Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Zajęcia dodatkowe


Drodzy Rodzice dzieci 3-4 letnich (grupy młodsze) !

Witam serdecznie !

Proponuję pobawić się z dziećmi w ramach zajęć rytmicznych  z  piosenką o wiośnie „Kle, Kle, Boćku”” . Na początku powtarzamy poprzednia piosenkę „Maszeruje Wiosna” z zapamiętanymi przez dziecko elementami ruchowymi – pokazywaniem>

Metodyka pracy z dziećmi:

  1. Powtórzenie piosenki „Maszeruje Wiosna” z elementami ruchowymi
  2. Osłuchanie piosenki „Kle, Kle, Boćku”, nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  3. Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu

4..Utrwalenie piosenki

Kolejnym krokiem będzie dodanie zabawy ruchowej.

Proponuję wykorzystanie tekstu piosenki do naśladowania ciałem i rękoma poszczególnych ilustracji muzycznych np.

Kle, kle boćku, kle, kle.  –  robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Witaj nam bocianie.        –  robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Łąka ci szykuje,                 – skaczemy jak żabki

łąka ci szykuje                   – skaczemy jak żabki

żabki na śniadanie. (bis) – skaczemy jak żabki

 

Kle, kle boćku kle, kle.                 –  robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Witamy cię radzi.                          – robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz  – Fruwamy jak bociany – ręce rozłożone na boki jak skrzydła

wiosnę nam prowadzisz. (bis)  – na koniec zatrzymujemy się na jednej nodze  z rękoma ułożonymi do skrzydeł

 

Kle, kle boćku kle, kle.                    – robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Witaj na stodole.                           – robimy dzioby z rąk i klaszczemy rytmicznie

Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują  – obrót w prawo w miejscu

gniazdo w starym kole. (bis)              –  na bis obrót w lewo w miejscu

Zabawę należy powtórzyć 3-4 razy.

Dzieci mogą też  same wymyślać ruch do piosenki ćwicząc przy tym własną wyobraźnię oraz umiejętność improwizacji z wykorzystaniem prostych elementów ruchowo tanecznych. Przy takiej zabawie dzieci szybciej nauczą się piosenki i będzie im sprawiało to wiele fajnej zabawy i przyjemności z wykonania zadania.

A teraz proponuję  wspólnie z rodzicami znaną dzieciom zabawę „Kółko Graniaste”

Poniżej link do zabawy.

Na zakończenie zabawy proponuje ćwiczenie relaksacyjna oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. Do tego można włączyć ulubioną przez dziecko muzykę lub piosenkę relaksacyjną, może to też być ulubiona kołysanka.

Załącznik: 

  1. Tekst piosenki
  2. link do piosenki Kle, Kle, Boćku:

Piosenka „Kle, Kle. Boćku”

Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witaj na stodole.
Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują
gniazdo w starym kole. (bis)

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Piosenka Kółko Graniaste

Kółko graniaste,
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!

  1. link do zabawy Kółko Graniaste

https://www.youtube.com/watch?v=VMG-TPbitZw

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Do usłyszenia w przyszłym tygodniu ! 

Proszę o przygotowanie: 2 łyżek drewnianych kuchennych, 2 butelek po kefirze lub podobnych wypełnionych grochem lub drobnym makaronem suchym (grzechotki).

Pozdrawiam

 Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Drodzy Rodzice dzieci 5-6 letnich (grupy starsze) !

Witam serdecznie !

Proponuję pobawić się z dziećmi w ramach zajęć rytmicznych  z  piosenką o wiośnie „Promyk słońca” Na początku powtarzamy poprzednia piosenkę „Maszeruje Wiosna” z zapamiętanymi przez dziecko elementami ruchowymi – pokazywaniem.

Metodyka pracy z dziećmi:

  1. Powtórzenie piosenki „Maszeruje Wiosna” z elementami ruchowymi

2.Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la

  1. Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu

4..Utrwalenie piosenki

Kolejnym krokiem będzie dodanie zabawy ruchowej.

Proponuję wykorzystanie tekstu piosenki do naśladowania ciałem i rękoma poszczególnych ilustracji muzycznych np.  pokazanie wyglądania przy słowach : promyk słońca wyjrzał zza chmury itd. 

 W refrenie można pokazywać  budzenie na słowa Kto obudzi pąki kwiatów itd.

na słowa Wiosna dziecko  energicznie podnosi  ręce do góry.

 Całość  zabawy można uzupełnić krokami marszowymi przeplatanymi  obrotem marszowym w miejscu w dowolnej kolejności.

Dzieci mogą też  same wymyślać ruch do piosenki ćwicząc przy tym własną wyobraźnię oraz umiejętność improwizacji z wykorzystaniem prostych elementów ruchowo tanecznych. Przy takiej zabawie dzieci szybciej nauczą się piosenki i będzie im sprawiało to wiele fajnej zabawy i przyjemności z wykonania zadania.

Na zakończenie zabawy proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. Do tego można włączyć ulubioną przez dziecko muzykę lub piosenkę relaksacyjną, może to też być ulubiona kołysanka.

Załącznik: 

  1. Tekst piosenki
  2. Piosenka mp3
  3. link do piosenki Wiosna:

Piosenka „Promyk słońca”

1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury.
I pomyślał: „Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może!”

Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
I zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref. Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia nory?
Zazieleni pola, bory?

3. I wiosenka go posłuchała,
Kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.

Ref. Obudziła pąki kwiatów! (WIOSNA!)
Pokazała gniazda ptakom! (WIOSNA!)
Wygoniła misia nory!
Ożywiła pola, bory!

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Do usłyszenia w przyszłym tygodniu !    

 Proszę o przygotowanie:

  • 2 łyżek drewnianych kuchennych
  • 2 butelek po kefirze lub podobnych wypełnionych grochem lub drobnym makaronem suchym (grzechotki).

 

  Pozdrawiam

                                                                Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Praca domowa z umuzykalniania dla wszystkich grup:)

„MASZERUJE WIOSNA”

muz./sł. Tradycyjna

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Maszeruje wiosna – linki do pobrania:

Karaoke:

https://www.youtube.com/watch?v=4vx2vNXEyIk

przykład  zabawy ruchowej:

http://www.tekstowo.pl/piosenka,urszula,maszeruje_wiosna.html

Proponowana metodyka pracy:

 –  rodzic lub opiekun staje naprzeciwko dziecka i razem naśladuje (powtarza jak papuga) wymyśloną  przez przedszkolaka ilustrację ruchową

– . w refrenie wykorzystujemy podstawowe kroki marszowe, które wykonujemy w miejscu, obrotach pojedynczych  i zakończonych obrotem w parze w trzymaniu za obydwie ręce – tzw. trzymania swobodne

Zabawę powtarzamy w każdym refrenie.


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP