrze wpływa na harmonijny rozwój dzieci. Wycisza, uczy skupienia i cierpliwości. Zgniatanie, ugniatanie i wałkowanie gliny zaspokaja naturalną potrzebę dziecka, przygotowuje w ten sposób rękę do nauki pisania. Znakomicie stymuluje i rozwija układ nerwowy. Rozwija wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, a poza tym, a może przede wszystkim jest wspaniałą zabawą i sprawia dzieciom autentyczną frajdę!
 

 

Drodzy Rodzice!

Serdecznie zapraszamy Rodziców na warsztaty do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej przy ul. Otwockiej 3. 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 w Warszawie

 

ZAPRASZAMY NA WARSZTAT „SŁOWA MAJĄ MOC” – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 w Warszawie

 


Zabawa karnawałowa dla dzieci – Katedra Radomska

Drogie Dzieci! 

Serdecznie zapraszamy grupę Pszczółkową na Zabawę Karnawałową dnia 27 stycznia (środa) o godz. 11.00

Stroje i przebrania dowolne ma być kolorowo i radośnie 🙂 

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

 


Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu w Kaliszu „ : Zespół Kształcenia i Wychowania w Dziemianach

Drodzy Rodzice! 

25 stycznia (poniedziałek) o godz. 12.30 odbędzie się nagranie krótkiego występu dla Babci i Dziadka.

Prosimy o elegancki strój :dziewczynki- białe rajstopki, biała bluzeczka 

chłopcy – ciemne spodnie, jasna koszula i w miarę możliwości ciemny kapelusz lub kaszkiet (jeżeli taki Państwo posiadają to bardzo prosimy o doniesienie jak najszybciej żeby chłopcy mogły przećwiczyć układ z kapeluszami)

 Pozdrawiamy!


List od Św. Mikołaja do dzieci.


25.11 Dzień Pluszowego Misia ! 

W dniu dzisiejszym obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji dzieci wykonały misiowe opaski na głowę, narysowały samodzielnie portrety misiów, a także nauczyły się choreografii do piosenki „Misie dwa”. Przedszkolaki brały również udział w zabawie „Pszczoły i ul” – zadaniem dzieci było umieszczenie pszczółek w ulu poprzez dmuchanie w rurkę (ćwiczenia oddechowe połączone z ruchem ciała).


Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie  w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.

Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.

Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca! 


Drodzy Rodzice! 

Przypominamy o wykonaniu przesłanych do państwa ćwiczeń drogą mailową. W dalszym ciągu nie otrzymałyśmy znaczącej większości zdjęć wykonanych domów. 
Bardzo prosimy o dostarczenie fotografii najpóźniej do niedzieli (tj. 8.11), wykonane ćwiczenia o przyniesienie w poniedziałek, jeżeli nie mają państwo możliwości druku, dzieci dostaną je w poniedziałek. 
Drodzy Państwo, każda praca, którą wykonało dziecko w czasie zamknięcia przedszkola jest dla nas informacją zwrotną, iż dziecko zdobyło wiadomości i przyswoiło nowe pojęcia niezbędne do dalszej nauki, a także sygnałem, iż nasza praca nie idzie na marne. 
Pozdrawiamy! 


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!

W związku z zamknięciem przedszkola w tym tygodniu przechodzimy na naukę zdalną. Poniżej przedstawimy co należy wykonać w bieżącym tygodniu. Wszelkie pomoce będą przesyłane mailowo ( dla przypomnienia: p173pszczolki@gmail.com, jeżeli któreś z Państwa nie otrzyma wiadomości prosimy o kontakt)

Temat tygodnia: Mój dom.

W ramach rozwoju fizycznego dziecka zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem miękkiej piłki. 
Przykładowe ćwiczenia: „Podrzuć – złap” – podrzuty piłki w górę, klaśnięcie i łapanie piłki; „Dookoła raz i dwa” – krążenie piłki wokół tułowia; „Podaj – chwyć” – przenoszenie piłki pod kolanem uniesionej nogi/zmiana przenoszenie piłki pod drugą nogą.

 W bieżącym tygodniu wprowadzamy/ zapoznajemy się z literą pisaną i drukowaną „T”, „t”. W związku z tym serdecznie prosimy o przeprowadzenie z dzieckiem zabawy „Niedokończone zdanie” – „Mój tata jest… ” Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania. 
Wprowadzenie litery T, t na przykładzie podstawowych wyrazów tata, Tomek. Zadaniem dziecka jest podział wyrazu tata oraz Tomek na sylaby i podanie ich liczby. W wiadomości mailowej otrzymają państwo materiały do wykonania tych zadań. 
Zachęcamy do rozmowy na temat różnić pomiędzy wyglądem litery małej t i dużej, a także pisania litery w powietrzu i na dywanie. 

Zajęcia z zakresu pojęć matematycznych – wprowadzenie liczby 4 (materiały utrwalające pisownę cyfry 4 mailowo)

Wysłuchanie wiersza M. Robaczyk pt. „Jadę windą”:
Jadę windą w moim bloku i każdego mam na oku!
Znam sąsiadkę i sąsiada, wiem, gdzie każdy z nich wysiada.

Pierwsze piętro! Kto wchodzi? Nie zgadniecie! Państwo młodzi!
Drugie piętro – pani z pieskiem, który oko ma niebieskie.

Trzecie piętro – Pan Antoni, z siatką i gazetą w dłoni. 
Czwarte piętro – ja i mama, bo nie mogę jeździć sama!

Teraz głowa niech się trudzi! Ilu w windzie było ludzi? 

Zachęcamy do odpowiedzi na pytania: Kto wyszedł z windy na pierwszym piętrze? Jakiego koloru oko miał pies, który wysiadał na drugim piętrze? Właścicielem psa był pan czy pani? „Na którym piętrze wysiadał pan z gazetą? 

Pogadanka z dzieckiem – Jak powstaje dom? Jak nazywają się domki zwierząt? 

Zapraszamy serdecznie do wykonania własnego domu z kartonu – technika dowolna. Bardzo prosimy po wykonanej pracy o przesłanie zdjęć drogą mailową. 

Przypominamy również aby praca dzieci była wykonywana samodzielnie. 

Życzymy dobrego tygodnia! 
Pozdrawiamy!!

———————————————————————————————————————

Drodzy Rodzice!

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna zaprasza rodziców dzieci mieszkających bądź uczęszczających do placówek oświatowych w dzielnicy Praga-Północ na Spotkanie Edukacyjne dla Rodziców dzieci w wieku 0-7 lat.

WTOREK 27 Października 2020, godz. 17.00-19.00

Poradnia Psychologiczna- Pedagogiczna Nr 5 ul. Otwocka 3

 


Drodzy Rodzice!

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna zaprasza rodziców dzieci mieszkających bądź uczęszczających do placówek oświatowych w dzielnicy Praga-Północ na Warsztaty Umiejętności Wychowawczych. 

 

WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH – Zespół Szkół nr 33 w Warszawie


Drodzy Rodzice!

Lista przydzielonych znaczków

Godziny pracy grupy pszczółek (w dniach poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7:30 – 16:30; środa 7:30- 17)

W miarę możliwości prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy grupy.

Bardzo prosimy o przyniesienie kapci na zmianę. O pozostałych rzeczach poinformujemy na planowanym wrześniowym zebraniu.

 

 

PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 63 IM. JANUSZA KORCZAKA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W BYTOMIU

 

Przedszkole Sióstr Duszy Chrystusowej SOLARIS

 


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content