12.05.2022
19.04.2022
RODZICE
10 maja 2022 r. wszystkie dzieci z przedszkola wyjeżdżają na całodniową wycieczkę autokarową. Na miejscu zaplanowany jest teatrzyk oraz warsztaty dla dzieci oraz spacer po lasku bielańskim. Koszt wycieczki to 30 złotych.
Alina Śleszyńska
Alina Śleszyńska
30.03.2022
RODZICE
Bardzo proszę o przynoszenie do przedszkola suchych chusteczek ( w pudełku). Zapasy, które mieliśmy zostały wyczerpane. Dziękuję
ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA
17 lutego zapraszam do przedszkola wszystkie dzieci z maskotkami kotów, jeżeli dzieci posiadają ubrania z nadrukiem kota, też są mile widziane.
RODZICE
Dnia 17 lutego ( czwartek ) o godz. 16.00, zapraszam Rodziców na zebranie podsumowujące I półrocze pracy wychowawczo-dydaktycznej w naszej grupie.
Alina Śleszyńska
Dnia 28 lutego dzieci spotkały się z panią dietetyk i rozmawiały o zdrowym jedzeniu. Następnie przystąpiono do wyrobu owsianych ciasteczek. Potrzebne były: płatki owsiane, żurawina, suszone morele, orzechy, banany oraz cynamon. Ciasteczka zostały upieczone i skosztowane.
RODZICE I DZIECI
16 lutego w naszej grupie odbędzie się Bal Karnawałowy.
Proszę Rodziców o przygotowanie na ten dzień dla dzieci ich wymarzonych strojów.
Miło byłoby, gdyby tego dnia dzieci miały zorganizowany przez Rodziców poczęstunek, ( zostawiam to do uzgodnienia państwu)
Dzieci przychodzą do przedszkola już w strojach karnawałowych. Po zabawie przebierzemy dzieci. Dziękuję Alina Śleszyńska
RODZICE
7 lutego ( poniedziałek ) planujemy nagranie programu artystycznego przygotowanego przez dzieci dla Kochanych Babć i Dziadków. Nagranie zaczynamy o godz. 9.00 dlatego bardzo bym prosiła, aby dzieci od razu ubrane były w uroczyste stroje. Dziewczynki – białe bluzki i białe rajstopy, chłopcy – elegancka koszula i eleganckie spodnie. Ubrania na przebranie na pozostała część dnia proszę zostawić w półkach w szatni. Dziękuję Alina Śleszyńska
JĘZYK ANGIELSKI „ŻABKI” (Grupa II) – 20.01.2022
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Przedstawiam propozycje aktywności z języka angielskiego:
(Cel: Utrwalenie piosenki, którą dzieci poznały na zajęciach w przedszkolu)
(Cel: Utrwalenie piosenki, którą dzieci poznały na zajęciach w przedszkolu)
DRODZY RODZICE
Zebranie z Rodzicami dnia 25.01.2022 o godz. 16.00. Zapraszamy serdecznie.
22.12.2021
KOCHANI RODZICE
RADOSNYCH I POGODNYCH
ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA
ORAZ WIELU SZCZĘŚLIWYCH CHWIL
SUKCESÓW I WSZELKIEJ POMYŚLNOŚCI
W NADCHODZĄCYM NOWYM ROKU 2022
życzy Alina Śleszyńska
15.12.2021
RODZICE
22 grudnia dzieci z naszej grupy nagrywają dla Rodziców Jasełka.
Proszę aby w tym dniu dziewczynki przyniosły do przedszkola białe rajstopy i białe bluzki. Chłopcy natomiast eleganckie koszule i spodnie.
Ubrania proszę przynosić w podpisanych torebkach. Dzieci przebierzemy w przedszkolu.
Dziękuję Alina Śleszyńska
09.12.2021
DRODZY RODZICE
Przypominam o zdjęciach świątecznych dla naszych dzieci w dniu 14 grudnia. Proszę tego dnia o świąteczny ubiór dzieci.
Dziękuję Alina Śleszyńska
02.11.2021
Kochani Rodzice
Dnia 17.11.2021 o godz. 15.15 serdecznie zapraszamy na uroczystość ” Pasowanie na Przedszkolaka „, która odbędzie się w sali Żabki. Ze względu na obostrzenia COVID w uroczystości może uczestniczyć tylko jeden Rodzic. Prosimy o zachowanie procedur bezpieczeństwa ( maseczki , dezynfekcja, zachowanie odległości). Prosimy o przygotowanie Dzieciom na ten dzień, stroju odświętnego i pozostawanie go w szatni w podpisanej torbie.
Pozdrawiam . Alina Śleszyńska
22.10.2021
Dziś w ogrodzie przedszkolnym sadziliśmy cebulki żonkili. Teraz czekamy do wiosny na piękne kwiaty.
21.10.2021
Dziś było nasze pierwsze wyjście poza teren przedszkola. Odwiedziliśmy nasz pobliski bazarek w celu zakupienia kapusty i marchewki oraz oglądaliśmy inne warzywa i opisywaliśmy ich wygląd.
Po powrocie do przedszkola przygotowaliśmy warzywa do kiszenia. Czekamy na efekt końcowy.
18.10.2021
Rodzice
BARDZO PROSIMY O PRZYPROWADZANIE DO PRZEDSZKOLA ZDROWYCH DZIECI.
Dbamy o dobro wszystkich i nie chcemy dopuszczać do ciągłych infekcji
Alina Śleszyńska
07.09.2021
Kochani Rodzice
Proszę o przynoszenie wypełnionych deklaracji i oświadczeń. Ci Rodzice, którzy jeszcze nie otrzymali tych dokumentów, proszę o zgłoszenie się do mnie lub nauczyciela będącego w danym dniu rano w naszej grupie. Dziękuję
W związku ,że nie wszyscy Rodzice uczestniczyli w pierwszym naszym spotkaniu w dniu 30.08, chciałabym poinformować, że mogą się ze mną spotkać 15 września od godziny 16 do 17.
Bedę czekała na Państwa w naszej sali.
Do pracy z Państwa dziećmi wybrałam wyprawkę do zabaw plastycznych wydawnictwa WSiP ” Tropiciele”. Koszt takiej wyprawki to 25 złotych. Pieniądze proszę wpłacać do mnie lub nauczyciela dyżurującego. Jeżeli to możliwe proszę o uiszczenie opłaty do końca miesiąca. Dziękuję
Pozdrawiam Alina Śleszyńska
WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2021/2022
Serdecznie zapraszamy wszystkie Żabki do przedszkola. Grupa pracuje w godzinach 8- 15.30
Poniżej podajemy znaczki wszystkich dzieci.
Pozdrawiam
Alina Śleszyńska
Lp. | Imię i nazwisko dziecka | Znaczek |
1. | Mateusz B. | Samochód |
2. | Franciszek D. | 1 Muchomor |
3. | Piotr D. | 1 Grzybek |
4. | Marcel G. | Wiaderko |
5. | Aleksander F. | 3 baloniki |
6. | Zosia G. | Biedronka |
7. | Martyna J. | Serduszko |
8. | Marcelina J. | Rybka |
9. | Franciszek K. | Piłeczka |
10. | Alan L. | Domek |
11. | Maksym L. | Gruszka |
12. | Rita Ł. | Filiżanka |
13. | Pola M. | Koraliki |
14. | Ignacy P. | 2 Grzybki |
15. | Jan S. | Łódka |
16. | Alan Ś. | Jabłuszko |
17. | Julia W. | Motylek |
18. | Jeremiasz W. | Słoneczko |
19. | Nela Z. | Parasolka |
DRODZY RODZICE!
Proszę o przyniesienie na środę 26.05.2021:
dziewczynki: cienkie rajstopki (kolor dowolny); T-shirt (kolor dowolny)
chłopcy: eleganckie spodnie: T- shirt (kolor dowolny).
Dziękuję!
16. 04.2021
Zapraszam do wykonania ostatniego zadania.
PRACA PLASTYCZNO- TECHNICZNA: „Robimy kukiełki”
Dziecko dostaje drewnianą łyżkę. Do wykonania kukiełki potrzebne będą skrawki materiałów, pasmanteria, flamastry, wełna, krepina oraz materiały plastyczne według uznania rodzica.
Dziecko rysuje twarz kukiełce, „ubiera”kukiełkę w dowolny sposób, z krepiny lub wełny robi włosy. Jest to praca rozwijająca inwencję twórcza dziecka. Po wykonaniu kukiełki zadaniem dziecka będzie nadanie jej imienia.
Bardzo proszę o przesłanie wykonanych prac na e- mail joafri@wp.pl
Pozdrawiam !
Do zobaczenia w poniedziałek!
15.04.2021 – język angielski
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1. Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?
(Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…?
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM
2. Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego
(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)
Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.
Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊
Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:
https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/
Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym. Można też pominąć ekstrakt waniliowy.
Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.
Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!
Witam w kolejnym tygodniu , kiedy nie możemy realizować pracy dydaktycznej w przedszkolu. Zachęcam Was kochani do wspólnej zabawy . W tym tygodniu chciałabym żebyście poznali znaczenie wartości -„wiara w siebie”. Poproszę też rodziców o pomoc w zapoznaniu dzieci ze światem filmu, teatrem, baletem i operą.
Temat kompleksowy: ” Z kulturą za pan brat”
„Miłe kotki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko- kotek czworakuje w dowolnych kierunkach. Na hasło:kici- kici dziecko czworakuje szybko. Na hasło: ciii- układa się do snu , zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki- czworakują w dowolnych kierunkach. Na hasło: kotek na plotek- kotek prostuje się powoli, podczas przechodzenia do wyprostu przebiera rączkami (łapkami).
„Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie legendy. Omówienie wartości „wiara w siebie”, rozmowa na temat wiary we własne siły, jaka prezentował szewc Dratewka.
„Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?”- rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się na temat tego, czego nie lubi robić z braku wiary w siebie. Rozmowa z rodzicem jak można pokonać strach przed porażką.
„Wiążę sznurówki-„ nauka wiązania sznurówek. (But ze sznurówkami albo zabawka edukacyjna do ćwiczeń w wiązaniu)
„Co to jest film?”- rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się na temat filmu – rodzic porządkuję jego wiadomości i wprowadza pojecie”film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.
„W teatrze”- słuchanie wiersza Marleny Szeląg.
W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się zaczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na złotym tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
I szybko tak mija mi czas w teatrze,a gdy się boję na scenę nie patrzę.
Są też momenty wielkiej radości,
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski,
chyba czekają na wielkie oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,
wielkie uznanie i brawa dostają.
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
13.04.2021 – Język angielski
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!
https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o
Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!
(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)
Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia. Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.
Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/
„Z Ekologią na Ty”
Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !
W dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.
Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
Dzieci:
– powtarzają melodie na la, la, la
– starają się zapamiętywać słowa
– opowiadają o czym jest piosenka
Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty z piosenki /. Dzieci powtarzają go np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.
Dzieci:
– śpiewają i bawią się klaszcząc rytmicznie tekst
– powtarzamy piosenkę tańcząc w parach tak jak na poprzednich zajęciach
https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI
– Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !
– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !
Melodia i tekst poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE
Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w piosence. Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie
Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących !
Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.
Drodzy Rodzice !
Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych zwrotek i refrenu.
Udanej nauki i zabawy !
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !
Pozdrawiam
Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki
Temat kompleksowy: „Mali odkrywcy”
„Przyklejamy się „- zabawa orientacyjno – porządkowa.
Dziecko biega przy dźwiękach muzyki. Podczas pauzy w muzyce rodzic mówi: Przyklejamy się do ściany….( po czym wymienia nazwę części ciała), np…. dłonią, kolanem, stopą itp.
„Co ukrywają nasze paluszki?”- zabawa badawcza.
Rodzic opowiada dziecku o opuszkach palców, na których znajdują się linie papilarne. Mówi, że każdy człowiek ma inne linie papilarne, dzięki którym policjanci i detektywi mogą wytropić przestępcę, który zostawił na przedmiotach swoje odciski palców. Dziecko przygląda się swoim palcom. Jeśli rodzic posiada lupę daje dziecku do obejrzenia swoich odcisków palców.
„Odciski palców” zabawa plastyczna.
Dziecko brudzi sobie opuszki palców (kreda, węgiel, kredka, …) i odciska je na kartce. Następnie odciska opuszki palców po jednej stronie taśmy dwustronnej, przyklejonej do białej kartki. Po wykonaniu prac dzieci oglądają przez lupę swoje linie papilarne.
„Zmysły”-słuchanie wiersza i rozmowa na temat zmysłów.
Każdy z nas pięć zmysłów ma,
masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam
-patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam
-wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania,
dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania,
różnych potraw próbowania.
Smaki zaś czuje aż cztery:
gorzki, kwaśny, słodki, słony.
Który jest mój ulubiony?
Nie wiesz, drogi mój kolego?
Nie podpowiem ci, nic z tego!
Jednak zgadniesz chyba sam…..
Teraz w buzi słodko mam…..
Bo cukierek zjadłem, mniam….
Pytania do wiersza: Co było wymienione w wierszu?; Do czego służą oczy, uszy, nos? Do czego służą dłonie, język?; Jak myślisz co to są zmysły?; Jaki jest ulubiony smak osoby opisanej w wierszu?; A jaki jest twój ulubiony smak?
Pozdrawiam!
Miłej zabawy!!!
Zamierzenia KWIECIEŃ
„Mali odkrywcy
poznanie nowej wartości „dociekliwość”
rozwijanie umiejętności myślenia analogicznego
poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów
samodzielne odkrywanie świata obrazów, dźwięków, smaków , zapachów i bodźców czuciowych
poznawanie części ciała i nazw wybranych organów
poszerzanie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu
rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu
poznawanie funkcji i zastosowania różnych rodzajów okularów
„Z kulturą zapan brat”
poznawanie wartości „wiara we własne siły”
rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach
wdrażanie do szanowania emocji innych; rozwijanie emocji
poznanie pojęcia „film anonimowy”
poznanie pojęcia „teatr”
rozwijanie umiejętności przeliczania, stosowanie liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni
poznanie roli aktora w teatrze
„Jestem kulturalny”
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
poznawanie znaczenia słów ; proszę, dziękuję, przepraszam
rozwijanie mowy
nauka rozpoznawania odpadów do segregacji śmieci i właściwego z nich korzystania
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby
poznawanie zasad kulturalnego zachowania w lesie
wdrażanie do poszanowania pracy innych
Pojęcia matematyczne
„Przyklejamy się”- utrwalenie pojęcia „para”.
„To ja człowiek”- części ciała.
„Dla kogo te buty”- klasyfikowanie według wielkości przedmiotów.
06.04.2021
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Mimo, że kalendarzowa wiosna rozpoczęła się już jakiś czas temu to dopiero od niedawna wyraźnie widać, że zmieniła się pora roku.
Dzisiaj proponuję zapoznać się z piosenką o oznakach wiosny.
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
Następnie dobrym pomysłem będzie wybranie się na spacer i własna obserwacja oznak wiosny.
Jeżeli mamy w domu możliwość drukowania możemy wydrukowaną kartę pracy zabrać ze sobą na spacer. A jeśli nie, możemy ją potraktować jako inspirację do stworzenia własnego rysunku, który przedstawia zaobserwowane oznaki wiosny.
Kartę pracy ‘Signs of Spring Coloring Page’ można znaleźć tutaj:
https://twistynoodle.com/signs-of-spring-8-coloring-page/
Do zobaczenia!
Pani od angielskiego
Marianna Kądziela
Wielkanoc 2021 r.
Witam
1.Na wstępie zapraszam do zaśpiewania piosenki „Na powitanie”
https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA
Powtarzamy ją wiele razy witając się ze wszystkimi obecnymi np. z mamą, babcią itp..
W kolejnych ćwiczeniach rytmicznych utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych zwrotek i refrenu.
Nowy temat do ćwiczeń:
Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami.
Za instrumenty mogą posłużyć drewniane klocki, grzechotki
2.Śpiewamy piosenkę „ My jesteśmy żabki”
3.Zabawa ruchowa:
4.Nauka piosenki „Święta tuż, tuż”
https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08
5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
6.Zabawa ruchowa:
7.Podczas zajęć rytmiki dzieci chętnie śpiewały piosenkę „Tu paluszek”
https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0
Słowa piosenki sugerują „taniec”/gesty/
Powtarzamy piosenkę. Słowa i sugerują „taniec”/gesty/.Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami
Powodzenia ! Miłej zabawy !
Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy
Ewa Lempkowska
Nauczyciel rytmiki
30.03.2021
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:
Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.
https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8
Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.
Easter Bunny Song
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Do zobaczenia następnym razem!
Pani od angielskiego
Marianna Kądziela
Witam !
Kolejny raz realizujemy pracę dydaktyczną zdalnie. Zapraszam Rodziców oraz dzieci do śledzenia strony i wykonywania zadań .
Temat kompleksowy: „Święta, święta, biją dzwony”.
Dziecko dostaje jajko styropianowe lub wycięte z kartonu. W trakcie mówienia rymowanki ozdabia jajko taką ilością kropek jaką powie rodzic.
JAJO
Zwykle jajo krąży w kole
i narzeka na swą dolę.
Chce na święta być pisanką,
kolorową nakrapiana.
Gdy dostaniesz jajo ty
rysuj na nim kropki……..
2. Zabawa ruchowa „Wesołe figurki”
Dziecko biega w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.
3. Zabawa ruchowa uspakajająca .”Brzuszek w gore, brzuszek w dół”.
Dziecko leży z podusią na brzuchu.Podczas wdechu nosem-poduszka się unosi, podczas wydechu- opada.(oddychanie przeponowe)
4. „Wielkanocny stół” -słuchanie wiersza.
Wielkanocny stół już obrusem nakryty,w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka , a w niej pisanki- jaja zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świątecznie się prezentują bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała, zalana barszczem jest prawie cała.
Tuż obok talerz- jaja w nich sierdzą, wraz z życzeniami bliscy je zjedzą….
5. „Bazie”- praca plastyczna. Rysowanie kredkami brązowych kresek(gałązki),naklejanie małych kawałków wyrwanych z czarno – białej gazety .
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg
https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!!!!!!
25.03.2021
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Nie mogliśmy spotkać się dzisiaj na zajęciach w przedszkolu. A zatem przesyłam propozycje piosenek na dzisiaj:
Easter Bunny Song
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Do zobaczenia niedługo!
pani od angielskiego
Marianna Kądziela
23.03.2021
Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!
Dzisiaj niestety nie mogliśmy spotkać się na zajęciach w przedszkolu. Zobaczymy się za kilka dni, ale do tego czasu zapraszam Was na agielski w Waszym domu 😊
Zachęcam do posłuchania wiosennych piosenek. Warto posłuchać ich kilka razy 😊
Sing a Song of Flowers – The Kiboomers
https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY
Over in The Meadow – Barefoot Books
https://www.youtube.com/watch?v=C6ljGXMMB-g
Do zobaczenia niedługo!
pani od angielskiego
Marianna Kądziela
Szanowni Rodzice
Grupa zawieszona od 22.03.2021 do 27.03.2021. Życzę zdrówka.
Drodzy Rodzice,
Dnia 03.02.2021 odbędzie się Bal Karnawałowy.
Bardzo proszę o przyprowadzenie dzieci ubrane w stroje balowe. Proszę także o przyniesienie ubrań do przebrania po zakończonej zabawie.
Drodzy Rodzice,
Dnia 27.01.2021 odbędzie się uroczystość zorganizowana z okazji Dnia Babci i Dziadka. Występy zostaną nagrane na pendrive przyniesione przez Państwa.
Bardzo proszę o przyniesienie w podpisanych torbach:
* dziewczynki– białe rajstopy, białe eleganckie
bluzki bez nadruków
*chłopcy– koszula z kołnierzykiem i eleganckie spodnie.
Pozdrawiam!
Drodzy Rodzice,
Dnia 23 12.2020 r. odbędzie się Spotkanie Wigilijne. Bardzo proszę o ubranie dziewczynek w białe bluzki i rajstopki (spódniczki będą przedszkolne). Chłopcy elegancko (mile widziane białe koszule). Pozdrawiam!
List od Św. Mikołaja do dzieci.
Drodzy Rodzice!
Zawieszenie zajęć w dniach 08.12.2020 – 13.12.2020.
Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.
Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.
Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca!
Drodzy Rodzice,
w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.
Kochani!
Witam Was i proponuję jeszcze trochę zabawy z „darami jesieni”
„Rysujemy owoce”- rymowanka
Rysujemy jabłka, śliwki oraz gruszki,
sprytne w rysowaniu są nasze paluszki
Duże jabłko, śliwka mała….
Gdzie się gruszka nam schowała?
Rysowanie ilustracji do wiersza.
Dzieci rysują owoce przedstawione w wierszu – duże jabłko, małą śliwkę, a następnie gruszkę.
„Malujemy drzewa owocowe” – praca plastyczna
Dziecko maluje dłoń brązową farbą i przykłada na górze kartki, domalowuje pień. moczy paluszek w czerwonej farbie i odbija przy brązowych gałązkach(jabłka). moczy paluszek w zielonej farbie i odbija obok jabłuszek(liście).
„Ogórek” zagadka
Niech pomyślą wasze głowy :
jest on bardzo, bardzo zdrowy.
Cały jest zielony,
może być kiszony.
Do sałatki dołożony,
na kanapkę położony.
Dzielenie wyrazu” ogórek” na sylaby, liczenie sylab, wyklaskiwanie sylab.
Smakowanie ogórków kiszonych, konserwowych i surowych – działania praktyczne. Określanie smaku i zapachu ogórków.
CDN.
Drodzy Rodzice,
w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.
Drodzy Rodzice…..
Z racji małej frekwencji dzieci uroczystość pasowania na przedszkolaka odbędzie się w dniu 18.11.2020 (środa) dla grupy Motylki i czwórki trzylatków dzieci z grupy Żabki. Prosimy tego dnia o przyniesienie w reklamówce podpisanej odświętnych ubrań dla dzieci (dziewczynki – sukieneczka lub biała bluzeczka i ciemna spódniczka, chłopcy – biała lub niebieska koszula i ciemne spodnie).
Drodzy Rodzice!
Ze względu na panującą pandemię, nie mają Państwo możliwości zobaczenia prac plastycznych swoich pociech. W związku z tym prace dzieci będą prezentowane w galerii zdjęć grupy „Żabki”.
Drodzy Rodzice!
Bardzo prosimy o przygotowanie wyprawki dla dziecka.
W wyprawce dziecka znajdować się powinno: zapasowe ubranie, piżama, koc (o wymiarach 160×200) oraz poduszka, chusteczki (higieniczne i nawilżane) , papier ksero A4 kolorowy oraz biały,a także obuwie na zmianę. Prosimy, aby wszystkie przyniesione rzeczy były podpisane imieniem i nazwiskiem.
Lista przydzielonych znaczków dla dzieci