Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Zajęcia dodatkowe


Zajęcia rytmiki

Scenariusz zajęć rytmicznych dla dzieci starszych 5 – 6 letnich

Wielkanoc 2021 r.

Witam !

Kochane dzieci !

1.Dzisiaj powitamy się dobrze Wam znaną piosenką „”Gdy dzień wstaje…”

https://www.youtube.com/watch?v=8BHISyj0kWg

 Na pewno pamiętacie układ z naszych zajęć rytmicznych do tej piosenki. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Tekst i piosenka w załączniku.

Drodzy Rodzice !

 Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu

2.Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami

  1. Śpiewamy piosenkę  „Maszeruje wiosna” :
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów
  1. Zabawa ruchowa:
  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci zatrzymują się i wyciągając w górę obie ręce głośno krzyczą WIOSNA
  • Całość powtarzamy kilka razy

3.Wprowadzenie nowej piosenki „Wielkanocne  święta”

  • Zbliża się Wielkanoc dlatego posłuchajcie nowej piosenki
  • Powtórzcie linii melodyczną na sylabie la, la , la.
  • Po kilkakrotnym powtórzeniach nauczycie się słów całej piosenki
  • Zapraszam dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem do zabawy ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

Link piosenki do skopiowania:

https://www.youtube.com/watch?v=–NregVlXUc

  1. Siadamy po turecku (siad skrzyżny, plecy proste) razem z rodzicem i rodzeństwem i śpiewamy piosenkę ”Wiosna” (Promyk słońca wyjrzał zza chmury)

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

  • Bierzemy instrumenty do ręki – dzieci łyżki, pozostali grzechotki
  • Na słowa zwrotki dzieci rytmicznie uderzają  łyżkami o podłogę.
  • Na słowa „Wiosna” w refrenie  dzieci wyciągają ręce z łyżkami do góry.
  • Analogicznie bawimy się w pozostałych zwrotkach
  • Zmieniamy instrumenty na grzechotki
  • Wstajemy i tańczymy wg własnego pomysłu lub ilustrując tekst piosenki
  • Powtarzamy piosenkę. Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.. Na zakończenie proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. W trakcie ćwiczenia popatrzcie na prezentacje

https://www.youtube.com/watch?v=JIKaAojRAdM

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki


Scenariusz zajęć rytmicznych dla dzieci młodszych 3 – 4 letnich

Wielkanoc 2021 r.

Witam

 1.Na wstępie zapraszam do zaśpiewania piosenki „Na powitanie”

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

Powtarzamy ją wiele razy witając się ze wszystkimi obecnymi np. z mamą, babcią itp..

W kolejnych ćwiczeniach rytmicznych utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.  

Nowy temat do ćwiczeń:

Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami.

Za instrumenty mogą posłużyć drewniane klocki, grzechotki

2.Śpiewamy piosenkę  „ My jesteśmy żabki”

  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym klockami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

3.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie rodzic woła wysoko „kle, kle „ dzieci zamieniają się w bociana(stanie na jednej nodze z szeroko rozłożonymi rękoma). Gdy rodzic zawoła nisko „kum ,kum” dziecko robi przysiad tak jak żabka.
  • Całość powtarzamy kilka razy

4.Nauka piosenki „Święta tuż, tuż”

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

  • Dzieci słuchają melodii i tekstu piosenki
  • Dzieci uczą się linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Dzieci powtarzają piosenkę z nauką zwrotek i refrenu
  • Dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem bawią się w zabawie ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.Podczas zajęć rytmiki dzieci chętnie śpiewały piosenkę „Tu paluszek

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Słowa piosenki sugerują „taniec”/gesty/

Powtarzamy piosenkę. Słowa i sugerują „taniec”/gesty/.Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki


Piosenki, które śpiewamy na zajęciach

z języka angielskiego można znaleźć na kanale internetowym YouTube:

If You’re Happy | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

The Wheels On The Bus (2019) | Nursery Rhymes | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4

Head Shoulders Knees And Toes (2019) | Noodle & Pals | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

Clap Your Hands | Action Songs for Children | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

Rain, Rain Go Away | Super Simple Songs | Sesame Street Nursery Rhyme Week

https://www.youtube.com/watch?v=LFrKYjrIDs8

Wash Your Hands Song | Music for Kids | The Singing Walrus

https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE


Piosenki, które śpiewamy na zajęciach

z języka angielskiego (część 2) można znaleźć na kanale internetowym YouTube: 

Follow Me | Kids Songs | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=hW2DDGX7Tcc

Snowflakes Snowflakes | Winter Songs for Kids | Snowflakes Song | Lyric Video | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=TDJIhayM9dw

The Penguin Dance | Animal Songs | PINKFONG Songs for Children

https://www.youtube.com/watch?v=JkiglO98YYo

5 Little Hearts Valentine Days | Song Lyrics Video for Kids | The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=n5noNWgcAAE

Piosenki, które śpiewaliśmy na zajęciach jesienią, nadal czasem powracają w czasie naszych zajęć.


Ćwiczenia na ten tydzień z rytmiki dla dzieci 5-6 letnich.

Scenariusz zajęć z rytmiki


Ćwiczenia na ten tydzień z rytmiki dla dzieci 3-4 letnich.

Scenariusz zajęć z rytmiki

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content