Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa V Pszczółki


Wydarzenia Grupy V „Pszczółki”

Rok szkolny 2019/2020

 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 25.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 24.06.2020

Język angielski



Ćwiczenia z języka angielskiego na 18.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 17.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 10.06.2020

Język angielski


Dzień dobry !- praca domowa na tydzień 08.05- 12.05

Temat kompleksowy – ” Wakacje” ( karty pracy 0d 173 do 175 )

1. ” Wakacje nad wodą”- wyszukaj z rodzicami na stronie internetowej obrazka przedstawiającego plażę nad morzem i krajobraz mazurski. Porozmawiajcie o różnicy tych dwóch krajobrazów, który Ci się bardziej podoba i dlaczego?

2. ” Wakacje z tangramem”- zapoznajemy się z pojęciem tangram, kształtujemy wyobraźnię twórczą, rozpoznajemy figury geometryczne, ćwiczymy koncentrację uwagi, zdobywamy nowe doświadczenia plastyczne poprzez układanie tangramu – ( karta pracy 174 )

3. ” Wakacje w Afryce”- rozpoznajemy zwierzęta egzotyczne oraz ich cechy charakterystyczne, utrwalamy pojęcie : para – ( karta pracy 173)

4. ” Wakacje w mieście”- zapoznajemy się z zasadami bezpiecznego poruszania się po ulicach miasta, wiemy gdzie wolno bawić się dzieciom – place zabaw, parki. 

Bezpiecznie na wakacjach – ilustracje

5. ” Żegnamy przedszkole”-( karta pracy 175 )

Kochani, to ostatni temat kompleksowy w tym roku szkolnym. Mamy nadzieję, że mieliście wiele frajdy z prazy z  Żyrafą Olą.

Spotykamy się jeszcze w przedszkolu na uroczystości „Pożegnanie Starszaków” w dniu 22 czerwca o godz. 16.

Zapraszamy !!!! Do zobaczenia 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 04.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 03.06.2020

Język angielski


Dzień dobry- praca domowa na tydzień 01.06 – 05.06

Temat kompleksowy ” Lato” ( karty pracy od 167 do 172)

1. ” Letnie rachunki” – doskonalimy liczenie, ćwiczymy spostrzegawczość wzrokową, utrwalania kolory  ( karta pracy 167)

2. ” Bawimy się bezpiecznie „- utrwalania wiedzę nt. przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie zabawy, poznajemy przyczyny powstania zagrożeń, utrwalamy numery alarmowe ( karta pracy 168 )

3. ” Łąka latem”- praca plastyczna, malujemy farbami letnią łąkę z własnych doświadczeń . Burza mózgów ” dlaczego lubimy lato?” ( karta pracy 170 )

4. ” Ciepło- zimno”- utrwalamy sporty uprawiane latem ( karta pracy 169 ). Poproś rodziców, aby pobawili się z Tobą w zabawę Ciepło- zimno, która polega na chowaniu np. Zabawki przez jednego uczestnika, a drugi szuka naprowadzając słowami :ciepło, zimno.

5. ” Rozsypanki literowe”- ( karta pracy 171) 

Miłej pracy!!

Kochani z okazji Waszego święta, życzymy Wam samych słonecznych dni pełnych zabawy, wielu przyjaciół , uśmiechu i dużo prezentów. 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 28.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 27.05.2020

Język angielski


Dzień dobry – praca domowa na tydzień 25.05 – 29.05

Temat kompleksowy – ” Święto dzieci” ( karty pracy od 161 do 166 włącznie)

  1. ” Jesteśmy różni, a jednak tacy sami „- wzbogacamy wiedzę o innych narodowościach ( dostrzegamy różnice w wyglądzie różnych ras), budujemy szacunek do osób innych narodowości, rozumiemy co to jest tolerancja, poznajemy kontynenty – karta pracy 161

2. ” Guziki Eskimosa”- zapoznajemy się ze znakami graficznymi liczb 19 i 20. rozwijamy znajomość pojęć matematycznych, rozpoznajemy i nazywamy liczebniki główne i porządkowe- karta pracy 162.                             Narysuj Eskimosa, a na jego kurtce, która nazywa się anorak 20 malutkich guzików.

3. ” W jakich domach mieszkamy?”- poproście rodziców o przeczytanie bajki pt. ” O rybaku i złotej rybce”, uważnie wysłuchajcie tekstu bajki i opowiedzcie jego treść. W jakich domach mieszkał rybak i jego żona? Porozmawiaj z rodzicami w jakim domu Ty mieszkasz, a w jakich inne dzieci na świecie?: np. Eskimos- igloo – karta pracy 163

4. ” Prawa dziecka”- zapoznajemy się z prawami dziecka ( wymieniamy je i rozumiemy ich znaczenie); prawo do miłości i szacunku, opieki i troski, zabawy, nauki, relaksu oraz pomyłek i smutku. Uczymy się wyrażać własne myśli i uczucia. Utrwalamy liczenie do 10 – karta pracy 164

5. ” Wszystkie dzieci nasze są”- doskonalimy spostrzegawczość, kształtujemy umiejętności łączenia odpowiednich obrazków. ” Dzieci świata”- uczymy się wiersza na pamięć – karta pracy 165

6. ” Czym bawią się dzieci?”- zwracamy uwagę na to, czym różnią się zabawki współczesne od zabawek dawnych.           Zapytaj rodziców, jakie były ich ulubione zabawki w dzieciństwie – karta pracy 166

Miłej pracy !!! 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 21.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 20.05.2020

Język angielski


Dzień dobry – praca domowa na tydzień 18.05 – 22.05

Temat kompleksowy- ” Moja Rodzina” ( karty pracy nr 156 do 160 włącznie)

1.”Rodzinne fotografie”- obejrzyjcie z rodzicami zdjęcia z rodzinnych albumów (dziadków, rodziców, cioć,wujków, kuzynów), porozmawiajcie na ich temat, opiszcie wygląd najbliższych – karta pracy nr 156

2.” Mój dziadek i babcia”- praca plastyczna, narysuj portret babci i dziadka, uchwyć jak najwięcej ilości cech charakterystycznych, np: okulary, kolczyki, broda dziadka itp.

3.” Drzewo genealogiczne”- zapoznajemy się z terminem, co oznacza? Stwórz  z rodzicem swoje drzewo genealogiczne – karta pracy nr 157

4.” Zawody moich rodziców”- dowiadujemy się jakie zawody wykonują rodzice, jak wygląda ich praca na co dzień – karta pracy nr 158

5.” Figury geometryczne”-utrwalamy nazwy figur i kształtów – karta pracy nr 159

6.” Mój prezent  dla Rodziców”- wykonaj dowolną techniką obrazek, który chciałbyś (chciałabyś) podarować swojej mamie i tacie: wytnij do niego ramkę, ozdób i przyklej na obrazek

7.Karta pracy nr 160- przeczytaj krótki tekst, rozwiąż rebusy i naucz się na pamięć wiersza dla mamy i taty

8.” Bliższa i dalsza rodzina”- poszerzamy słownictwo o wyrazy: kuzyn, kuzynka, stryj, stryjenka.

ZADANIA DODATKOWE :

  1. Zapraszamy do gry interaktywnej „Rodzina „   https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea
  2. Teraz ćwiczymy spostrzegawczość  – Gra interaktywna  „Rodzina”  https://view.genial.ly/5ebe4a974a81770d9df4d3f7
  3.  Prosimy o wysłuchanie piosenki pt . Moja wesoła rodzinka i po wysłuchaniu prosimy o narysowanie swojej wesołej rodzinki  https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
  4. A teraz troszkę matematyki -posłuchajcie  piosenki o figurach geometryczny i poszukajcie w domu  przedmiotów które maja kształt koła , prostokąta , kwadratu i trójkąta https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
  5. Poznaliśmy już wszystkie literki tak dla przypomnienia posłuchajcie piosenki pt. Alfabet warzywno-owocowy https://www.youtube.com/watch?v=5IQBQBvgjrg 

Miłej pracy !!!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 14.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 13.05.2020

Język angielski


Dzień dobry !- praca domowa na tydzień 11.05 – 15.05

Temat kompleksowy- ” W mieście” ( karty pracy od 151 do 155 włącznie)

1.”Odgłosy miasta”- rozpoznajemy i nazywamy dźwięki dużego miasta, naśladujemy poznane dźwięki (zabawy ortofoniczne)

2.” Ekologiczne samochody”- rozwijamy pojęcia: ekologia, recykling (rozmowa o samochodach napędzanych elektrycznie)- karta pracy nr 155

3.Poznajemy znak graficzny liczby 17 i 18; przeliczamy domy, układamy domy według kolejności ( od najniższego do najwyższego), wpisujemy brakujące liczby w puste miejsca – karta pracy nr 152

4.” Środki transportu”- zapoznajemy się z nazwami środków transportu, dzielimy je na lądowe, powietrzne- karta pracy nr 154

5.” Nasze miasto”- karta pracy nr 153, poznajemy etapy budowy miasta

6.”Składamy sylaby w wyraz”- utworzony wyraz łączymy z rysunkiem- karta pracy nr 151ZADANIA

ZADANIA DODATKOWE :

  1. Zapraszamy do oglądnięcia bajeczki  pt. Środki transportu  https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0
  2. Teraz posłuchajcie Dźwięki w otoczeniu ulicy- narysujcie wszystkie rozpoznane przedmioty , które wydawały te dźwięki https://www.youtube.com/watch?v=PcTVgCWMBQM
  3. Poznaliście już wszystkie literki , przypomnijcie sobie alfabet na podstawie srodków transportu https://www.youtube.com/watch?v=zjnRITBJMLc
  4. Zapraszamy do obejrzenia ciekawego filmu – Jak zmieniały się  samochody w ciagu 100 Lat   https://www.youtube.com/watch?v=d78gtpShvCE
  5. A teraz przypomnimy sobie dni tygodnia- pamiętacie  to śpiewajcie razem https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ
  6. Na koniec zapraszamy do zabawy Taniec Zyzak  https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Miłej zabawy !!!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 07.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 06.05.2020

Język angielski


 Dzień dobry – praca domowa na tydzień 04.05-08.05

Temat kompleksowy ” Unia Europejska” ( karty pracy od 146 do 151 włącznie)

1. ” Podróż do krajów Unii Europejskiej”- poszerzamy wiedzę nt. UE i krajów do niej należących, uczymy się kilku powitań w obcym języku

2. ” Ile gwiazdek ma flaga UE ?- zapoznajemy się z flagą i maskotką Syriuszem  UE. Liczymy gwiazdy na fladze, tworzymy własne wzory z gwiazd.

3. Zapoznajemy się z tekstem i melodią hymnu UE

4. ” Europejski krajobraz”- poznajemy charakterystyczne miejsca UE, kształtujemy wrażliwość na piękno świata (wieża Eiffla w Paryżu, wiatraki w Holandii, kanały w Wenecji, wioski alpejskie, Bruksela, Warszawa)

5. ” Kupujemy w euro”- poznajemy walutę UE, doskonalimy umiejętności przeliczania.

6. ” Wiatraki”- praca plastyczna, wycinamy  nożyczkami z kolorowego papieru poszczególne elementy wiatraka i naklejamy na kartkę, kredkami dorysowujemy pozostałą część krajobrazu

7. ” Europejski bal”- zajęcia umuzykalniające, poznajemy wybrane utwory poszczególnych krajów UE i próbujemy wykonać proste układy taneczne, ( krakowiak, walc, polka, kozak, flamenco)

ZADANIA DODATKOWE :

  1. Zapraszamy do zapoznania sie z filmem o Unii Europejskiej  https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw
  2. Posłuchajcie teraz piosenki o Unii  https://www.youtube.com/watch?v=5VVAotBHuiM
  3. Teraz zapraszamy do zabawy -gry , która pomoże  Wam poznać Unie Europejska – zaproście do zabawy waszych rodziców .               Puzzle z UE   https://europa.eu/learning-corner/eu-puzzle_pl 
  4. Pomóż Babci zgadnąć Babci skąd pochodzą pamiątki  Dwoje dzieci wyrusza w podróż po Europie. Po drodze kupują prezenty dla babci. Połącz punkty, aby dowiedzieć się, jakie prezenty dostanie babcia!   https://europa.eu/learning-corner/guess-the-gifts-with-grandma_pl
  5. Dopasuj flage Każdy z 27 krajów UE ma swoją własną flagę. Sprawdź, czy znasz je wszystkie. Dowiedz się, co oznaczają kolory na każdej z nich.   https://europa.eu/learning-corner/match-the-flags_pl
  6. Teraz kilka prostych zabaw plastycznych https://www.youtube.com/watch?v=1qmiCGgUvMM

 

   Miłej pracy !


Ćwiczenia z języka angielskiego na 30.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 29.04.2020:)

Język angielski


UWAGA RODZICE,

W poniedziałek ( 4 maja ), w godzinach 9 – 15 można będzie odbierać gotowe arkusze dotyczące informacji na temat gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. Informacje zawarte w arkuszach oparte są na : początkowej diagnozie dziecka 6-letniego oraz obserwacji dziecka do marca 2020 roku. Druga część diagnozy nie została przeprowadzona ze względu na zaistniałą sytuację pandemii.

Po arkusze kierujemy się do gabinetu Pani Dyrektor.

Wychowawcy


 Dzień dobry – praca domowa na tydzień 27.04 – 30.04

Temat kompleksowy – ” POGODA” ( karty pracy od 141 do 145 włącznie)

1. Poznajemy przysłowie – ” Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”, rozwijamy umiejętności odczytywania informacji pogodowych za pomocą symboli

2. Stworzenie własnego kalendarza pogody ( przy pomocy rodziców)  na 1 tydzień- utrwalenie określeń: wczoraj, dziś, jutro

3.” Czy deszcz jest potrzebny?” – porozmawiaj  na ten temat z rodzicami i wysuń własne wnioski

4.” Wiosenne przebieranki”- nabywanie umiejętności dostosowywania ubrań do pogody, doskonalenie sprawności i koordynacji wzrokowo- ruchowej podczas ubierania się

5.” Dni tygodnia”- utrwalanie nazw dni tygodnia, przeliczanie od 1 do 7

6. Doskonalenie liczenia i utrwalanie zapisu cyfr w zakresie 10 ( karta nr 142

7. ” W krainie deszczu i słońca”- nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania stanu pogody, uświadomienie zagrożeń płynących ze świata przyrody, zdobywanie wiedzy jak nie narażać się na niebezpieczeństwo                

    Miłej pracy !


Ćwiczenia z języka angielskiego na 23.04.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 22.04.2020 🙂

Język angielski


Praca dla grupy V

Dzień dobry Kochani,

W tym tygodniu od 20 IV do 25 IV opracowujemy temat kompleksowy ” ZOO” i  pracujemy z kartami pracy od strony 136 do strony 140 włącznie.

1. Poznajemy znak graficzny litery H, h ( Helenka, hipopotam ), doskonalimy pisanie szlaczków literopodobnych oraz nowo poznanej litery po zaznaczonych śladach

2. ” Safari”- rozpoznajemy i nazywamy zwierzęta, opisujemy ich wygląd zewnętrzny ( czy mają sierść, pióra, łuski czy skórę), czym się odżywiają?

3. Dzielimy na sylaby nazwy poszczególnych zwierząt- kolorujemy tyle kratek ile sylab słyszymy

4. Sprawdzamy swoją spostrzegawczość!- liczymy na ilustracji zwierzęta z jednego gatunku i zapisujemy odpowiednie liczby w kratkach. Łączymy linią przód i tył zwierzęcia.

5. W rozsypance literowej odszukaj kolejne litery tworzące nazwę danego przedmiotu lub nazwę zwierząt. Zabaw się w żyrafę Olę – przejdź przez labirynt i zbierz wszystkie owoce, a następnie wykonaj resztę poleceń.

6. Narysuj swoje ulubione zwierzątko, a jeżeli potrafisz spróbuj stworzyć własne ZOO.

Nie zapominamy o ramkach na dole każdej karty pracy ( Porozmawiajmy… Już umiem…). Poproś Rodziców o ich przeczytanie. Utrwalamy litery i doskonalimy liczenie poprzez dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

ZADANIA DODATKOWE

1. Zapraszamy do wysłuchania 2  piosenek ” Idziemy do ZOO”  a następnie prosimy o narysowanie 4 zwierząt , które występowały w piosenkach .      .https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM&fbclid=IwAR3qioEOstEyOM-_6Lu8EII_x8oowlXcO24cj6_zC442xvnUgG1Aqn_UrN4 

oraz     https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI&fbclid=IwAR2mOM0WGet41c8rNqD2f6tNde4l7U6Yv_HDWziPfGHdRQ-zqMuYeZ9MXes

2. Teraz zapraszamy do zabawy plastycznej  i zrobienie lwa , który jest królem wszystkich zwierząt  https://www.facebook.com/EasyPeasyandFun/videos/502174330465973/

3.Poznaliście w tym tygodniu literkę H,h a teraz film który pozwoli wam zapamiętać poznana literkę . https://www.youtube.com/watch?v=ZYseoOcd6m8

 A teraz zabawa matematyczna – w zeszłym tygodniu zaprosiliśmy was do udziału w grze interaktywnej utrwalającej dodawanie 1-10 , teraz odejmowanie  1-10 . Powodzenia https://view.genial.ly/5e8252f5aafed90da9c71776

4. A oto kilka piosenek o zwierzętach  które można spotkać w ZOO- zachęcamy do wysłuchania i wspólnej zabawy z domownikami   :   *KOALA  https://www.youtube.com/watch?v=duTXY3591Ms

*PANI ZEBRA  https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

*MAŁPKA https://www.youtube.com/watch?v=3ADerlU5cow

* LENIWIEC  https://www.youtube.com/watch?v=aQc9OuCASvw

* LEW   https://www.youtube.com/watch?v=Nw6ow_mo5tQ

5. Na koniec interaktywna zabawa ruchowa https://view.genial.ly/5e8f24d6602d4b0e2631178e


Ćwiczenia z języka angielskiego na 16.04.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 15.04.2020:)

Język angielski


 Praca domowa dla grupy V Pszczółki

Dzień dobry !!!

W dalszym ciągu nie możemy spotkać się w przedszkolu, więc dalej pracujemy w domu.

14.04-17.04   temat kompleksowy „Na zakupy”- pracujemy z tomem 4 na kartach pracy (od 131 d0 135 włącznie)

1) poznajemy znak graficzny litery F,f  na wyrazach podstawowych Franek, farby. Próbujemy narysować jak najwięcej przedmiotów zaczynających się na głoskę f.

2) wycieczka do sklepu nam się nie uda, ale w karcie pracy nr 132 możemy sprawdzić jak dane sklepy się nazywają i jakie produkty możemy w nich kupić

3) „Farby” – praca plastyczna , posłuchajcie co można namalować farbami i sami spróbujcie

Biedronka ma skrzydełka dwa, czerwone w czarne kropki,

Motylek ma skrzydełka dwa, niebieskie w żółte cętki,

Papuga ma skrzydełka dwa, jak tęcza nad polami,  i nie wiedzą, że kolory te tak bardzo cieszą mnie.

1) ” W sklepie’ – jeżeli masz rodzeństwo, możesz w domu pobawić się w sklep. pamiętaj o zwrotach grzecznościowych takich jak: dzień dobry, proszę, dziękuję, do widzenia. pamiętaj o zgodnej zabawie.

2)” Pieczywo”- gdzie kupujemy pieczywo? Poproś rodziców o wspólne zrobienie masy solnej i wykonaj różne rodzaje pieczywa

3) pamiętaj o analizie i syntezie wyrazów- karta pracy nr 133

4) poznajemy zapis liczby 15 i 16 – k.p. nr 134

5) pobaw się w rozwiązywanie rebusów i narysuj odpowiedź – k.p. nr 135

6) ” Torba na zakupy”- praca plastyczna- weź kartkę i kredki i zaprojektuj swoją wymarzoną torbę na zakupy

7) nie zapominamy o czytaniu  wyrazów oraz krótkich tekstów !!!

ZADANIA DODATKOWE:

1) Proponujemy świetna zabawę plastyczna Lodowymi farbami https://www.facebook.com/EasyPeasyandFun/videos/193028962112397/

2) teraz zabawa interaktywna matematyczna Dodajemy 1-10  : https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6  

3) Zapraszamy teraz do zabawy pokazywanki  „Idziemy na zakupy ” https://www.youtube.com/watch?v=CGIM2ZlZDOc

4) Poznaliście dzisiaj literkę F – dla utrwalenia nowej  literki zapraszamy na film https://www.youtube.com/watch?v=Y9eXqp8SyYw

5)  Na koniec żeby rozruszać nasze ciało zabawa ruchowa  : Wygibasy z naszej klasy  https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Życzymy miłej zabawy i do zobaczenia.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 09.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 08.04.2020:)

Język angielski


 Praca domowa dla grupy V Pszczółki

06.04- 10.04  Temat kompleksowy ” Wielkanocne tradycje i obrzędy”

Kochani w tym tygodniu pracujemy z kartami pracy z tomu III. Zaczynamy od karty pracy nr 121, a kończymy na karcie pracy nr 125 ( włącznie). Wszystkie zadania związane są ze Świętami Wielkanocnymi oraz z  przybliżeniem dzieciom tradycji i obrzędów wielkanocnych. Pamiętajcie o śmigusie -dyngusie !!!

Prosimy rodziców o przeczytanie dzieciom opowiadania pt.” Przygoda zajęczycy Tosi”, a zadaniem dzieci jest opowiedzenie wysłuchanego tekstu i uzupełnienie karty pracy.

Zapoznajemy się ze znakiem graficznym litery B,b. Pobawmy się więc w zgadywanki

– Mama twojej mamy to……

– Zakładasz je przed wyjściem na dwór…

– Czarno-biały ptak, który zjada żaby to…..

– Kolory z flagi Polski to czerwony i ……

– Bez niej nie zadziała mechaniczna zabawka….

– Owad w kropki to …….

– Zawiesza się ją na choince…. 

– Jeśli nie myjemy rąk znajdą się na nich…… 

ZADANIA DODATKOWE :

 1) Oto kilka wielkanocnych wierszyków -proszę o przeczytanie dzieciom i zachęcenie do narysowania rysunków do wierszyków

https://eduzabawy.com/wierszyki/wielkanoc/?fbclid=IwAR1PRuE9ISiI1h7BWXDYN40MaSPbouW9735pNp-T7BcVd9zzHRx5ky8OIWY

2)  Kilka sposobów na narysowanie pastelowych pisanek :

https://kusiatka.blogspot.com/2019/03/pastelowe-pisanki-na-trzy-sposoby.html?fbclid=IwAR0m577SUK8SrThV23IDwsca7E9bTjkIzK2oIAGu-u1bR43qrDMcRM9SY0U

3) Zapraszamy   gry  interaktywnej „Na jaką głoskę – WILEKANOC ” i  ” Gdzie jest pisanka?”

https://view.genial.ly/5e832535ad7e6d0e3aa701ab

https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c


Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy Wam Kochani, aby te święta wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję.

Zdrowych, radosnych Świąt Wielkiej Nocy.   

      Schemat Zając Wielkanocny - Haft, włóczka, wełna, filc, latch hook ...


ZAMIERZENIA NA MIESIĄC  KWIECIEŃ 2020

TEMAT 1: POGODA

1. Poznajemy znaczenie przysłowia „Kwiecień plecień , bo przeplata :trochę zimy , trochę lata „ .

– Rozpoznajemy i nazywamy zjawiska atmosferyczne związane z aktualna pora roku .

– Zakładamy kalendarz pogody – codzienne oznaczamy aktualna pogodę.

– Liczymy na konkretach w zakresie 10 , ustalamy liczebności zbiorów, porównujemy liczebność, rozpoznajemy kształtów obiektów.

– Poznajemy zjawisko krążenia wody w przyrodzie .

– Poznajemy cyfry 11, 12 , szeregujemy liczby od najmniejszej do największej .

                                                    TEMAT 2: WIELKANOCNE TRADYCJE I OBRZĘDY

1) Poznajemy tradycje i obrzędy związane ze świętami Wielkanocnymi

2) Poznajemy literkę B,b na wyrazach podstawowych baranek , Bolek .

3) Porównujemy liczebności zbiorów  –   poznajemy znaki nierówności : „>, <” , znaczenie tych znaków w praktyce.

4) Quiz wiedzy o zającach -usystematyzowanie wiedzy o tych zwierzętach związanych ze świętami.

5) Zauważamy i nazywamy zmiany w przyrodzie związanych z nową porą roku .

                                                                                    TEMAT 3: ZOO

1) Rozwijamy zainteresowania zwierzętami żyjącymi w Afryce.

2) Poznajemy literę H,h na wyrazie podstawowym hipopotam , Helenka

3) Robimy makietę Zoo – wykorzystujemy różnorodne materiały

4) Rozwiązujemy rebusy literowo-obrazkowe, fonetyczno – obrazkowe

5) Wycieczka do praskiego zoo.

6) Układamy rytmy, doskonalimy umiejętności liczenia oraz układamy zadania matematyczne .


Ćwiczenia z języka angielskiego na 02.04.2020, powodzenia:)

Język angielski


ZADANIA  DO WYKONANIA  30.03- 03.04

 1) Dzisiaj dzień 1.04. PRIMA APRILIS – dzień w którym robi się żarciki i wszytko możliwe. Proszę o   zapoznanie  dzieci z wierszem  Jana   Brzechwy PRIMA APRILIS :     https://www.youtube.com/watch?v=YIgUNYDpsAs  i narysowanie  rysunku związanego  z wierszem . Życzymy dobrej zabawy  🙂

2) Mamy propozycje dla dzieci i rodziców : Ogólnie w wielu Państwach (we Włoszech, USA, Anglii i Francji) dzieci malują tęcze na oknach (albo przyklejają rysunki czy tez kolory tęczy). Chodzi o to aby ulice i okna były bardziej kolorowe, a dzieci zapamiętały ten czas (kwarantanny) jako bardziej wesoły. Tłumaczenie na nasz język #wszystkobedziedobrze.   W piątek 03 .04  jest dzień tęczy, może warto włączyć  się do akcji ? Zapraszamy do udziału 🙂https://www.facebook.com/groups/220726935836551/


Praca domowa na ten tydzień z języka angielskiego

Język angielski


Praca domowa dla grupy V Pszczółki

Dzień dobry Przedszkolaki

W tym tygodniu 30. III – 03.IV  opracowujemy temat kompleksowy – ” Wieś”

  • pracujemy z podręcznikiem tom IV  ( karty pracy 126 -130 )
  • ” W zagrodzie wiejskiej”- zapoznajemy się ze znakiem graficznym litery Z,z . Wzbogacamy wiedzę nt.  zwierząt z zagrody wiejskiej, kształtujemy logiczne myślenie poprzez budowanie i rozwijanie zagadek ( tu prosimy rodziców o wyszukiwanie zagadek w internecie nt. zwierząt z gospodarstwa domowego) oraz kształtujemy gotowość do nauki czytania i pisania
  • Rysujemy przedmioty zaczynające się na głoskę ” z” np. zebra, zegarek itd.
  • ” Od ziarenek po pyszny chlebek”- historyjka obrazkowa, określenie związków przyczynowo- skutkowych między kolejnymi obrazkami, doskonalenie liczenia w zakresie 6.
  • ” Zwierzęta gospodarskie i ich domy”- poznajemy środowisko naturalne zwierząt
  • ” Które jajko jest moje?”- zabawa dydaktyczna, łączenie jajka z odpowiednim ptakiem
  • ” Które zwierzę nie pasuje”- rozwijamy logiczne myślenie
  • ”  Jaki produkt dostarcza dane zwierzę”- doskonalenie wiadomości nt. produktów , jakie dostarczają zwierzęta z gospodarstwa
  • ” Na wisi”- narysuj kredkami ulubione zwierzątko z gospodarstwa domowego

                                                                                             Miłej pracy – do zobaczenia 


Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
Witam,
W wyniku zaistniałej sytuacji osoby posiadają Facebook zapraszam do dołączenia do grupy https://www.facebook.com/groups/516976815884033/
Natomiast osoby nie posiadające Facebook zapraszam na maila LOGIN: przedszkole173@interia.pl 
HASŁO: kochamprzedszkole173
Pozdrawiam
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
J. Szymczak-Goc

PLAN PRACY
ĆWICZENIA I AKTYWNOŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM,
KTÓRE MOGĄ ZOSTAĆ ZREALIZOWANE W DOMU
25.03.2020 – 10.04.2020

Cel: kontakt z językiem angielskim, mimo braku możliwości spotkania na zajęciach w przedszkolu oraz podtrzymywanie pozytywnych skojarzeń związanych z nauką języka.

W związku z przedłużającym się czasem, w którym zamknięte są placówki edukacyjne, poniżej przedstawiam plan ćwiczeń i aktywności, które mogą być zrealizowane w domu.

 

TEMAT: WIOSNA (SPRING)

Piosenki:

TEMAT: W OGRODZIE (GARDENING)

  • Wykonanie „domowego ogródka”
  • Karta pracy

TEMAT: WIELKANOC (EASTER)

  • Karty pracy ze strony twistynoodle

TEMAT: JEDZENIE (FOOD)   – utrwalenie

          Filmik:

  • „The Very Hungry Caterpillar”

TEMAT:DAYS OF THE WEEK – utrwalenie (DNI TYGODNIA)

Piosenka:

  • Days of The Week – The Singing WalrusWszystkim dzieciom polecam wykonanie „domowego ogródka”. Koniec marca to wiosna czas, kiedy zaczynamy już niektóre prace w ogródku (gardening). Oto przepis na „domowy ogródek”.Talerz / miseczkę trzeba wyłożyć zmoczonym ręcznikiem papierowym. Położyć na nim jedną lub 2 cebule (najlepiej takie, które zaczęły wypuszczać zielony kiełek). „Domowy ogródek” należy umieścić w słonecznym miejscu w domu a ręcznik papierowy powinien być mocno wilgotny. Po kilku dniach powinniśmy mieć szczypiorek z własnego „ogródka”. 

Starsze dzieci 5-6 latki mogą wykonać zakładkę.

https://twistynoodle.com/spring-bookmark-coloring-page/

Jeśli nie mamy drukarki dzieci mogą wykonać zakładkę samodzielnie – na podstawie wzoru albo używając własnej wyobraźni.


Szanowni Rodzice,

misją wydawnictwa Klett jest „Nauczanie i informowanie”. W obu tych słowach zawarte jest również niesienie pomocy edukacyjnej.

W obliczu nadzwyczajnej sytuacji zawieszania pracy placówek przedszkolnych, chcielibyśmy wesprzeć Państwa oraz rodziców, opiekunów i dzieci udostępniając za darmo elektroniczne wydanie „Żyrafy Oli i przyjaciół” dla 6-latków

Udostępniony materiał obejmuje 5 tygodni nauki, przewidzianych na miesiące: marzec – połowa kwietnia.

Linki do materiału:

bit.ly/tydzien-23-24
bit.ly/tydzien-25
bit.ly/tydzien-26-27

Dlatego uprzejmie prosimy o udostępnienie powyższych linków rodzicom i opiekunom dzieci z Państwa przedszkola. Mamy nadzieję, że materiał w nich zawarty wypełni wolny czas dzieci zabawą i nauką z żyrafą Olą.

Dostęp do materiału nie wymaga logowania – wystarczy komputer/tablet by wypełni wykorzystywać nasze materiały i bawić się mądrze z dziećmi.

Mam nadzieję, że dzieci polubią zabawę z elektroniczną Olą i będą kontynuowały z nią naukę i zabawę również po – oby jak najszybszym – powrocie do przedszkola.

Wydawnictwo Klett i wychowawcy.


Praca domowa dla grupy V Pszczółki

Kochane Dzieci i Rodzice 

Ze względu na dalsze przebywanie w domu prosimy o systematyczne utrwalanie poznanych liter i cyfr. Pracujemy również nad analizą i syntezą wyrazów oraz dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 10.

Prosimy o odbieranie książek z przedszkola. Rodziców, którzy odebrali tylko jedną książkę, prosimy o odebranie również drugiej ( przepraszamy za kłopot)

Temat na ten tydzień- ” Kolorowy ogród” 

  • dzieci zapoznają się ze znakiem graficznym litery G,g (grabie) 
  • dzieci zapoznają się ze sposobem sadzenia i opiekowania się roślinami
  • ” W ogrodzie figur geometrycznych”- utrwalamy figury geometryczne, tworzymy kwiaty z figur, rozwijamy wyobraźnię- praca plastyczna ( rysowanie figur i wycinanie z kolorowego papieru )

Pracujemy w książkach- tom 3 ( karty pracy od strony 117 z literą G,g do karty 121 )  

Zadanie dodatkowe : Proszę narysować na kartce wszystkie rzeczy zaczynające się na literkę  ” G”  znajdujące się w domu ( np. garnek, gazeta ,itp.) Życzymy  miłych poszukiwań. 🙂 

Oto propozycje zabawy plastycznej i muzycznej  :

Bunny Handprint Art

POWODZENIA 


Praca domowa dla grupy V Pszczółki

Zachęcamy przedszkolaków o wykonanie pracy , technika dowolna pt. „Wiosna wokół nas”. Prace będzie można przynosić po otwarciu placówki i będą wystawione w przedszkolu.


28.02.2020 Warsztaty w Ogrodzie Jordanowskim pt. „Emo-ikonki oswajamy emocje cz. I

Starszaki uczestniczyły w warsztatach dotyczących różnych emocji.Podczas zabawy pokazywały emocje towarzyszące  człowiekowi oraz poznały sposoby radzenia sobie z nim, zwłaszcza z tymi negatywnymi. Na zakończenie wykonały prace plastyczna „Złai dobra emocja”


07.02.2020 Bal karnawałowy w szkole nr 258

Cala nasza grupa wybrała się do szkoły na bal karnawałowy pt.”Z wizytą u Jasia i Małgosi”. Bawiliśmy się wyśmienicie.


31.01.2020 Uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka

Tego dnia gościliśmy naszej grupie Babicie i Dziadków. zaprezentowaliśmy naszym gościom krótki program artystyczny. Wręczyliśmy także własnoręcznie wykonane upominki. był zorganizowany słodki poczęstunek dla nasi naszych dziadków.


22.01.2020 Wizyta uczniów z klasy I ze szkoły Podstawowej ne 258

Starszaki zaprosiły kolegów za szkoły na przedstawienie z okazji minionych świat Bożego Narodzenia – Jasełka. Po uroczystości był słodki poczęstunek i chwila na wspólne zabawy w kącikach zainteresowań. Dzieci ze szkoły zaprosiły nas na Karnawał do szkoły.


14.01.2020 Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego „Leszczynowe Zacisze”

Całe przedszkole wybrało się do Leszczynowego Zacisza gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Braliśmy udział w warsztatach kulinarnych (robiliśmy faworki), zwiedzaliśmy mini zoo, jechaliśmy wozem drabiniastym, bawiliśmy się na ogromnym placu zabaw. Zjedliśmy także smaczny obiadek a na deser własnoręcznie wykonane faworki.Odbył się również bal karnawałowy gdzie bawiliśmy się przy muzyce disco.


19.12.2019 „Jasełka”- uroczystość z okazji Świąt Bożego Narodzenia

Tego dnia w przedszkolu gościli nasi rodzice. Dzieci zaprezentowały przedstawienie pt. „Zabawki u Jezuska”. Śpiewaliśmy wesołe kolędy,  składaliśmy sobie życzenia na zakończenie spotkania była słodka przekąska.


16.12.2019 Spotkanie z Mikołajem

Od rana dzieci czekały na Mikołaja, który i tym razem nie zawiódł dzieci i przyjechał z prezentami. Aby upamiętnić ten dzień, każde dziecko mogło zrobić  sobie zdjęcie z Mikołajem.


13.12.2019 Jordanek „Z wizytą na biegunie” – zajęcia ekologiczno-edukacyjne

Dzieci poznały dwa kontynenty Antarktydę i Arktykę.Podczas prezentacji multimedialnej mogły zobaczyć zwierzęta zamieszkujące te strony, ludność oraz ich sposób życia. Dzieci narysowały arktycznego bałwanka.


Dzieci zakwalifikowane na zajęcia logopedyczne przynoszą zeszyty na poniedziałek. Jest to dzień zajęć grupy V.


31.10.2019  Pomarańczowy dzień w przedszkolu – obchodzimy święto dyni


25.10.2019 Wyście do teatru w szkole muzycznej na przedstawianie pt. Kraina Bajek


25.10.2019 Spacer po Placu Hallera

Tego dnia dzieci wybrały się na spacer po Placu Hallera. Zapaliły znicz pod pomnikiem Gen. Hallera upamiętniając jego zasługi.


 11.10.2019 Warsztaty ECO w Ogrodzie Jordanowskim pt. „Podróż na kropelce wody”


Dzieci zakwalifikowane na zajęcia logopedyczne przynoszą zeszyty na poniedziałek. Jest to dzień zajęć grupy V.


10.10.2019 Warsztaty pszczelarskie

Do naszego przedszkola przyjechał Pan pszczelarz i opowiadał dzieciom o życiu pszczół. Dzieci z zainteresowaniem oglądały dawny ul, pszczoły i ubranie pszczelarza. Ze smakiem degustowały miód


08.10.2019  Udział w teatrzyku pt. Praskimi ulicami na który zostaliśmy zaproszeni przez Bibliotekę  Publiczną a dla dzieci i młodzieży


07.10.2019 Warsztaty z żyrafa Ola – bohaterką naszych wyprawek w zerówce


26.09.2019  Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego Młyn Gąsiorowo

Tego dnia  pojechaliśmy autokarem  do Gąsiorowa i uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych  „ŚWIĘTO JABŁKA W GĄSIOROWIE”. W ramach  wycieczki odbyły się zajęcia :

  • Pogadanka: drzewa i krzewy owocowe w dawnej wiejskiej zagrodzie.
  • Dawne oraz współczesne odmiany jabłek
  • Warsztaty kulinarne – przygotowanie kompotu jabłkowego
  • Jabłkowy plener – warsztaty plastyczne
  • Jabłkowe konkursy i zabawy
  • Wspólny posiłek z jabłkiem w roli głównej
  • Zabawa w „Gąsiorkowie” – naszym nowym placu zabaw

Dzięki zajęciom  poznaliśmy  rodzaje drzew i krzewów owocowych,  dawne oraz współczesne odmiany jabłek, uczestniczyliśmy  w przygotowaniu kompotu z jabłek. 


24.09.2019  Udział w teatrze pt. Przygody kota-mądrość życiowa

Tego dnia nasze grupa wybrała się do teatru  , który odbył się w szkole muzycznej na ulicy Namysłowskiej.  Bajka była z przesłaniem, iż prawdziwym skarbem jest mądrość życiowa nabyta z wiekiem . Bardzo podobały nam się postacie zwierząt występujących w przedstawianiu .


Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP