Wydarzenia Grupy V „Pszczółki”
Rok szkolny 2021/2022
Drodzy Rodzice!
Dnia 25 maja (Środa) o godzinie 15.30 odbędzie się Akademia z Okazji Dnia Mamy i Taty. Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców. Prosimy aby tego dnia dzieci przyniosły eleganckie stroje.
Dziękujemy
10 maja byliśmy na spektaklu Teatrzyku Bajka pt. „Krawiec Niteczka. Dzieci z wielkim zainteresowaniem oglądały przedstawienie. Po spektaklu przedszkolaki brały udział w warsztatach teatralno – dramowych. Na koniec naszego wyjazdu mogliśmy podziwiać piękno przyrody ,spacerując ścieżkami Lasku Bielańskiego.
Drodzy Rodzice!
W dniach 09, 10, 16, 17.05.2022r. odbędzie się dzień otwarty na temat gotowości dziecka do podjęcia nauki w Szkole Podstawowej. Lista znajduje się na stoliku w wejściu do przedszkola, prosimy o wpisywanie się w poszczególne dni i godziny.
Dziękujemy 🙂
ZEBRANIE Z RODZICAMI
Dnia 28lutego (poniedziałek) o godz. 16.30, zapraszamy Rodziców na zebranie podsumowujące I półrocze pracy wychowawczo- dydaktycznej w naszej grupie. Prosimy o przybycie tylko jednego z rodziców dziecka.
Pozdrawiamy!
14 luty- „Walentynki”
Tego dnia w naszej grupie realizowaliśmy zajęcia na temat miłości, przyjaźni i wzajemnym szacunku. Przedszkolaki uczestniczyły w tematycznych zabawach dydaktycznych, ruchowych oraz plastycznych. Radosnej atmosferze towarzyszyły walentynkowe akcenty w formie czerwonych serduszek ozdabianych brokatem
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Drodzy Rodzice!
16.02.2022 r. (środa) o godz. 12.30 odbędzie się przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka, bardzo prosimy , aby tego dnia: chłopcy byli ubrani elegancko, a dziewczynki w białe bluzeczki, białe rajstopki oraz spódniczki.
Dziękujemy!
BAL KARNAWAŁOWY
Zapraszamy dzieci z grupy „Pszczółki” na bal karnawałowy, który odbędzie się w dniu 17.02.2022 r. o godz. 10.30
Prosimy o zabranie ze sobą dużo uśmiechu, dobrego humoru i swobodnego przebrania karnawałowego.
Życzymy udanej zabawy!
Drodzy Rodzice!
Dnia 22 grudnia (w środę) odbędzie się nagranie przedstawienia Bożonarodzeniowego. Bardzo prosimy, aby dzieci były ubrane według przyznaczonych ról, w razie wątpliwości dostaną dzisiaj karteczki do domu.
Prosimy o przynoszenie pendrive.
Dziękujemy 🙂
6 grudnia nasze przedszkole odwiedził bardzo miły i długo oczekiwany gość. Miał czerwony strój, długą, białą brodę oraz worek pełen prezentów.To nie mógł być nikt inny tylko Mikołaj-niezwykle wesoły, rozmowny i chętny do wspólnej zabawy i tańca.Miło spędzony czas uświetniło wspólne zdjęcie oraz wręczenie przez Mikołaja paczek z prezentami.
25 listopada obchodziliśmy „Dzień Pluszowego Misia”. Przedszkolaki z naszej grupy bawiły się przy misiowych przebojach, oglądały kolorowe ilustracje o znanych i lubianych misiach z dziecięcych bajek, odgadywały zagadki oraz brały udział w różnych konkurencjach związanych z pluszową zabawką. Najlepszą atrakcją było rozstrzygnięcie konkursu oraz wręczenie dyplomów i upominków dla dzieci, które wykonały piękne „Misie na patyku „.
Drodzy Rodzice!
Bardzo prosimy, aby dnia 14.10.2021r. (czwartek) dzieci były ubrane elegancko, ponieważ wystąpią w Akademii z okazji Dnia Nauczyciela.
Prosimy również, aby do przedszkola przyprowadzać zdrowe dzieci!
Dziękujemy 🙂
Dnia 15 września przedszkolaki z grupy „Pszczółki” wybrały się na spacer na pobliskie skrzyżowanie. Celem wycieczki było utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się w pobliżu jezdni oraz nauka prawidłowego przechodzenia przez ulicę. Dzieci z uwagą obserwowały ruch uliczny, zachowania pieszych i pojazdów.
28 września 2021r.odbyła się wycieczka do Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa- Oddział Muzeum Łazienki Królewskie na zajęcia edukacyjne „Przyroda wokół nas”. Celem poznania był aspekt przyrodniczy parku. Wśród parkowych alei dzieci zapoznały się z fauną (pawie, wiewiórki , kaczki czy łabędzie, gołębie, wróble)oraz oglądały florę(kwiaty, drzewa) Przedszkolaki z ogromnym zainteresowaniem słuchały oraz zapoznawały się z nazwami wybranych drzew jak również zwierząt.
Dnia 1 października w naszym przedszkolu gościliśmy Pana Karola Kierzkowskiego z Państwowej Straży Pożarnej. Dzieci zapoznały się z charakterystyką pracy strażaka mogły także zapoznać się z podręcznym sprzętem , a także przymierzyć strażackie ubranie. W trakcie spotkania przedszkolaki dowiedziały się , że praca strażaka nie polega tylko na gaszeniu pożarów, ale również na udzielaniu pomocy ludziom podczas powodzi, burz i wypadków samochodowych.
14 października grupa Pszczółek zaprezentowała występy z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Nie zabrakło wierszy, życzeń, piosenek, które w całości stworzyły piękne podziękowanie za codzienną troskę, oddanie i serdeczność. Na zakończenie każdy zaproszony gość dostał upominek wykonany przez dzieci.
22 listopada grupa „Pszczółek” wybrała się do Szkoły Podstawowej nr 127 w Warszawie, aby obejrzeć wystawę żurawi origami. Mieliśmy przyjemność podziwiać przepiękne girlandy oraz sznury, złożone z kolorowych ptaków z papieru. Dodatkowo podczas wizyty odbył się pokaz tańca żurawi, w wykonaniu uczniów szkoły.
Wyprawka:
papier xero, kredki ołówkowe, kredki pastele olejne, 2 ołówki, klej, teczka, piórnik, papier kolorowy, temperówka, chusteczki suche i mokre
Drodzy Rodzice!
Dnia 09.09.2021r. (czwartek) o godz. 17.00 odbędzie się zebranie organizacyjne. Ze względu na obostrzenia prosimy o przybycie tylko jednego z rodziców.
Witamy w nowym roku przedszkolnym . Przesyłamy listę dzieci wraz przydzielonymi znaczkami!!
Lp. | Imię i nazwisko dziecka | Znaczek |
1. | Nikola B. | jabłko |
2. | Alicja B. | korale |
3. | Ewa Cz. | kwiatek |
4. | Matthieu G. | muchomor |
5. | Franciszek G. | 2 grzybki |
6. | Ludwik J. | choinka |
7. | Nina K. | dzwonek |
8. | Marcelina K. | gruszka |
9. | Jan K. | parasolka |
10. | Jakub K. | samochód |
11. | Oliwia Koz | biedronka |
12. | Oliwia Ku | 2 muchomory |
13. | Cezary Ł. | rybka |
14. | Zofia Maj | serce |
15. | Zofia Mał | wisienki |
16. | Jan M. | żaglówka |
17. | Nikola M. | motyl |
18. | Natalia O. | filiżanka |
19. | Alicja P. | słoneczko |
20. | Dominik P. | 3 balony |
21. | Michał S. | piłka |
22. | Wojciech T. | grzybek |
23. | Borys W. | wiaderko |
24. | Barbara W. | domek |
25. | Karolina Z. | 3 kwiatki |
Rok szkolny 2020/2021
Drodzy Rodzice
Dnia 25 czerwca( piątek) o godz. 16.30 odbędzie się Uroczyste Zakończenie Roku w sali Pszczółek. Z racji poluzowania obostrzeń serdecznie zapraszamy po jednym rodzicu każdego dziecka.
Drodzy Rodzice
Dnia 25 maja (wtorek) odbyło się nagranie Akademii Dnia Mamy i Taty. W tym dniu przedszkolaki chciały podkreślić znaczenie Rodziny w życiu każdego człowieka. To dzięki rodzinie uczymy się odróżniać dobro od zła, pokonywać strach, nabierać pewności siebie, uczymy się odpowiedzialności, szczerości, dobroci i miłości , którą przekazują nam Rodzice.
Prosimy o przekazywanie pendriva w celu nagrania przedstawienia.
Drodzy Rodzice
Dnia 20 czerwca obchodziliśmy Światowy Dzień Pszczół. Podążając za myślą Alberta Einsteina, że “jeśli z Ziemi zniknie pszczoła, człowiekowi pozostaną tylko cztery lata życia; nie ma więcej pszczół, nie ma więcej zapylania, nie ma więcej roślin, nie ma więcej zwierząt, nie ma więcej ludzi…” przedszkolaki podjęły działania w celu ich bliższego poznania. Dzieci miały okazję poznać z bliska życie i wygląd pszczół, poznać budowę ula, przekonać się do czego służą ramki w ulu i poczuć zapach prawdziwego, pszczelego wosku. Grupy starszych przedszkolaków na zakończenie zajęć wykonały wycinankę z sylwetami Pszczółek, które zawisły na naszej przedszkolnej galerii.
Drodzy Rodzice
Dnia 1 czerwca obchodziliśmy Dzień Dziecko nieco inaczej niż zawsze. Tego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do „Stajni Kaliska” k/ Łochowa. Dzieci swoje święto spędziły karmiąc kozy i kury, miały okazję jezdzić konno czy na bryczce. Na koniec spędziliśmy czas przy ognisku zajadając pyszne kiełbaski. To był wspaniały Dzień Dziecka! 🙂
Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !
Serdecznie zachęcamy do wykonania eksperymentów z dziećmi
6 najlepszych eksperymentów dla dzieci
5 prostych eksperymentów dla dzieci ze składników, który każdy ma w domu ⚗️
15.04.2021 – język angielski
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1.Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?
(Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…? oraz odpowiadaniem na to pytanie)
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM
2.Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego
(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)
Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.
Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊
Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:
https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/
Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym. Można też pominąć ekstrakt waniliowy.
Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.
Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!
13.04.2021 – Język angielski
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!
https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o
Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!
(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)
Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia. Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.
Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/
Propozycja wykonania żabki:
https://twistynoodle.com/make-a-frog-coloring-page/
„Z Ekologią na Ty”
Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !
W dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.
Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
Dzieci:
– powtarzają melodie na la, la, la
– starają się zapamiętywać słowa
– opowiadają o czym jest piosenka
Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty z piosenki /. Dzieci powtarzają go np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI
– Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !
– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !
Jest ta super zabawa rozwijająca kreatywność i umiejętności swobodnej improwizacji dzieci w określonych rytmach i charakterze danego utworu.
Melodia i tekst poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE
Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących kończących nasze zajęcia !
Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.
Drodzy Rodzice !
Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych zwrotek i refrenu.
Udanej nauki i zabawy !
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !
Pozdrawiam
Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki
Witamy Kochani po świętach! Mamy nadzieję, że wypoczęliście i macie siły na dalszą pracę!
Tematem bieżącego tygodnia jest sklep.
„ Ulica Handlowa ”
Na ulicy Handlowej
Sklep przy sklepie przystanął.
Tam robimy zakupy Razem z tatą i mamą.
Uśmiechnięci sprzedawcy pędzą do nas z radami
i po chwili zakupów pełny koszyk już mamy.
Chleb i masło ze sklepu spożywczego,
W obuwniczym wybrane kalosze,
Kolorowa książeczka z księgarni,
Z warzywniaka owoce i groszek.
Tulipany i róże z kwiaciarni,
Zeszyty ze sklepu papierniczego,
Pachnące kremy z drogerii,
Misie, lalki ze sklepu zabawkowego,
A słodkie ciasteczka z cukierni.
Kiedyś będę sprzedawcą
W sklepie pełnym zabawek.
Żeby sprzedać zabawkę,
Trzeba wielką mieć wprawę.
Na sklepowe wystawy
Lubię patrzeć przez szyby.
I kupować towary,
Tak po prostu, na niby.
– O jakiej ulicy była mowa w wierszu ?
-Co dziecko z rodzicami robiło na ulicy Handlowej ?
– Jakie sklepy były na ulicy Handlowej ?
-Jakie produkty kupiła rodzina ?
– O czym marzyło dziecko w tym wierszu ?
– Jakie trzeba mieć umiejętności , żeby samodzielnie robić zakupy lub być sprzedawcą ?
– Czy dzieci takie jak wy mogą same robić zakupy w dużych sklepach lub na takiej ulicy Handlowej ??
-Czy komuś z Was zdarzyła się kiedyś podobna pomyłka?
Rodzic układa na dywanie szarfy/gazety w różnych miejscach, zadaniem dzieci jest dowolne przeskakiwanie przez szarfy w zależności od poleceń rodzica/rodzeństwa (obunóż, jednonóż).
Karty pracy : 132, 133.
Kochane dzieci !
Kwiecień to dobry czas na to, by porozmawiać o tym co słychać na wsi. W dzisiejszych czasach tematy dotyczące życia na wsi są dla dziecka często niemniej ciekawe od tematów związanych z afrykańską sawanną. Na swój sposób dla dziecka żyjącego z dala od wsi – to całkiem egzotyczne! Z drugiej jednak strony, to co na wsi – choć dla niektórych odległe – wciąż jest dziecku bliskie. Każde z nich korzysta z dóbr, które pochodzą z rolniczej i hodowlanej działalności.
1. Powitanie dzieci: rymowanka z pokazywaniem.
Witam wszystkich Was w ten radosny czas,
jedną ręką pomachamy, jednym oczkiem pomrugamy,
teraz sobie podskoczymy i cichutko już siedzimy..
2. Dzień dobry zwierzątka- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry)
3.Odczytanie wyrazu „ZAGRODA”- dzielenie wyrazu na sylaby, głoski. Przeliczanie sylab i głosek
Wprowadzenie litery „Z”, „z”- monografia litery na podstawie wiersza
” W zagrodzie Małgosi”-bajka ortofoniczna E. Michałowskiej
Wieczorem w zagrodzie ciocia Małgosi
każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta gra,
aż Małgosia jeść im da.
– wyjaśnienie znaczenia słowa „zagroda”
– wymienianie mieszkańców zagrody
Film edukacyjny – Nauki Literki Z,z
4. Pisanie paluszkiem w soli lub w mące literki Z,z małej i dużej. Utrwalanie pisowni literek już poznanych. Idealne zajęcie: ćwiczy motorykę małą, przygotowuje paluszki do pisania, rozwija koncentrację, jest świetną zabawą.
Prezentacja : zwierzęta na wsi Przechodząc ze slajdu na slajd przedszkolak dowiaduję się na przykład co nieco o:
Ma także okazje:
Prezentacje kończy prosta zabawa pomagająca rozróżnić zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku od innych, a także podsumowanie.
4. Zabawa matematyczna „Rodziny zwierząt” – tworzenie zbiorów. Przeliczanie, porównywanie liczebności. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Przyporządkowanie cyfry do właściwego obrazka.
5. „Produkty z mleka” – polisensoryczne poznanie produktów mlecznych
Spróbujcie, z zamkniętymi oczami, rozpoznać za pomocą zmysłu smaku i węchu produkty mleczne. Powiedzcie, jaki mają smak.
Potrzebujemy:
Praca plastyczna- prosimy o wykonanie kilku wybranych zwierząt wiejskich techniką origami i przesłanie zdjęcia wykonanej pracy na meila grupowego 🙂 Origami
Karty Pracy:
czwartek 126-128
piątek 129- 130
Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !
W dniu dzisiejszym tj. 7 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia. Zachęcamy do wykonania poniższych ćwiczeń/ zadań w dniu dzisiejszym!
Zapraszamy do zaznajomienia się z wierszem : „Nasze zdrowie” B. Lewandowskiej oraz przeanalizowanie jego treści.
Doktor rybka niech nam powie
Jak należy dbać o zdrowie!
Kto chce prosty być jak trzcina,
Gimnastyką dzień zaczyna!
Całe ciało myje co dzień
Pod prysznicem, w czystej wodzie.
Wie, że zęby białe czyste
Lubią szczotkę i dentystę!
Pije mleko, wie, że zdrowo
Chrupać marchew na surowo.
Kiedy kicha czysta chustka
Dobrze mu zasłania usta.
Chcesz, to zobacz, jak jeść jabłka
Na obrazku bez zarazków.
Rób tak samo, bo chcesz chyba
Tak zdrowy być jak ryba.
Rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela:
– Kim był doktor w wierszu?
– Od czego powinniśmy zaczynać dzień?
– Co trzeba robić, aby być zdrowym?
– Jak Wy dbacie o swoje zdrowie?
– Co by było gdybyśmy się nie myli?
– Jakie przybory pomagają zachować nam czystość?
MIŁEJ ZABAWY! 🙂
Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !
Wielkanoc 2021 r.
Witam !
Kochane dzieci !
1.Dzisiaj powitamy się dobrze Wam znaną piosenką „”Gdy dzień wstaje…”
https://www.youtube.com/watch?v=8BHISyj0kWg
Na pewno pamiętacie układ z naszych zajęć rytmicznych do tej piosenki. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Tekst i piosenka w załączniku.
Drodzy Rodzice !
Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych zwrotek i refrenu
2.Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami
3.Wprowadzenie nowej piosenki „Wielkanocne święta”
Link piosenki do skopiowania:
https://www.youtube.com/watch?v=–NregVlXUc
https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
6.Zabawa ruchowa:
7.. Na zakończenie proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. W trakcie ćwiczenia popatrzcie na prezentacje
https://www.youtube.com/watch?v=JIKaAojRAdM
Powodzenia ! Miłej zabawy !
Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy
Ewa Lempkowska
Nauczyciel rytmiki
30.03.2021
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:
Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.
Easter Bunny Song
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Na stronie British Council znajdują się ćwiczenia związane z tematem Wielkanocy. Do ćwiczenia prowadzi poniższy link:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter
Część słów z tego ćwiczenia poznaliśmy na zajęciach. Wiem, że w najstarszych grupach z pewnością znajdą się chętni, żeby spróbować je wykonać!
Do zobaczenia niedługo!
Pani od angielskiego
Marianna Kądziela
Drodzy Rodzice oraz Kochane Dzieci !
W związku z tym, iż od tego tygodnia przechodzimy (chwilowo) na naukę zdalną, przesyłamy garść inspiracji na ten przedświąteczny czas.
Na początek zapraszamy do zapoznania się z filmem, dzięki któremy dowiemy się jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami, a także karty pracy o tej samej tematyce. Serdecznie zapraszamy do oglądania i pracy 😉
Odczytanie wyrazu „WIELKANOC”– dzielenie wyrazu na sylaby, głoski.
1. Wprowadzenie litery „B”, „b”- monografia litery na podstawie wiersza
„Legenda o białym baranku”
Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
2. Wyklejanie plasteliną wzoru graficznego litery B.
https://drukowanka.pl/kolorowanka/litera-b/
3. Nauka piosenki „Pisanki, pisanki”
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&ab_channel=MaluchTV
4. Praca plastyczna- Bałwanek wielkanocny– prosimy o wykonanie świątecznego bałwanka techniką dowolną i przesłanie zdjęcia wykonanej pracy na meila grupowego 🙂 Az 24 przykładowe pomysły
5. „Wielkanocny koszyczek”– rozmowa na temat produktów, które należy włożyć do koszyczka inspirowana wysłuchanym wierszem. Następnie rodzic odczytuje zagadki, jako rozwiązanie dzieci wybierają odpowiednią rzecz i wkładają do koszyczka.
Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi,
Ma wiklinowy brzuszek, i nazywa się ……….. (koszyk)
Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały,
i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)
Co to jest? Kolorowe, malowane, i kraszone i pisane, Na Wielkanoc darowane, (pisanki)
Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,
głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)
Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci,
On chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie, (baranek)
6. „Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez nauczycielkę. Podają liczbę sylab w wyrazie. WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.
7. Wielkanocna Gigapaka przedszkolaka to zestaw 22 stron pomocy dydaktycznych, które urozmaicą zajęcia w czasie okołowielkanocnym. W zestawie znajdują się karty obrazkowe, puzzle literowe i cyfrowe, kolorowanki i karty pracy doskonalące znajomość liter, cyfr i umiejętności grafomotorycznych. Dla tych, którzy lubią bawić się jeszcze lepiej – w zestawie znajduje się gra Superoko (na zasadzie Dobble, oparta na tematycznym materiale obrazkowym).
POZDRAWIAMY! 🙂
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze
Kwiecień 2021
6- latki
– wprowadzenie litery B,b
– utrwalenie wiadomości na temat przygotowań do świąt w domach rodzinnych
– wyklejanie plasteliną wzoru graficznego litery B
– nauka piosenki
– opisywanie wyglądu zająca
– zapoznanie z produktami z wielkanocnego koszyczka
– utrwalenie znaków mniejszości i większości <,>
– rozpoznawanie zwierząt wiejskich po odgłosach
– zapoznanie z monografią litery Z,z
– rozpoznawanie i opisywanie wybranych zwierząt wiejskich
– „Stemplowanie ziemniakiem” – praca plastyczna
– przeliczanie elementów w zbiorach, układanie dzałań matematycznych
– zapoznanie z muzyka klasyczną
– rozumienie znaczenia pojęć: dyrygent, koncert, filharmonia
– poznanie etapów powstawania chleba i produktów do jego wypieku
– degustacja pieczywa, określanie smaku
– utrwalanie pojęć: zagroda, wieś, podwórko
– poznanie korzyści z hodowli zwierząt gospodarskich
– tworzenie wyrazów z sylab
– zapoznanie z monografią litery F,f
– spacer po okolicy przedszkola- rozpoznawanie i nazywanie sklepów
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych produktów ze sklepu
– rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów mąki
– wykonanie pieczywa z masy solnej
– próby ważenia, zapoznanie z wagą
– zapoznanie z wartością pieniędzy- banknoty
– poznanie liczby 15 i 16
– degustacja jabłek- opisywanie smaku
– tworzenie imion z rozsypanki literowej
– zapoznanie z monografią litery H.h
– poznanie zwierząt egzotycznych żyjących w Afryce
– składanie obrazków z części
– usystematyzowanie wiadomości o ZOO
– zapoznanie z wyglądem ptaków egzotycznych
– praca plastyczna „Kolorowa papuga”
– rozróżnianie odgłosów dzikich zwierząt
Drodzy Rodzice!
„Marzanno, Marzanno Ty zimowa panno!
Ciebie pożegnamy, wiosnę przywitamy!”
Drodzy Rodzice!
Wiosna coraz bliżej! 🙂 Dzieci rozpoczęły urządzanie wiosennych kącików przyrody. Zmieniła się dekoracja przedszkola z zimowej na wiosenną. W wielu dekoracjach sal przeważają kolory zieloni i żółci. Dzięki tym barwom uważamy, że jest to piękna pora roku , którą możemy rozbudzić u dzieci zainteresowanie zmianami zachodzącymi w przyrodzie. Toteż przedszkolaki sadziły oraz siały różnorodne nasiona: rzeżuchę, pszenicę, owies, cebulkę, fasolkę, pomidorka czy brokuła. W naszych kącikach pojawiły się również piękne kwiaty oraz pnącza. Teraz codziennie dbamy o nasze roślinki i prowadzimy liczne obserwacje. Dzięki tym obserwacjom dzieci mogą cieszyć się każdą dostrzeżoną zmianą, jaka zachodzi podczas wegetacji poszczególnych nasionek. Nie mogą się doczekać, kiedy rzeżucha i szczypiorek na tyle urosną , aby je zjeść na śniadanie w naszym przedszkolu.
Drodzy Rodzice!
Informujemy, że w okresie wakacyjnym nasza placówka będzie sprawowała opiekę przedszkolną w terminie od 1 lipca do 11 sierpnia br. w dniach od poniedziałku do piątku. Rodziców chętnych do skorzystania z opieki wakacyjnej dla swoich dzieci prosimy o wypełnienie ankiety i dostarczenie jej do placówki. Ankietę można również odebrać w wersji papierowej na miejscu w przedszkolu.
W okresie od 12 sierpnia do 31 sierpnia br. jest zaplanowana przerwa wakacyjna i w tym czasie przedszkole nie organizuje opieki dla dzieci.
Drodzy Rodzice!
Ogród Jordanowski w tym roku wprowadził zajęcia z Ceramiki na które uczęszczamy co 3 tygodnie. Na zajęciach dzieci poznają właściwości gliny oraz omawiają etapy powstawania gotowego produktu ceramicznego. Dzieci wspólnie formowały już rybki, wazoniki czy rowerki.
Drodzy Rodzice!
Serdecznie zapraszamy Rodziców na warsztaty do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej przy ul. Otwockiej 3.
Drogie Dzieci!
Serdecznie zapraszamy grupę Pszczółkową na Zabawę Karnawałową dnia 27 stycznia (środa) o godz. 11.00
Stroje i przebrania dowolne ma być kolorowo i radośnie 🙂
Zapraszamy do wspólnej zabawy!
Drodzy Rodzice!
25 stycznia (poniedziałek) o godz. 12.30 odbędzie się nagranie krótkiego występu dla Babci i Dziadka.
Prosimy o elegancki strój :dziewczynki- białe rajstopki, biała bluzeczka
chłopcy – ciemne spodnie, jasna koszula i w miarę możliwości ciemny kapelusz lub kaszkiet (jeżeli taki Państwo posiadają to bardzo prosimy o doniesienie jak najszybciej żeby chłopcy mogły przećwiczyć układ z kapeluszami)
Pozdrawiamy!
List od Św. Mikołaja do dzieci.
25.11 Dzień Pluszowego Misia !
W dniu dzisiejszym obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji dzieci wykonały misiowe opaski na głowę, narysowały samodzielnie portrety misiów, a także nauczyły się choreografii do piosenki „Misie dwa”. Przedszkolaki brały również udział w zabawie „Pszczoły i ul” – zadaniem dzieci było umieszczenie pszczółek w ulu poprzez dmuchanie w rurkę (ćwiczenia oddechowe połączone z ruchem ciała).
Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.
Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.
Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca!
Drodzy Rodzice!
Przypominamy o wykonaniu przesłanych do państwa ćwiczeń drogą mailową. W dalszym ciągu nie otrzymałyśmy znaczącej większości zdjęć wykonanych domów.
Bardzo prosimy o dostarczenie fotografii najpóźniej do niedzieli (tj. 8.11), wykonane ćwiczenia o przyniesienie w poniedziałek, jeżeli nie mają państwo możliwości druku, dzieci dostaną je w poniedziałek.
Drodzy Państwo, każda praca, którą wykonało dziecko w czasie zamknięcia przedszkola jest dla nas informacją zwrotną, iż dziecko zdobyło wiadomości i przyswoiło nowe pojęcia niezbędne do dalszej nauki, a także sygnałem, iż nasza praca nie idzie na marne.
Pozdrawiamy!
Drodzy Rodzice,
w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.
Drodzy Rodzice,
w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.
Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!
W związku z zamknięciem przedszkola w tym tygodniu przechodzimy na naukę zdalną. Poniżej przedstawimy co należy wykonać w bieżącym tygodniu. Wszelkie pomoce będą przesyłane mailowo ( dla przypomnienia: p173pszczolki@gmail.com, jeżeli któreś z Państwa nie otrzyma wiadomości prosimy o kontakt)
Temat tygodnia: Mój dom.
W ramach rozwoju fizycznego dziecka zachęcamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem miękkiej piłki.
Przykładowe ćwiczenia: „Podrzuć – złap” – podrzuty piłki w górę, klaśnięcie i łapanie piłki; „Dookoła raz i dwa” – krążenie piłki wokół tułowia; „Podaj – chwyć” – przenoszenie piłki pod kolanem uniesionej nogi/zmiana przenoszenie piłki pod drugą nogą.
W bieżącym tygodniu wprowadzamy/ zapoznajemy się z literą pisaną i drukowaną „T”, „t”. W związku z tym serdecznie prosimy o przeprowadzenie z dzieckiem zabawy „Niedokończone zdanie” – „Mój tata jest… ” Zadaniem dziecka jest dokończenie zdania.
Wprowadzenie litery T, t na przykładzie podstawowych wyrazów tata, Tomek. Zadaniem dziecka jest podział wyrazu tata oraz Tomek na sylaby i podanie ich liczby. W wiadomości mailowej otrzymają państwo materiały do wykonania tych zadań.
Zachęcamy do rozmowy na temat różnić pomiędzy wyglądem litery małej t i dużej, a także pisania litery w powietrzu i na dywanie.
Zajęcia z zakresu pojęć matematycznych – wprowadzenie liczby 4 (materiały utrwalające pisownę cyfry 4 mailowo)
Wysłuchanie wiersza M. Robaczyk pt. „Jadę windą”:
Jadę windą w moim bloku i każdego mam na oku!
Znam sąsiadkę i sąsiada, wiem, gdzie każdy z nich wysiada.
Pierwsze piętro! Kto wchodzi? Nie zgadniecie! Państwo młodzi!
Drugie piętro – pani z pieskiem, który oko ma niebieskie.
Trzecie piętro – Pan Antoni, z siatką i gazetą w dłoni.
Czwarte piętro – ja i mama, bo nie mogę jeździć sama!
Teraz głowa niech się trudzi! Ilu w windzie było ludzi?
Zachęcamy do odpowiedzi na pytania: Kto wyszedł z windy na pierwszym piętrze? Jakiego koloru oko miał pies, który wysiadał na drugim piętrze? Właścicielem psa był pan czy pani? „Na którym piętrze wysiadał pan z gazetą?
Pogadanka z dzieckiem – Jak powstaje dom? Jak nazywają się domki zwierząt?
Zapraszamy serdecznie do wykonania własnego domu z kartonu – technika dowolna. Bardzo prosimy po wykonanej pracy o przesłanie zdjęć drogą mailową.
Przypominamy również aby praca dzieci była wykonywana samodzielnie.
Życzymy dobrego tygodnia!
Pozdrawiamy!!
———————————————————————————————————————
Drodzy Rodzice!
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna zaprasza rodziców dzieci mieszkających bądź uczęszczających do placówek oświatowych w dzielnicy Praga-Północ na Spotkanie Edukacyjne dla Rodziców dzieci w wieku 0-7 lat.
WTOREK 27 Października 2020, godz. 17.00-19.00
Poradnia Psychologiczna- Pedagogiczna Nr 5 ul. Otwocka 3
Drodzy Rodzice!
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna zaprasza rodziców dzieci mieszkających bądź uczęszczających do placówek oświatowych w dzielnicy Praga-Północ na Warsztaty Umiejętności Wychowawczych.
Drodzy Rodzice!
Godziny pracy grupy pszczółek (w dniach poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7:30 – 16:30; środa 7:30- 17)
W miarę możliwości prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy grupy.
Bardzo prosimy o przyniesienie kapci na zmianę. O pozostałych rzeczach poinformujemy na planowanym wrześniowym zebraniu.