Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa I Motylki


Wydarzenia Grupy I ” Motylki”

Jutro jedziemy na wycieczkę w związku z tym proszę o wcześniejsze przyprowadzenie dzieci-szczegółowe inf na stronie głównej przedszkola w zakładce Ogłoszenia. Proszę o ubranie dzieci w wygodny strój oraz nakrycie głowy. Dzieci nie biorą żadnego suchego prowiantu, przekąsek i picia-to wszystko będą miały zapewnione podczas wycieczki. 😀


Drodzy Rodzice                   

 Prosimy o przyniesienie pendrive do nagrania uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty.


Drodzy Rodzice

 Na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty  ( 26. 05.2021) bardzo proszę o przygotowanie dla chłopców eleganckich spodni, dziewczynki zgodnie z wiadomością otrzymana indywidualnie. Pozdrawiam.


15.04.2021 – język angielski

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1. Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?
 (Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…?
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

2. Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego

(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)

Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.

Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊

Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:

https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/

Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym.  Można też pominąć ekstrakt waniliowy.

Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.

Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!


13.04.2021 – Język angielski  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!

1.    Five Little Speckled Frogs | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!

  1. Propozycja wykonania pracy plastycznej – motyl (butterfly)

(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)

Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia.  Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.

Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kartka papieru,
  • papier kolorowy lub ścinki papieru prezentowego lub kolorowy magazyn,
  • nożyczki,
  • klej

https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/


„Z Ekologią na Ty”

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !

W  dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.
Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.

  1. Na początku powitamy się znaną Wam piosenką „Przywitajmy się wesoło”. Jeżeli jej nie pamiętacie poniżej podaję link do utworu. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Wykonujcie taniec zgodnie z tekstem piosenki. Możemy śpiew powtórzyć kilka razy, tak aby móc zapamiętać tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  1. A teraz na rozgrzewkę odrobina sportu czyli trochę ćwiczeń fizycznych. Nauczymy się nowej piosenki zapraszającej do gimnastyki pt. „Skaczemy, biegniemy”. Śpiewajcie i poruszajcie się rytmiczne.
  • W pierwszej zwrotce możecie wykonywać budzenie i ubieranie się.
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.
  • W drugiej zwrotce możemy zrobić pary i zamiast biec do linii Mety obracać się kółeczkami krokiem lekkiego truchtu lub naśladować bieg w miejscu
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Wprowadzamy nową piosenkę związaną z Dniem Ziemi. Najpierw wysłuchajcie utworu „Ziemia – wyspa zielona”, a potem wykonujcie poniższe zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

Dzieci:

  – powtarzają melodie na la, la, la

  – starają się zapamiętywać słowa

 – opowiadają o czym jest piosenka

  1. Teraz kolej na nowe zadania rytmiczne, ćwiczenia „Echo rytmiczne”

Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty  z piosenki /. Dzieci  powtarzają go  np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.

  1. Powtórzenie znanej i nauczonej przez Was piosenki „ Wiosna, wiosna jest na łące(Powitalny koncert).

Dzieci:

  – śpiewają i bawią się klaszcząc rytmicznie tekst

  – powtarzamy piosenkę tańcząc w parach tak jak na poprzednich zajęciach

  1. A teraz znowu trochę ruchu, czyli gimnastyki. Powtarzajcie gesty z układu tanecznego „Wyginaj śmiało ciało”.

https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI

 – Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !

– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !

  1. Na koniec piosenka „Pożegnamy się wesoło”. Nauczcie się jej, jeżeli nie pamiętacie jej z naszych wcześniejszych zajęć.

Melodia i tekst poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE

Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w piosence. Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie

Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących !

Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.

Drodzy Rodzice !

Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi  staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.

Udanej nauki i zabawy !

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam

Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Witam , witam 🙂  moje Motylki i rodziców . W tym tygodniu tematem kompleksowym będzie : Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

Zabawa rysunkowa „Moja złość ” – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku – zaproponujmy dzieciom narysowanie rysunku kiedy jesteśmy źli oraz kiedy jesteśmy zadowoleni, szczęśliwi . Możemy pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku ( dużo okręgów, kresek )  Rozmowa z dzieckiem na temat ‚Jak można poskromić złość ?”  . teraz piosenka https://youtu.be/Pvm4LP6Pvzo

Zabawa darmowa ” Co to jest drama?- przybliżenie metody wyrażania uczuć – pokaźnie dziecku sposobu wyrażania złości , zadowolenia , miłości itp. ( drama jest to rodzaj zabawy teatralnej , w której bawimy się , wcielając się w rożne role )

Zapraszam do obejrzenie filmu pt.  I co z ta złością zrobić     https://youtu.be/fU8kRbg97pQ

Teraz zapraszam Was do kina  🙂   Myślę ze chyba wszyscy byliście już w kinie na jakimś fajnym filmie . Jeśli nie to oglądnijcie film ” Pierwszy raz w kinie”  https://youtu.be/OakcuTebryk

rozmowa na temat filmu , jak wygląda kino . co się tam znajduje , jak należny się zachować .  Teraz poprosimy rodziców o włączenie dziecku jakiej bajeczki i zrobić probe generalna  :Jak zachować się w kinie .

Zabawa : czyje to oczy ?  https://youtu.be/Ip3Fdi1Xfyo

Teraz zapraszam was do teatru https://youtu.be/EzCWzeIYJZY

Propozycja zabawy plastycznej pt” Kukiełka ” – zachęcam do zrobienia wspólnie z rodzicami  kukiełki teatralnej , możne być to pacynka, kukiełka na patyku itp.  tutaj przykłady zrobienia takiej pracy  https://youtu.be/71jf7ImNTag    

https://youtu.be/Xq9N9KHoFBQ

fotki zrobionych kukiełek proszę o wysłanie na mojego maila  kasia.brzezik@op.pl  Dziękuje 🙂

Zapraszam teraz do zabawy „Rytmiczne dłonie ” https://youtu.be/YtQ9kOsdL9k

Poznaliśmy już kino , teatr teraz zapraszam was do galerii Artysty malarza  , po filmie proszę porozmawia z dzieckiem  o czym był film, jakie tam przedmioty zobaczyły , jak pracuje malarz , jakie maluje obrazy itp.  https://youtu.be/KpV1u3o-6G8

Teraz zapraszam do stworzenia domowej wystawy malarskiej – zapraszam wszystkich domowników do namalowania obrazu  farbami, kredkami lub inna technika i stworzenia domowej galerii. Proszę oczywiście o zdjęcia na maila 🙂

Zycie milej zabawy i do zobaczenia 🙂

Zycze   dziękuje  Martynce i jej tat

usiowi  za piękne prace  🙂

Rok 2020/2021

Witajcie po świętach 🙂

W tym tygodniu zapraszam Was na wieś – poznamy zwierzęta  żyjące na wsi .

Kogo spotykamy na wsi ?-na podstawie filmu rozmowa o mieszkańcach wiejskiej  zagrody – nazywanie zwierząt , ich charakterystyczne cechy, sposób życia . https://www.youtube.com/watch?v=5d41QtaVFU0

Zabawa poszukująca  typu ciepło-zimno ” Gdzie jest kogut, kurczak.. ?  chowamy dowolne wiejskie zwierzątko   i dziecko ma za zadnie go odnaleźć .

Zabawa słuchowa „Zgadnij jakie to zwierze ?” rozpoznawanie zwierząt po odgłosach . https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Teraz zapraszam do zabawy plastycznej , stemplowanie zwierząt stemplami z ziemniaków – oto film z przykładowymi zwierzątkami ale zachęcam do kreatywności 🙂 Gotowe prace prosze przesłać na mojego maila ( kasia.brezik@op.pl ) . Udanej zabawy 🙂  https://www.facebook.com/TheCraftTrain/videos/459897685326663

I druga propozycja świetnej zabawy plastycznej  https://www.facebook.com/937839623027809/videos/750846549181889

” Sztuczki z jajkiem w tle „- proszę o przygotowanie jajka surowego i jaka na twardo – ” Pewien mądry uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się co było pierwsze – jajko czy kura ? Do tej pory uczeni nie znaleźli na to pytanie odpowiedzi .Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem . Dziś spróbujemy powtórzyć kilka a nich .                                                                zabawa 1 : oglądamy jak wygląda jajko kurze – jak jest zbudowane ( twarda skorupka,  w środku  białko  i żółtko ) , rozbijamy jajko na talerzyk i prosimy żeby dziecko złapało żółtko i włożyło je do plastikowej butelki , tak żeby się nie rozlało .  po kilku próbach proponujemy rozwiązanie   ściskamy butelkę , przykładamy delikatnie wlot do , rozluźnić uścisk , tak żeby żółtko wpłynęło do środka butelki .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       zabawa 2 : dziecko bierze do rak 2 jajka ( jedno ugotowane , drugie surowe  , nie mówimy o tym dziecku ) . Zakręcamy nimi na stoliku jak bączkiem . Obserwują , które jajko kręci się szybciej – zaznaczamy je  flamastrem  . Jajko ,które jest ugotowane  na twardo kreci się szybciej . To które ma w sobie płynna surowa zawartość , kreci się wolniej . Oznaczyliśmy flamastrem , które kręciło się szybciej  proszę sprawdzić rozbijając  skorupkę .  Dobrej jajecznej zabawy 🙂  Po doświadczeniach zachęcam  do  zrobienia  z dzieckiem kanapki z jakiem . Smacznego

Teraz zachęcam do obejrzenia bajki pt. Bajka o jajkach https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A    rozmowa o treści filmu – budowa jajek , kto rodzi się z jajka, co można z nich zrobić , porównajmy wielkości jajek  , wytłumaczenie pojęcia podrzucić  kukułcze jajko oraz tradycja malowania jajek .

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ   zachęcam do  wspólnego śpiewania .

Na koniec poznajemy zwierzęta wiejskie i ich dzieci https://www.youtube.com/watch?v=dnJAFtGwXMI                                                                                                                                                             Życzę milej zabawy i do zobaczenia w przedszkolu 🙂 pani Kasia

Dziękuje bardzo Zosi i Martynce wraz z rodzicami  za odrobienie zadania domowego i wykonanie zajączka Wielkanocnego ze skarpetki . Są urocze 🙂 🙂

06.04.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Mimo, że kalendarzowa wiosna rozpoczęła się już jakiś czas temu to dopiero od niedawna wyraźnie widać, że zmieniła się pora roku. 

 Dzisiaj proponuję zapoznać się z piosenką o oznakach wiosny.

Spring Songs for Children – Spring is Here with Lyrics – Kids Songs by The Learning Station

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Następnie dobrym pomysłem będzie wybranie się na spacer i własna obserwacja oznak wiosny.

Jeżeli mamy w domu możliwość drukowania możemy wydrukowaną kartę pracy zabrać ze sobą na spacer. A jeśli nie, możemy ją potraktować jako inspirację do stworzenia własnego rysunku, który przedstawia zaobserwowane oznaki wiosny.

Kartę pracy  ‘Signs of Spring Coloring Page’ można znaleźć tutaj:

 https://twistynoodle.com/signs-of-spring-8-coloring-page/

Do zobaczenia!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


30.03.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:

Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.

Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Do zobaczenia następnym razem!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


 

Witam Rodziców oraz dzieciaki 🙂

Ze względu na przerwę w funkcjonowaniu  przedszkola rozpoczynamy  realizacje  pracy  dydaktycznej  zdalnie. Zapraszam Rodziców oraz dzieci do śledzenia strony i wykonywania zadań .

TEMAT TYGODNIA : WIELKANOC

  1. Proszę o oglądniecie  z dziećmi filmu pt.  Zwyczaje Wielkanocne https://www.youtube.com/watch?v=E1j3X7cfHYk   i porozmawiać z dziećmi o zwyczajach panujących w Państwa rodzinie .
  2. ” Co to jest tradycja ?- usłyszeliśmy w filmie kilka razy słowo tradycja-  jest to zbiór naszych zasad , które wciąż  powtarzamy na przykład co roku na świata . Lubimy je, przekazujemy  z pokolenia na pokolenie.
  3. Zabawa „Koszyczek Wielkanocny „- wkładanie do koszyczka przedmiotów związanych ze światami Wielkanocnymi ( proszę przygotować rożne przedmioty nie tylko Wielkanocne abo dziecko miało wybór )  po zabawie zapraszamy na krótki filmik https://www.youtube.com/watch?v=3xbxePRP3C4
  4. Teraz zapraszamy do wielkanocnych zagadek  https://www.youtube.com/watch?v=_wW5koMSrDk  – kto rozwiązał zagadki ZUCH 🙂
  5. Zapraszam do wspólnej zabawy plastycznej i zrobienie z dzieckiem Wielkanocnego zajączka ze skarpetki  https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8  zdjęcie  prac wykonanych wspólnie z dzieckiem zachęcam do przesłania  na mojego maila kasia.brzezik@op.pl .
  6. A na koniec  piosenka ” Znaki Wielkanocy”  https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U&t=92s   zachęcamy do wspólnego śpiewania  🙂 

   Życze miłej zabawy ze swoimi pociechami  🙂  i z   okazji Wielkanocy dużo spokoju, miłości i ciepła
Niech ten czas przyniesie Państwu  mnóstwo odpoczynku
A na stole niech będą same pyszności.
Mokry dyngus niech oczyści Was na wiosnę
I niech te dni będą bardzo radosne! . 

                           ZAMIERZENIA  NA MIESIAC KWIAECIEN   

TEMAT 1: WIELKANOC

  1. Poznajemy polskie tradycje ludowe , związane z obchodzeniem świat Wielkanocnych , nazywamy elementy stołu Wielkanocnego .
  2. Wykonujemy dekoracje Wielkanocne- malowanie pisanek , koszyczków Wielkanocnych.
  3. Poznajemy zwierzęta kojarzonych z Wielkanocą podczas zabawa naśladowczych , muzyczno-ruchowych. . Zdobywamy wiedze o wsi i jej mieszkańcach , odróżnianie miasta od wsi.
  4. Rozwijamy procesy analizy i syntezy , wyciągamy proste wnioski z treści obrazków

TEMAT 2: Z KULTURĄ ZA PAN BRAT     

  1. Rozumiemy zaoczenie uczuć w życiu człowieka.
  2. Rozwijamy myślenie przyczynowo skutkowe, doszukujemy przyczyn zdarzeń, poznajemy zasady zachowania się w kinie,
  3. Poszerzamy wiadomości na temat baletu, rozwijamy płynność ruchów, wyrazami siebie i poprzez ruch
  4. Poznajemy zawód malarza wzbogacamy słownictwo o nowe wyrazy związane ze sztuka , wyrażamy siebie w malarstwie.

TEMAT 3: JESTEM KULTURALNY 

  1. Kształtujemy zachowania społecznie akceptowanych , ćwiczymy kulturalne zachowanie się przy stole.
  2. Utrwalmy znajomość zwrotów grzecznościowych dzień dobry , przepraszam , do widzenia itp. ćwiczymy umiejętność odpowiedniego stosowania zwrotów w danej sytuacji.
  3. 3. Rozwijamy zdolności plastyczne , poznajemy nowe techniki plastyczne – lepienie z masy solnej .
  4. Utrwalamy pojęcie pary, dobieranie par przeciwstawnych . Kształtujemy umiejętność pokonywania trudności .

 

                  

Drodzy Rodzice                   

 Prosimy o przyniesienie pendrive do nagrania zdjęć zrobionych podczas Balu Karnawałowego


Drodzy Rodzice 🙂   

W środę 03.02 odbędzie  wewnętrzny Bal Karnawałowy . Zapraszamy tego dnia dzieci ubrane w piękne stroje karnawałowe ( w miarę możliwości proszę aby stroje nie utrudniały poruszania się dzieci ) . Proszę także o przyniesienie ubranek na zmianę po karnawałowych harcach .

 


27.01 (środa) maluszki będą nagrywały krótki występ dla Babci i Dziadka. Prosimy o przyniesienie w podpisanej reklamówce odświętnych ubranek :

dziewczynki : sukienka, rajstopki,

chłopcy : eleganckie spodnie i koszula.

Występ  będzie nagrany na pendrive. Prosimy o dostarczenie pendrive w celu przegrania.


List od Św. Mikołaja do dzieci.


24.11.2020 i 26.11.2020

ANGIELSKI 3 latki (Grupa I)

Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!

Niestety w tym tygodniu nie mogliśmy spotkać się w przedszkolu. Dlatego dla chętnych dzieci mam następującą propozycję:

Mam nadzieję, że będziecie się przy tym dobrze bawić 😊

  1. Piosenka ‘Follow Me’

(Cel: przypomnienie i utrwalenie piosenki poznanej na zajęciach)Follow Me | Kids Songs | Super Simple Songs

https://www.youtube.com/watch?v=hW2DDGX7Tcc

  1. Piosenka: ‘This Is Me’

(Cel: poznanie nowego słownictwa oraz utrwalenie już poznanego)Body Parts Song for Kids – This is ME! by ELF Learning – ELF Kids Video ttps://www.youtube.com/watch?v=QkHQ0CYwjaI

Pozdrawiam BARDZO SERDECZNIE i życzę dużo zdrowia!

Pani od angielskiego , Marianna Kądziela


Drodzy Rodzice,

Zgodnie z decyzją sanepidu i organu prowadzącego, zawieszenie  zajęć od dnia 24.11.2020 do 28.11.2020. Serdecznie pozdrawiamy, życząc dużo zdrowia i optymizmu.

 


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice i dzieci !

W związku z zawieszeniem działalności naszego przedszkole  , zapraszam do  zajęć zdalnych na bieżący tydzień.

Tematem tygodnia jest : Nasza mała ojczyzna

  1. proszę o zapoznanie dzieci z filmem https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
  2. rozmowa z dziećmi na temat symboli narodowych – godło , flaga , hymn narodowy .
  3. wykonanie lub kolorowanie flagi narodowej
  4. teraz zapraszam na film  Mysz miejska i mysz wiejskahttps://www.youtube.com/watch?v=ENT1KBet7Uw
  5. rozmowa z dziećmi jakie różnice życia w mieście i na wsi ( sposób życia, wygląd domów , sposób życia ) gdzie chciłabym mieszkać – na wsi czy w mieście .
  6. porozmawiajmy z dzieckiem jak wygląda jego dom w którym mieszka ( wysoki , niski , czy jest winda , czy wielorodzinny czy jednorodzinny )
  7. Teraz praca plastyczna ( naklejanka z kolorowego papieru ) : Dom duży i dom małyproszę o przygotowanie  z kolorowego papieru  prostokątów  , kwadratów) . Dla utrwalenia pojęć  Duży – mały – zabawa : Wyszukaj w pokoju co jest duże co jet małe .  
  8. Zabawa przy piosence ” Duży , mały skok ” https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
  9. zabawa paluszkowa  Rodzina :  

    Rodzinka (dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

    Ten duży- to dziadziuś
    A obok – babunia
    Ten w środku -to tatuś.
    A przy nim- mamunia.
    A to jest- dziecinka mała
    A to- moja rączka cała!
  10. Na koniec  zapraszam na bajkę animacyjna  Katechizm Polskiego dziecka – W. Bełzy https://www.youtube.com/watch?v=uiuAPK1nWP8

   Życzę miłej zabawy i zdrowia . Mam nadzieje ze niedługo się spotkamy . Pozdrawiam pani Kasia 🙂


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice…..

Z racji małej frekwencji dzieci uroczystość pasowania na przedszkolaka odbędzie się w dniu 18.11.2020 (środa) dla grupy Motylki i czwórki trzylatków dzieci z grupy Żabki. Prosimy tego dnia o przyniesienie w reklamówce podpisanej odświętnych ubrań dla dzieci (dziewczynki – sukieneczka lub biała bluzeczka i ciemna spódniczka, chłopcy – biała lub niebieska koszula i ciemne spodnie). 


Witamy w nowym roku szkolnym!!!

Grupa będzie funkcjonować w godzinach:

Od Poniedziałku do Piątku:  8:00 – 15:30

W miarę możliwości, prosimy przyprowadzać i odbierać dzieci w godzinach pracy grupy oraz przyprowadzać najpóźniej do godziny 8:30.

Z powodu panującego nadal wirusa (COVID – 19) wciąż przestrzegane są zasady sanitarne, miedzy innymi zakaz przynoszenia zabawek, książeczek itp. rzeczy.  W zakładce Ogłoszenia podany jest spis rzeczy potrzebnych w dniu  przyprowadzenia dziecka.

 

                                          GR.I    MOTYLKI 

  1. Tomasz B. wiaderko
  2. Mateusz B. dzwonek
  3. Zosia D. biedronka
  4. Jan G-K. domek
  5. Jan J. baloniki
  6. Matylda K. wisienki
  7. Jeremi K. piłka
  8. Barbara L. 1 kwiatek
  9. Ignacy Ł. samochodzik
  10. Adam M. 2 prawdziwki
  11. Tymon P. 1 prawdziwek
  12. Michał P. 1 muchomorek      
  13. Nina S. parasolka
  14. Aleksander S. łódka
  15. Szymon S. buraczek
  16. Hubert Z. 2 muchomorki

      Nauczyciele : Katarzyna Mirska-Brzezik

                                   Hanna Piasecka


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content