Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa II Żabki

Wydarzenia Grupy II ” Żabki”

Rok szkolny 2019/2020

 

25.05 – 29.05.2020 Temat kompleksowy: „Dziecięce marzenia”

„Nasze prawa” – Wyjaśnij dzieciom, co oznacza pojęcie „prawa”. Porozmawiajcie o tym, dlaczego należy je ustalać i ich przestrzegać. Następnie przedstaw im najważniejsze prawa dzieci (na podstawie Kodeksu praw dziecka). Poinformuj, że te prawa dt. dzieci na całym świecie. Czasami jednak nie są przestrzegane. Jeśli dzieciom dzieje się krzywda, powinny powiedzieć o tym dorosłym, do których mają zaufanie.

„Nasze obowiązki” – Przypomnij dzieciom, że oprócz praw każdy człowiek ma też obowiązki, z których powinien się wywiązać. Wspólnie ustalcie, jakie obowiązki powinny mieć dzieci w domu lub w przedszkolu. Narysujcie ich symbole na arkuszu papieru zawieście je np. na lodówce  😉

„Marzenia” – Zapytaj dzieci, co to są marzenia. Spróbuj zachęcić do swobodnych wypowiedzi. Pomagaj im kolejnymi pytaniami: „O czym można marzyć?”; „W jakich sytuacjach najczęściej marzymy”; „Czy każdy może marzyć?”; „Czy wszystkie marzenia się spełniają?”itp.

„Kolorowe kształty” – Rozdaj dzieciom koła z papieru i udostępnij plastelinę lub farby. Zadanie polega na otoczeniu papierowego koła plasteliną lub farbą (wykropkowanie placem zamoczonym w farbie).

„Miasto przyszłości” – Udostępnij dzieciom kartki papieru i kredki. Poproś, aby narysowali miasto przyszłości, w którym wszystko jest okrągłe.

Praca plastyczna – niech dzieci narysują jedno ze swoich marzeń. Technika dowolna 🙂

Prosimy również o uzupełnienie kart pracy od numeru 162 do 164.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 21.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 20.05.2020

Język angielski


18.05 – 22.05.2020 Temat kompleksowy: „Aktywna rodzina”

„Nasze rodziny” – Zapytaj dzieci, co to jest rodzina i z jakich członków może się składać. Wyjaśnij dzieciom znaczenie pojęć: „krewni” i „przodkowie”.

„Rodzinni olimpijczycy” – Wytłumacz dzieciom, że rodzinę można porównać do zwycięzców olimpiad, z których każdy jest najlepszy w swojej dziecinie. Poproś dzieci, aby opowiedziały, kto w ich rodzinach jest w czymś najlepszy. Za co przyznałyby złoty medal mamie, tacie, siostrze, bratu, babci, dziadkowi, cioci, wujkowi?

Praca plastyczna „Drzewo genealogiczne” – Wyjaśnij dzieciom, co to jest drzewo genealogiczne. Następnie rozdaj kartki ze schematami drzewa genealogicznego. Niech dzieci narysują w pustych okienkach członków rodziny.

Drzewo genealogiczne - SuperKid

Wiersz „Trójkątowe”: Poproś, aby dzieci w skupieniu posłuchały wiersza

„Za górą, za rzeką,                                   Trójkątne zwierzęta,

Za łąką, za lasem,                                    Trójkątne owady….

Jest dziwna kraina.                                 Trójkąt przy trójkącie –

Odwiedzam ją czasem.                           Takie są zasady.

Trójkątni mieszkańcy,                           Każdy ma trzy boki,

Trójkątne budowle,                                 Każdy ma trzy katy.

Trójkątne zabawki,                                 Spójrz, tak wyglądają

Trójkątne przedszkole.                          Wesołe trójkąty.”

Zadaj dzieciom pytania: „Jak nazywa się kraina, o której była mowa w wierszu?”, „Kto w niej mieszka?”, „Jak ona wygląda?” , „Czy chciałbyś tam pojechać?”, „Dlaczego?” itp.

Zabawa matematyczna „Trójkąt” – Zaprezentuj dzieciom duży trójkąt z papieru. Zachęć do wymienienia cech charakterystycznych tej figury. Poproś, aby policzyły, ile ma ona boków. Następnie zaproponuj „rysowanie” trójkątów palcami w powietrzu, na dywanie lub na dłoni. Na koniec rozdaj kolorowe paski papieru i poproś, aby ułożył/a z nich na dywanie trójkąt.

„Zdrowe odżywianie się” – Pokaż piramidę zdrowego żywienia. Wyjaśnij, co to jest i w jakim celu przygotowuje się takie obrazki. Omów zasady dobierania produktów i umieszczania ich w poszczególnych miejscach piramidy. Porozmawiajcie o nawykach żywieniowych (dobrych i złych). Na koniec ustalcie wspólnie zasady zdrowego odżywiania się (np. „Jemy dużo warzyw i owoców”, „Pijemy dużo wody”, „Jemy regularnie”, „Jadamy surówki”….).

NZOZ Multi Medyk Nowa Piramida Zdrowego Żywienia - NZOZ Multi Medyk

Uzupełnienie kart pracy od nr. 157 do 159.


11.05 – 15.05.2020 Temat kompleksowy: „Nasza przedszkolna orkiestra”

Pogadanka „Filharmonia” – pokaż dzieciom zdjęcie i zapytaj, „Czy wie, co to za miejsce?”. Wyjaśnij dzieciom znaczenie słów (filharmonia, orkiestra, dyrygent). Pod zdjęciem jest filmik, który warto pokazać dzieciom 🙂

Młoda Polska Filharmonia w NFM | www.wroclaw.pl

„Jak zachowywać się podczas koncertu?” – zapytaj dzieci, czy pamiętają , jak trzeba zachowywać się podczas przedstawienia w teatrze? Powiedz, że takie zasady obowiązują również na koncercie w filharmonii. Wydrukujcie lub odrysujcie dla kciuki (w górę i w dół). Zadawajcie pytania związane z zachowaniem, a dzieci niej podnoszą odpowiedni obrazek, czy zachowanie jest dobre, czy nie (np. „W filharmonii można biegać”, „W filharmonii ładnie siedzimy i słuchamy koncertu”, „W filharmonii można jeść”, itp. )

Kciuk W Górę, Aby Jak Na Facebook | darmowa Ikony  Kciuk W Dół Ręki Zarys | darmowa Ikony

„Słuchanie fragmentu koncertu symfonicznego” – Zaproś dzieci na koncert symfoniczny. Niech usiądą, zamkną oczy i wyobrażą sobie, że znajdują się w filharmonii. Odtwórz fragment nagrania koncertu.

„Który z kolei?” – Połóż zdjęcia na stoliku przedstawiające instrumenty (w rzędzie). Nazwijcie je wspólnie. Policzcie głośno, ile ich jest. Zadawaj kolejno pytania: „Który instrument jest pierwszy z kolei?”, „…. drugi z kolei?”, „… trzeci z kolei?”, „… czwarty z kolei?”. Następnie wymieniaj nazwy instrumentów i pytaj: „Który z kolei jest…?” lub „Które z kolei są?”.

Talerze perkusyjne - 15 cm - Educol  Moje Bambino Bębenek (511027) - Ceny i opinie - Ceneo.pl

trąbka instrument - Sprzedajemy.pl  Skrzypce - Sklep Muzyczny ti24.pl Kraków

Zagadki dźwiękowe – „Co to za dźwięki?”

Praca plastyczno – konstrukcyjna „Marakasy” – Przygotujcie puszkę aluminiową i wsypcie po garści grochu, ryżu, kaszy. Pomóż dzieciom zakleić dziurki w puszkach plastrem. Następnie niech dzieci ozdobią swoje instrumenty jak chcą. 🙂

Prosimy również o uzupełnienie kart pracy od nr. 152 do 154.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 14.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 13.05.2020 🙂

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 07.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 06.05.2020

Język angielski


04.05 – 08.05.2020 Temat kompleksowy: „Gniazda i gniazdeczka”

Ptasie nazwy: Poproś,a by dzieci wskazały, które ptaki są im znane. Nazwij te, których nie potrafił nazwać. Następnie wspólnie podzielcie nazwy ptaków na sylaby i ich ponownego łączenia.

Sikorka bogatka bogatka zwyczajna  Dzięcioł duży - Fla - Ptaki | Dzięcioł, Ptaki, Obrazy  Tapeta Puchacz zwyczajny sowa Ptaki zwierzę 

Bocian - zdjęcie - Fotoblog pasjonat.flog.pl  Wróbel zwyczajny, domowy, jagodnik | DinoAnimals.pl  Gil zwyczajny Pyrrhula pyrrhula | Ptaki, Rysunek, GilChoroby ptaków - Jak rozpoznać czy Twoja papuga jest chora ...  Kukułka w terenie, czyli ptak-narzędzie | Nauka w Polsce  Czapla modra - Medianauka.pl

zwierzęta mocy – orzeł – Świat według Bafki  BirdWatching.pl - Galeria - Żuraw

„Kto tu mieszka?” – Pokaż dzieciom zdjęcia prezentujące mieszkania różnych zwierząt. Zachęć do nazywania ich i opisania. Zwróć uwagę na to, aby dzieci wypowiadały się całymi zdaniami. Następnie poprać, aby wskazały fotografię przedstawiające domy ptaków. Na koniec przypomnij o bezwzględnym zakazie zaglądania do gniazd i niszczenia ich.

Starych, dziuplastych drzew nie da się zastąpić budkami lęgowymi ...  Znalezione obrazy dla zapytania gawra niedźwiedzia (With images ...

Zobacz temat - Ślady zwierząt.  Buda dla psa ocieplana producent Dusza Drzewa 7548689222 - Allegro.pl

Ptasie gniazdo zdjęcie stock. Obraz złożonej z narodziny - 1110008   Budka lęgowa dla SZPAKA dużych ptaków budki lęgowe 6740499324 ...

Nasze akwarium F

„Kształty wokół nas” – Zachęć dzieci, aby wyszukiwały w pokoju/mieszkaniu przedmioty o kształtach okrągłym o prostokątnym. Zabawa ćwiczy spostrzegawczość i utrwala informację dt. poznanych kształtów.

Praca plastyczna – prosimy o wykonanie pracy plastycznej związanej z tematem tygodnia oraz uzupełnienie kart pracy od numeru 147 – 149 🙂

Życzymy zdrowia dla wszystkich 🙂


Zamierzenia Maj

1. Gniazda i gniazdeczka:

– wiemy, jak wyglądają mieszkania ptaków;

-wiemy, co jedzą ptaki;

– klasyfikujemy przedmioty na podstawie 2 cech;

– przeliczamy do 4;

– wiemy, jak wyglądają wybrane ptaki;

– wiemy, jak wyglądają ptasie gniazda.

2. Nasza przedszkolna orkiestra:

– znamy zasady zachowania obowiązujące w filharmonii;

– rozpoznajemy i nazywamy wybrane instrumenty;

– posługujemy się liczebnikami głównymi i porządkowymi do 4;

– manipulujemy figurami geometrycznymi.

3. Aktywna rodzina:

– wymieniamy członków swojej rodziny (bliskich i dalekich krewnych);

– wiemy, co to jest drzewo genealogiczne;

– rozpoznajemy i nazywamy trójkąt;

– znamy zasady zdrowego odżywiania się;

– wiemy, co to jest piramida zdrowego odżywiania się;

– dzielimy produkty żywnościowe na zdrowe i niezdrowe.

4. Dziecięce marzenia:

– wiemy, co to są marzenia;

– przeliczamy elementy do 4;

– łączymy w pary wybrane zwierzęta i ich potomstwo;

– naśladujemy zachowania i odgłosy zwierząt;

– odtwarzamy okrągły kształt.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 30.04.2020 🙂

Język angielski


DRODZY RODZICE

Bardzo prosimy o zabranie z przedszkola pościeli i innych rzeczy do odświeżenia w domu i przyniesienie w dniu powrotu dziecka do placówki. Prosimy o zabranie jej w miarę możliwości jeszcze w tym tygodniu w godz.9.00-15.00.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 29.04.2020 🙂

Język angielski


27-30.04.2020

W związku ze zbliżającym się dniem flagi i Konstytucja 3 maja proponujemy małą powtórkę dotyczącą symboli narodowych (znajdą je Państwo niżej).

Prosimy o naukę wiersza:

„- Kto ty jesteś?
– Polak mały.

– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.

– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.

– W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.

– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.

– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.

– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.”

Praca plastyczna –  wykonaj flagę Polski używając patyczka od szaszłyka i kartki (biała i czerwona) lub pomaluj mapę Polski używając palca zanurzonego w czerwonej farbie (postaraj się nie mazać kartki, tylko stemplować).

https://i.pinimg.com/originals/94/5b/62/945b6216ddf62abebd2394461c050454.jpg

Dwa zadania do wykonania:

Zadanie 1

Zadanie 2

Propozycja zabawy ruchowej – „flaga na wietrze” – dzieci swobodnie tańczą do muzyki (może to być ta, która jest wstawiona do nauki na grupie), na zatrzymanie jej dzieci stają, podnoszą do góry ręce i delikatnie kołyszą się na boki.

Prosimy o naukę piosenki (piosenka była już wcześniej puszczana na zajęciach, więc nie powinno być większych problemów 😉 )


Ćwiczenia z języka angielskiego na 23.04.2020 .

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 22.04.2020:)

Język angielski


20-24.04.2020 Temat kompleksowy „Ja – Polak, ja – Europejczyk”

Przypomnienie wiadomości o polskich symbolach narodowych – najpierw wspólnie omówcie te symbole, niech dzieci je wymienią, jeżeli będą miały problem podpowiedzcie im (FLAG

A – jakie ma kolory? Jaki kolor znajduje się na górze flagi, a jaki na dole? Co oznaczają kolory biały i czerwony?; GODŁO – co się znajduje na godle Polski? Jakiego koloru jest ten ptak, co ma na głowie?; HYMN NARODOWY – wspólnie zaśpiewajcie pierwsza zwrotkę i refren, kiedy śpiewa się Hymn Narodowy? Czy można się wygłupiać podczas jego śpiewania? Jak powinno się stać?), następnie pokażcie obrazek 😉

Polski Orzeł Prawdziwy Patriota - Blog Patriotyczny: POLSKIE ...

Zabawa taneczna – rozdaj białe lub czerwone wstążki (mogą to być również paski z bibuły). Puść dowolną muzykę, może być związana z Polską. Na hasło „biało – czerwoni” połączcie się w pary (w parze powinna być jedna osoba z białą wstążką i jedna z czerwoną) i razem chwile tańczcie, następnie wracacie do samodzielnego tańca. Zabawę powtórzcie kilka razy 😉

Praca plastyczna – stwórzcie dowolną techniką flagę Polski.

Pogadanka „Unia Europejska” – Wytłumacz dzieciom, że Polska razem z innymi krajami należy do Unii Europejskiej. Można to porównać do grupy przedszkolnej: są w niej różne dzieci, każde z nich ma swoje imię, a razem tworzą grupę o określonej nazwie. Następnie wspólnie wysłuchajcie hymnu Unii:

„Unijna flaga” – pokażcie dzieciom flagę Unii Europejskiej. Rozdaj niebieską kartkę i zestaw złotych gwiazdek. Następnie niech spróbuje odwzorować flagę Unii (można pomóc rysując okrąg na niebieskiej kartce).

9 maja- Dzień Europy (60 lat Unii Europejskiej) – Poznańska ...

Zabawa matematyczna „Gwiazda, gwiazdeczka” – Wręcz dzieciom kopertę z zestawem gwiazdek o różnych wielkościach i kolorach. Niech ułożą gwiazdki od najmniejszej do największej. Następnie zachęć, aby omówiły efekty swojej pracy, używając liczebników porządkowych, np. „Moja pierwsza gwiazdka jest żółta, moja druga gwiazdka jest zielona, moja trzecia gwiazdka jest czerwona,a moja czwarta gwiazdka jest niebieska”. (aby wytłumaczyć dzieciom na czym polega zadanie, możecie jako pierwsi je zacząć).

Zabawa – matematyczna

„Polskie ptaki” – Zaprezentuj dzieciom ilustracje przedstawiające ptaki występujące w Polsce. Porozmawiajcie o wyglądzie poszczególnych ptaków, o tym, w jakich środowiskach one żyją i czym się odżywiają (kukułka, skowronek, wróbel, dzięcioł, bocian, puszczyk).

Mateusz Matysiak - Fotografia przyrody, zdjęcia ptaków - Kukułka ...         Skowronek - Medianauka.pl

Gustowne wróble. Jak humanista patrzy na ptaki - Dwójka ...       Ptaki zimujące w Polsce, ptaki z wizytą w karmniku - Porady ...

Bocian - O bocianie    ♫ Puszczyk zwyczajny - Posłuchaj głosu ptaka.

Wypełnianie kart pracy – na ten tydzień prosimy o uzupełnienie zadań z nr. 142 – 144.

P.S. Życzymy zdrowia!!! :*


Ćwiczenia z języka angielskiego na 16.04.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 15.04.2020:)

Język angielski


14-17.04.2020 Propozycja zabawy ruchowej 😉

„Sprawny jak przedszkolak” – Dzieci czołgają się z jednej strony pokoju na drugą. Zwróć uwagę na to, czy wykonują to poprawnie (ruch naprzemienny).

„Muchy” – Dzieci kładą ręce na barkach i udają muchy – poruszają „skrzydełkami” w górę i na dół. Na hasło „pająk” zastygają w bezruchu. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy 😉


14-17.04.2020 Temat kompleksowy „Tydzień z Janem Brzechwą”

Drodzy rodzice, Kochane dzieci!

Niestety kolejne tygodnie zostajemy w domach.. Mamy chociaż nadzieje, że każdy jest zdrowy i nie choruje 🙂 Tęsknimy za Wami!!! Odliczamy dni, kiedy znów zobaczmy się w naszym kochanym Przedszkolu i sali, kiedy wspólnie będziemy mogli się bawić i uczyć! Jednak na czas kwarantanny ZOSTAŃMY W DOMACH! Oto kolejne zadania do zrobienia w domach.

Wtorek: Zapoznanie  z wierszem Jana Brzechwy „Tańcowała igła z nitką”

Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.

Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.

Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”

Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

„Pracownia krawiecka” – Wspólne omówienie obrazka. Co na nim widać?

RAVENSBURGER 1000 EL. PRACOWNIA KRAWIECKA PUZZLE 14+ - 1000 - 1499 ...

„W pracowni krawieckiej” – wykonanie zadania.

Zadanie krawieckie

Jeżeli ktoś ma koraliki, można wspólnie zrobić naszyjnik lub bransoletkę 😉

Środa: Zapoznanie z wierszem J. Brzechwy „Tydzień”

Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę.”

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
„No a gdzie jest poniedziałek?”

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…

Zabawa dydaktyczna „Matematyczny weekend” – Przygotuj 2 opisane wcześniej stanowiska pracy. Powiedz dzieciom, że dostały dziś list. Odczytaj go: „Drogie dzieci! Zabieram Was w tajemniczą weekendową podróż. Przygotowałem dla Was wyjątkowe zadania. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić. Jan Brzechwa.”

Następnie dzieci wykonują „weekendowe zadania”:

a) stanowisko „Sobota” – narysuj palcem na mące prostokąty o różnych wielkościach;

b) stanowisko „Niedziela” – wylosuj kartonik,a następnie przełóż do pudełka tyle cukierków, ile kropek widzisz na kartoniku. (oczywiście to nie muszą być cukierki, może to być cokolwiek,np klocki, ziarnka grochu).

Ćwiczenie

Czwartek: Zapoznanie z wierszem J. Brzechwy „Ręce i nogi”. Następnie zapytaj dzieci, o jakich zwierzętach byłą mowa?

Jak wiadomo z zoologii,
Każdy koń ma cztery nogi,
Ale kto z uczonych wie
Czemu cztery, a nie dwie?

Struś nogami biega dwiema,
A wąż nawet jednej nie ma,
Gdyby jedną nogę miał,
Czyby szedł, czy pędził w cwał?

Taki kangur, rzec by można,
To istota czworonożna,
Ale gdy go puścić w ruch,
Nóg używa tylko dwóch.

Ma dwie nogi każdy bociek,
Ale kto z uczonych dociekł,
Czemu każdy bociek w mig
Jedną nogę chować zwykł?

Obliczono, że stonoga
Ma sto nóg, lecz ta nieboga
Wolniej biegłaby niż kret,
Gdyby kret piechotą szedł.

Kiedy ślimak rusza w drogę,
Ma podobno jedną nogę.
Czy to noga? Chyba nie.
Może ktoś pouczy mnie.

Małpa nie ma nóg, lecz ręce,
Obliczyłem je naprędce,
Cztery ręce ma, nie dwie,
I dlatego tak się zwie.

Co jest lepsze? Ręce cztery?
Cztery nogi? Będę szczery
I otwarcie wyznam wam:
Chcę mieć to, co właśnie mam.

Ręka prawa, ręka lewa,
Człowiek innych rąk nie miewa.
Noga lewa, prawa tuż,
No i dość, wystarczy już.

Mam dwie nogi i dwie ręce,
Wcale nie chciałbym mieć więcej,
Bo określa właśnie to,
Co jest co, i kto jest kto.

Stąd wiadomo, żem nie krowa,
Żem nie kret, nie sowa płowa,
Żem nie wąż, nie kot, nie bóbr,
Nie stonoga i nie żubr.

Stąd się właśnie pewność bierze,
Że nie jestem ptak ni zwierzę,
Tylko człowiek, starszy pan,
Który zwie się – Brzechwa Jan.

Praca plastyczna: „Zwierzęta pana Brzechwy” – rozdajemy dzieciom kartki papieru, kredki, bądź pastele olejne. Zaproponuj narysowanie dowolnego zwierzęcia, które zostało wymieniona w wierszu Jana Brzechwy „Ręce i nogi”. (Można również zastosować różne techniki. Inwencja twórcza).

Piątek: Zapoznanie z wierszem „Sum”. Następnie zadaj pytania dt. treści utworu: „Kto jest bohaterem wiersza?”; „Gdzie mieszkał bohater utworu?”; „Czym się chwalił?”; „Kto do niego przybył i jakie zadanie mu dał?”; „Co wydarzyło się później?”; „Jak zakończyła się historia?”.

Mieszkał w Wiśle sum wąsaty,
Znakomity matematyk.

Krzyczał więc na całe skrzele:
– Do mnie, młodzi przyjaciele!

W dni powszednie i w niedziele
Na życzenie mnożę, dzielę,

Odejmuję i dodaję
I pomyłek nie uznję!

Każdy mógł więc przyjść do suma
I zapytać: – jaka suma?

A sum jeden w całej Wiśle
Odpowiadał na to ściśle.

Znała suma cała rzeka,
Więc raz przybył lin z daleka

I powiada: – Drogi panie,
Ja dla pana mam zadanie,

Jeśli pan tak liczyć umie,
Niech pan powie, panie sumie,

Czy pan zdoła w swym pojęciu,
Odjąć zero do dziesięciu?

Sum uśmiechnął się z przekąsem,
Liczy, liczy coś pod wąsem,

Wąs sumiasty jak u suma,
A sum duma, duma, duma.

– To dopiero mam z tym biedę –
Może dziesięć? Może jeden?

Upłynęły dwie godziny,
Sum z wysiłku jest już siny.

Myśli, myśli: „To dopiero!
Od dziesięciu odjąć zero?

Żebym miał przynajmniej kredę!
Zaraz, zaraz… Wiem już… Jeden!

Nie! Nie jeden. Dziesięć chyba…
Ach, ten lin! To wstrętna ryba!”

A lin szydzi: – Panie sumie,
W sumie pan niewiele umie!

Sum ze wstydu schnie i chudnie,
Już mu liczyć coraz trudniej,

A tu minął wieczór cały,
Wszystkie ryby się pospały

I nastało znów południe,
A sum chudnie, chudnie, chudnie…

I nim dni minęło kilka,
Stał się chudy niczym kilka.

Więc opuścił wody słodkie
I za żonę pojął szprotkę.

Zabawa matematyczna: „Akwarium” – Wręczamy dziecku niebieską kartkę (jeżeli ktoś nie posiada w domu, może to być inny kolor lub kawałek materiału, kartonu), zestaw papierowych rybek(ok 4) i słomkę (jak ktoś nie posiada słomki, można zadanie wykonać bez niej). Przez chwile dzieci ćwiczą podnoszenie rybek za pomocą słomki poprzez wciąganie powietrza i zasysanie papieru. Następnie zadajemy dzieciom pytania: „Przenosimy do „akwarium” pierwsza rybkę – ile rybek jest w akwarium?”; „Dołączamy do niej kolejną rybkę – ile teraz jest rybek w akwarium?”; „Twoje rynki odwiedziła kolejna rybka – ile jest ich razem?”; „Za nią podążyła jej przyjaciółka – ile rybek już pływa?”; „O rety! Jedna rybka uciekła! – ile ich zostało w akwarium?”.

Karta pracy – Prosimy o wykonanie zadań z kart pracy od nr. 137 do 139.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 09.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 08.04.2020:)

Język angielski


6-10.04.2020 Temat kompleksowy „Wielkanocne tradycje” c.d

Prosimy o wykonanie kart pracy o numerze 123 i 124.

Jeżeli ktoś nie posiada kart pracy, jest możliwość wejścia na stronę:

https://klett.pl/uploads/repositories/7/e1bb0eb9ecfd9b360ca6f4b437ac9a3b47084bd5.pdf


6-10.04.2020 Temat kompleksowy „Wielkanocne tradycje”

Zabawa dydaktyczna „Pisanki w rytmy”- Potrzebne będą papierowe pisanki z rozpoczętymi  rysunkami rytmów (mogą to być różne szlaczki lub figury geometryczne), dzieci natomiast kończą zaczęte rytmy.

„Zając to czy królik?” – Zaprezentuj dzieciom duże zdjęcia przedstawiające zająca i królika. Wytłumacz, czym różnią się te zwierzęta, zając jest większy, ma duże kończyny i charakterystyczne długie uszy. Porozmawiajcie o odżywianiu się tych zwierząt i o tym, gdzie można je spotkać.

Zabawa matematyczna „Zawadiackie kurczaki” – rozdajemy 3 papierowe kurczaki o różnych wielkościach. Dzieci układają te od najmniejszego do największego,a potem odwrotnie. Następnie rozdajemy zestawy papierowych kolorowych ziarenek. Każdy kurczaczek ma swoje ziarenko. Proponujemy dzieciom, w którym miejscu mają położyć ziarenko (za głowie kurczaczka, za nim, przed nim, pod nóżką, itp.) (Ewentualnie, kto nie ma drukarki, można narysować i wyciąć pisanki/jajka różnej wielkości).      

Kurczaczki

Propozycja zabawy ruchowej: „skoki zająca” – dzieci maszerują po kręgu, na znak skaczą jak zajączki 😉

Prosimy również o wykonanie dwóch prac plastycznych:

  1. Praca płaska związana z tematem tygodnia, którą powiesimy na tablicę grupy po powrocie do przedszkola (mamy nadzieje :))
  2. Praca przestrzenna na korytarz związana z Wielkanocą.

Proponujemy również zasadzić rzeżuchę lub owies 😉

Kochani! Życzymy Wam wszystkim zdrowia!!! Miejmy nadzieje, że ten okres niebawem minie i się spotkamy w przedszkolu 🙂 Życzymy również wesołych, zdrowych i spokojnych świąt!!! :*

PS. Zdjęcia i obrazki wstawione zostaną 6.04 😉


Zamierzenia kwiecień

       1. Segregujemy śmieci

  • porządkujemy wiedzę dt. ochrony środowiska,
  • przeliczamy do 3,
  • klasyfikujemy, dopasowujemy elementy,
  • segregujemy śmieci,
  • układamy figury geometryczne,
  • rozpoznajemy przedmioty i obiekty szkodliwe dla środowiska.

      2.  Wielkanocne tradycje:

  • wiemy, co powinno się znaleźć w koszyku wielkanocnym,
  • potrafimy dokończyć rozpoczęty rytm,
  • rozróżniamy królika  zająca,
  • wymieniamy różnice pomiędzy zającem a królikiem,porządkujemy elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie.

      3. Tydzień z Janem Brzechwą:

  • znamy wiersz J. Brzechwy pt. „Tańcowała igła mała”,
  • znamy wiersz J. Brzechwy pt. „Tydzień”,
  • potrafimy narysować prostokąt,
  • przeliczamy do 4,
  • znamy wiersz J. Brzechwy pt. „Ręce i nogi”,
  • rozpoznajemy na ilustracjach zwierzęta, o których była mowa w wierszu.

      4. Ja -Polak, ja – Europejczyk:

  • pamiętamy jak wygląda flaga i godło Polski,
  • rozpoznajemy polski hymn narodowy,
  • szeregujemy elementy wg podanego kryterium,
  • używamy liczebników porządkowych do 4,
  • potrafimy znaleźć elementy wspólne.

30.03-03.04.2020 „Temat kompleksowy- Segregujemy śmieci” c.d

Propozycja zabawy ruchowej: Ćwiczenie celności „kosz na śmieci” – zadaniem jest wrzucenie piłki, bądź zgniecionej gazety do jakiegoś pojemnika 😉

Zajęcia matematyczne:

  • Zabawa z wykorzystaniem zmysłu słuchu „Ile to było?” -dziecko siedzi tyłem do nas, rozdajemy po 3 klocki. Niech dziecko policzy ile ma „śmieci” na podstawie odgłosów ich uderzenia o metalowy kosz lub garnek. Zadanie polega na podniesieniu tylu klocków, ile odgłosów spadających „śmieci” usłyszą.
  • zabawa dydaktyczna „kolorowy chodnik” – wyznaczamy za pomoc np. kartek „chodnik”. Rozpoczynamy na nim ciąg: 2 czerwone nakrętki, 3 niebieskie, 1 zielona i poproś, aby dziecko kontynuowało ten ciąg (jak nie macie w domu takich nakrętek, może to być oczywiście coś innego 😉 )
  • Klasyfikacja odpadów „Segregacja śmieci”: na podłodze rozkładamy kilka śmieci: szklanych, plastikowych i papierowych. Dziecko oddziela te rzeczy na odpowiedni kolor kartki(mogą to być kolory związane z odpowiednim kolorem kontenera do jakiego powinno się je wrzucić), następnie niech policzy ile jest śmieci na każdej z kartek, gdzie jest jakiś śmieci więcej, a gdzie mniej.
  • Zabawa geometryczna: Potrzebne będą kartki i nożyczki. Dzieci tak jak potrafią, wycinają paski z kartek, następnie z nim układa różne figury geometryczne (prostokąt, kwadrat, trójkąt).

Ćwiczenia z języka angielskiego 02.04.2020 , powodzenia:)

Język angielski


Praca domowa na ten tydzień z języka angielskiego

Język angielski


Zachęcamy Rodziców do wykonania bardzo fajnego eksperymentu z dziećmi, link poniżej:)

Eksperyment


30.03-03.04.2020 „Temat kompleksowy- Segregujemy śmieci”

Na ten tydzień prosimy, aby uzupełnić w kartach pracy zadania od nr.127-129 oraz wykonanie pracy plastycznej związanej z tematem tygodnia z wykorzystaniem materiałów recyklingowych.

Prosimy również o naukę wiersza:

„Każde dziecko o tym wie,

 Że papieru z plastikiem nie miesza się!

 Tutaj puszka, tam butelka,

A tam miejsce na kapselka.

 To zasady które znamy,

Gdy codziennie świat sprzątamy.”

 

Kochani! Życzymy wszystkim zdrowia i miejmy nadzieje, że już niedługo się spotkamy! Pozdrawiamy 🙂


Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
Witam,
W wyniku zaistniałej sytuacji osoby posiadają Facebook zapraszam do dołączenia do grupy https://www.facebook.com/groups/516976815884033/
Natomiast osoby nie posiadające Facebook zapraszam na maila LOGIN: przedszkole173@interia.pl 
HASŁO: kochamprzedszkole173
Pozdrawiam
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
J. Szymczak-Goc

Drodzy Rodzice,

tu kolejna propozycja zabawy w domu z dzieciakami:)

Propozycja zabawy z dziećmi w domu


PLAN  PRACY

ĆWICZENIA I AKTYWNOŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM,

 KTÓRE MOGĄ ZOSTAĆ ZREALIZOWANE W DOMU

25.03.2020 – 10.04.2020

Cel: kontakt z językiem angielskim, mimo braku możliwości spotkania na zajęciach w przedszkolu oraz podtrzymywanie pozytywnych skojarzeń związanych z nauką języka.

W związku z przedłużającym się czasem, w którym zamknięte są placówki edukacyjne, poniżej przedstawiam plan ćwiczeń i aktywności, które mogą być zrealizowane w domu.

 

TEMAT: WIOSNA (SPRING) 

Piosenki: 

  • Sing a Song of Flowers – The Kiboomers
  • 5 Little Frogs – Cocomelon

TEMAT: W OGRODZIE (GARDENING)

  •  Wykonanie „domowego ogródka”

TEMAT: WIELKANOC (EASTER)

  • Karty pracy ze strony twistynoodle
     Wszystkim dzieciom polecam wykonanie „domowego ogródka”. Koniec marca to wiosna czas, kiedy zaczynamy już niektóre prace w ogródku (gardening). Oto przepis na „domowy ogródek”.Talerz / miseczkę trzeba wyłożyć zmoczonym ręcznikiem papierowym. Położyć na nim jedną lub 2 cebule (najlepiej takie, które zaczęły wypuszczać zielony kiełek). „Domowy ogródek” należy umieścić w słonecznym miejscu w domu a ręcznik papierowy powinien być mocno wilgotny. Po kilku dniach powinniśmy mieć szczypiorek z własnego „ogródka”.  Dla młodszych dzieci 3-4 latki np. rysowanie po śladzie lub kolorowanie:https://twistynoodle.com/spring-tracing-coloring-page/https://twistynoodle.com/hello-spring-29-coloring-page/Jeśli nie mamy drukarki dzieci mogą wykonać zakładkę samodzielnie – na podstawie wzoru albo używając własnej wyobraźni.

„Dla chętnych”

Wykonanie „książeczki”, która będzie przedstawiać jak dzieci spędziły ten czas wolny z rodzicami. Tutaj jest mile widziana pomoc rodzica, bądź starszego rodzeństwa. Technika dowolna, mogą to być farby, kredki, wyklejanki, wycięte elementy przez rodzica i naklejone przez dziecko. Oraz podpisane przez osobę starszą, co przedstawia dany rysunek i wymyślenie tytułu książeczki. Miłej zabawy 😉


23-27.03.2020 „Temat kompleksowy- Szukamy śladów wiosny”

W związku z koronawirusem na stronie grupy będą umieszczane, raz w tygodniu informacje dotyczące zdalnej nauki z przedszkolakami. Karty pracy czekają w przedszkolu na odbiór. Zostaną również oddane stare karty pracy (zielone), jeżeli ktoś ma ochotę może uzupełnić braki z dzieckiem.

Na ten tydzień prosimy, aby uzupełnić w żółtych kartach pracy zadania od nr. 112-114. Jak również wykonanie pracy plastycznej „Krzew forsycji”. Technika dowolna, ale prośba jest, aby to była praca dziecka, to nie jest żaden konkurs 🙂 Prosimy również naukę piosenki ( https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw ) , dzieci już na zajęciach z rytmiki ją słyszały, więc nie powinno to sprawiać większego problemu.


06.03.2020 „Czy to już wiosna?”

Dziś będąc na przedszkolnym placu zabaw, dzieci zaobserwowały już pierwsze kwitki, żonkile. Czy to oznacza, że wiosna w tym roku zawitała do nas wcześniej?


05.03.2020 „Fluoryzacja”

Tego dnia odwiedziła nas Pani od Fluoryzacji. Przypomniała naszym dzieciom jak dbać o zęby, jak również higienę osobistą, prawidłowe mycie rąk.


31.01.2020 „Dzień Babci i Dziadka”

To był ważny dzień i dla naszych przedszkolaków jak również na dziadków 🙂 Dzieci pięknie wystąpiły tego dnia przed ukochanymi babciami i dziadkami. Na koniec występów dzieci rozdały gościom prezenty, następnie wspólnie z nimi mogli zasiąść do stołu na „małe co nie co” 😉


14.01.2020 „Wycieczka całodniowa”

Dziś całe przedszkole wybrało się na wycieczkę całodniową do „Leszczynowego Zacisza” na Bal Karnawałowy. Odbyły się tam tańce, przejażdżka bryczką, robiliśmy faworki, oczywiście odbyła się ich późniejsza konsumpcja 🙂 Mieliśmy okazję zaobserwować różne zwierzątka, jak króliczki, kózki, kucyka 🙂 Pogoda nam dopisała, mimo że nie doczekaliśmy się śniegu, zabawa była przednia (dobrze, że nie padało :D).  W drodze powrotnej dzieci „padły” w autokarze, to znaczy, że wycieczka była udana 😉


20.12.2019 „Jasełka”

Cóż to był za wspaniały dzień, co za emocje! Tego dnia odbyły się występy dla ukochanych rodziców i dla pozostałych członków rodzin z okazji zbliżających się świat Bożego Narodzenia. „Żabki” pięknie wystąpiły na „scenie”, jak prawdziwi aktorzy recytowali swoje kwestie, śpiewali pięknie pastorałki, tańczyli. Rodzice byli wzruszeni występami swoich pociech. Na zakończenie mogliśmy wspólnie spędzić czas z bliskimi, zjeść małe, co nie co 🙂 Dzieci również rozdały piękne prezenty i kartki świąteczne własnoręcznie wykonane 🙂 Wesołych Świat! 🙂


16.12.2019 „Spotkanie z Mikołąjem”

No nie wierzę… Dziś po raz kolejny odwiedził nas.. No nie uwierzycie.. Święty Mikołaj!!! Tak, dobrze słyszeliście, Święty Mikołaj :):) Tego dnia przyjechał z teatrzykiem, który pokazał dzieciom, że warto być grzecznym 😉 Na koniec dzieci dostały piękne prezenty od naszego gościa, jak i każdy miał pamiątkowe zdjęcie z Mikołajem!!! Do zobaczenia za ROK Mikołaju 🙂


06.12.2019 „Mikołajki”

Dzisiejszego dnia odwiedził Nas wyjątkowy gość!!! Święty Mikołaj!!! Och,co to były za emocje, co za radość na twarzach naszych przedszkolaków, że ten długo wyczekiwany gość nas w końcu odwiedził 🙂 Zaśpiewaliśmy naszemu Mikołajowi piosenkę, natomiast dzieci dostały od niego drobne upominki 🙂 Mikołaju, zapraszamy ponownie!!! 🙂


25.11.2019 „Dzień Pluszowego Misia”

W tym dniu każde dziecko mogło przynieść do przedszkola swojego ulubionego misia. W trakcie tego dnia odbyły się zabawy ze swoją przytulanką (tańce, śpiewanie piosenek).


 „Spotkanie z autorką książek dla dzieci”

Dzieci miały przyjemność gościć dziś w naszym przedszkolu autorkę książek dla dzieci – Barbarą Szelągowską i ilustratorem Moniką Jędrychowską. Zapoznały się z budową i procesem powstania książki od pomysłu poprzez druk do sprzedaży w księgarni. Podczas spotkania towarzyszyła dzieciom kolorowa i bardzo wesoła stonoga Jadzia, z którą dzieci wspólnie się bawiły.


08.11.2019 „Święto Niepodległości”

Dziś uczciliśmy dzień, w których Nasz kraj odzyskał Niepodległość. Przypomnieliśmy to naszym dzieciom. Utrwaliliśmy nasze symbole Narodowe, a o godzinie 11:11 odśpiewaliśmy wspólnie hymn.


07.11.2019 „Jak mądrze dokarmiać ptaki”

Przedszkolaki brały udział w pogadance na temat jak mądrze dokarmiać ptaki. Dzieci dowiedziały się, że zima to trudny czas dla ptaków i w jaki sposób o nie dbać i czym je dokarmiać. Poznały ptaki zimujące w Polsce, jak również zapoznały się z ich wyglądem. „Żabki” zgodnie obiecały, że podczas zimowych spacerów będą systematycznie uzupełniały pokarm w karmnikach.


29.10.2019 „Kraina Bajek”

Dzieci tego dnia wzięły udział w przedstawieniu teatralnym pt. „Kraina Bajek”. Przybliżone zostały dzieciom twórczości J. Tuwima i J. Brzechwy

25.10.2019 Akcja „Szkoła Pamięta”

Z okazji 80-tej rocznicy II wojny światowej grupa Żabki poszły pod pomnik J. Hallera, aby zapalić znicz ku czci jego pamięci. Zostawiliśmy również flagę Polski zrobioną wcześniej w przedszkolu.

10.10.2019 Warsztaty pszczelarskie

Dziś dzieci wzięły udział w warsztatach pszczelarskich. Zapoznały się z budową ula oraz cyklem rozwojowym pszczół, poznały również przyrządy jakimi posługuje się pszczelarz. Miały okazję spróbować miodu z pasieki. Na koniec otrzymały drobne upominki i certyfikaty za udział w warsztatach.

07.10.2019 Odwiedziny Żyrafki Oli

W tym dniu odwiedziła Nas Żyrafka Ola, jaka ona była duuuża (jak to żyrafki) 🙂 Dzieci przybijały piątki z Ola, przytulały się do niej, a na koniec zrobiliśmy sobie z nią wspólne, pamiątkowe zdjęcie 🙂

02.10.2019 Fluoryzacja

Tego dnia nasze przedszkole odwiedzili goście. Wspólnie z Paniami przypomnieliśmy sobie jak prawidłowo myć zęby, jak i dbać o higienę. Na koniec dzieci dostały małe upominki. 🙂

26.09.2019 „Młyn Gąsiorowo” – wycieczka całodniowa

Dziś cztery grupy pojechały na wycieczkę całodniową z okazji dnia Jabłka. Mieliśmy okazję poznać różne rodzaje jabłek, poznać ich smak, jak i wspólnie zrobić z nich kompot 🙂 Karmiliśmy urocze kózki, rysowaliśmy jabłka. Gospodarze ugościli nas wspaniale, był pyszny obiad, dzieci jak i dorośli zajadali ze smakiem. Na koniec była świetna zabawa na dużym placu zabaw, Panie zorganizowały też zawody 😉 Mamy nadzieje, że się jeszcze spotkamy!


Rok szkolny 2018/2019


13.06.2019 Wyjście na przedstawienie

Całe przedszkole tego dnia wyszło na przestawienie teatralne pt. „Baśnie Polskie” do szkoły muzycznej.


12.06.2019 Wycieczka całodniowa

W tym dniu odbyła się wycieczka całodniowa do Gospodarstwa Agroturystycznego „Leszczynowe Zacisze. Przejażdżki wozem, wspólne przygotowywanie pizzy i wypiekanie w piecu opalanym węglem drzewnym, relaksacja w stodole, kiełbaski z ogniska oraz zabawa na placu zabaw. 


11.06.2019 Piknik Rodzinny

Wspólne zabawy oraz tańce z rodzicami. Odbył się również występ artystyczny dzieci, był słodki poczęstunek oraz kiełbaski z grilla.


31.05.2019 Dzień Dziecka

Wszystkie przedszkolaki uczestniczyły we wspólnej zabawie, były konkursy oraz tańce. Dzieci otrzymały prezenty.


30.05.2019 Dzień Mamy i Taty

Tego dnia obchodziliśmy uroczystość Dnia Mamy i Taty. Przedszkolaki zaprezentowały program artystyczny oraz wręczyły rodzicom prezenty.


23.05.2019 „Warsztaty czekoladowe”

W tym dniu w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty czekoladowe. Dzieci miały okazje samodzielnie zrobić i ozdobić czekoladki, które wręczyły rodzicom w prezencie na uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty.


 18.04.2019 „Warsztaty wielkanocne”

Tego dnia w naszej grupie odbyły się warsztaty wiosenno – wielkanocne, w których udział brali rodzice z dziećmi. Przedszkolaki poznawały tradycje i zwyczaje świąteczne oraz przygotowywały wspólnie z rodzicami ozdoby świąteczne.Zajęcia przebiegały w miłej i serdecznej atmosferze, umiliły dzieciom oczekiwanie na święta i wprowadziły je w wielkanocny nastrój.


 3.04.2019 „Wizyta w Szkole Muzycznej”

Dnia 3 kwietnia dzieci wybrały się do Szkoły Muzycznej przy ulicy Namysłowskiej na przedstawienie teatralne „Kubuś Puchatek” w wykonaniu aktorów Teatru Edukacji J.Art. Dzieci z radością i zaciekawieniem obserwowały zabawne przygody Kubusia,któremu towarzyszyli jego wierni przyjaciele:Prosiaczek, Królik, brykający Tygrysek, Sowa Przemądrzała oraz wiecznie smutny osiołek Kłapouchy.


29.03.2019- Z Borsukiem bezpieczniej

Dnia 29.03.2019 w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie z Policjantką z Wydziału Ruchu Drogowego i maskotką policyjna Borsukiem. Tematem spotkania było utrwalanie z dziećmi zasad ruchu drogowego oraz przypomnienie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i w domu. Przedszkolaki dowiedziały się jak należy zachować się w kontaktach z obcymi ludźmi,jak dbać o bezpieczeństwo własne i innych oraz do kogo zwracać się o pomoc w sytuacjach zagrożenia.


12.02.2019r.Bal Karnawałowy

12 lutego w naszym przedszkolu odbył się Bal Karnawałowy.Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek ,     w każdej grupie wiekowej można było spotkać wróżki, królewny, rycerzy, piratów oraz policjantów. Przedszkolaki świetnie bawili się, uczestnicząc we wspólnych zabawach i konkursach, a skoczna muzyka zachęcała do tańca. Zabawa karnawałowa dostarczyła dzieciom wiele radości, przyjemności i niezapomnianych chwil, które na długo pozostaną w ich pamięci.


30.01.2019″Wizyta w Klubie Złotego Wieku”

W styczniu dzieci z grupy „Żabek” oraz „Pszczółek” wybrały się do Klubu Złotego Wieku przy ul. Jagiellońskiej w Warszawie. Przedszkolaki przedstawiły program artystyczny, który wcześniej przygotowały z okazji Dnia Babci i Dziadka. Z uśmiechem na twarzy, choć lekko stremowane, dzielnie prezentowały swoje umiejętności. Dzieci wręczyły wszystkim zgromadzonym upominki oraz wspólnie dekorowały pierniczki. Za swój trud i zaangażowanie zostały nagrodzone brawami i słodkościami.


22.01.2019 „Dzień Babci i Dziadka”

We wtorek 21.01.w naszym przedszkolu odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. W tym wyjątkowym dniu dzieci przygotowały program artystyczny, recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Niejednej babci i dziadkowi łezka zakręciła się w oku. Po występach wszyscy goście zostali zaproszeni na słodki poczęstunek oraz obdarowani upominkami wykonanymi przez dzieci.


21.12.2018 „Spotkanie z Mikołajem”

W grudniu nasze przedszkole odwiedził wyjątkowy gość- Święty Mikołaj. Na to spotkanie dzieci czekały z niecierpliwością cały rok i starały się z całych sił być jak najbardziej grzeczne. Oprócz spotkania z Mikołajem było wiele innych atrakcji- tańce, śpiewanie piosenek oraz wiele konkursów w których brały udział przedszkolaki.


18.12.2018r. Jasełka

18 grudnia odbyło się spotkanie Wigilijne z rodzicami, podczas których dzieci przedstawiły Jasełka. Świąteczny nastrój podkreślały niecodzienne stroje dzieci oraz bożonarodzeniowa dekoracja sali. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem odgrywały swoje role. Uroku inscenizacji dodały kolędy, pastorałki, które napełniły wszystkich świąteczną radością i sprawiły, że poczuliśmy magię zbliżających się świąt.


11.12.2018r. Warsztaty Bożonarodzeniowe

W dniu 11 grudnia nasze przedszkolaki wzięły udział w warsztatach, podczas których wykonały ozdobę świąteczną z wykorzystaniem drzewa osikowego. Własnoręcznie wykonana choinka była okazją do rozwijania twórczego myślenia oraz zdolności manualnych. Dzieci wykonały unikalne rękodzieła, którymi ozdobiły świąteczne stoły w swoich domach.


06.12.2018r. Spotkanie z Mikołajem

6 grudnia nasze przedszkole odwiedził św. Mikołaj. Długo oczekiwany gość wywołał uśmiech na twarzach przedszkolaków . Św. Mikołaj został gorąco zaproszony przez dzieci do zabawy, tańca i śpiewu. Na koniec Mikołaj wszystkich obdarzył prezentami i obiecał że za rok na pewno nas odwiedzi.


04.12.2018r. Czytanie bajek

Dnia 4 grudnia naszą grupę odwiedził tata Marceliny Pan Karol przeczytał dzieciom książkę pt. ” Pomocnicy Świętego Mikołaja”. Przedszkolaki z wielkim zaciekawieniem wysłuchali pięknego opowiadania. Tacie Marcelinki bardzo dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy kolejnych gości.


 29.11.2018r. Dzień Pomarańczowy

29 listopada w naszym przedszkolu było bardzo pomarańczowo i wesoło.W tym dniu obowiązywał kolor pomarańczowy czego dowodem były ubrania dzieci oraz dekoracje w poszczególnych salach. w każdej grupie odbywały się różnorodne zajęcia i zabawy. Przedszkolaki piły pyszny sok marchwiowy oraz jadły zupę dyniową przygotowaną przez Panie kucharki.


 26.11.2018r. Dzień Pluszowego Misia

W dniu 26.11.2018r.nasze przedszkolaki uczestniczył w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem Misiem. Dla dzieci w tym dniu panie przygotowały wiele atrakcji: zabawy, konkursy, poznały historię święta, bawiły się przy misiowych piosenkach Mamy nadzieję że to wielkie misiowe przyjęcie zostanie w naszych wspomnieniach na długi czas.


 09.11.2018r. 100-lecie Niepodległej Polski

Z okazji Święta Niepodległości nasze przedszkole odwiedził zespół  „Sokoły”. Dzięki wizycie tak wyjątkowych gości, dzieci wysłuchały koncertu pieśni patriotycznych oraz odśpiewały hymn Polski. Tego dnia dzieci były odświętnie ubrane i miały na sobie kotyliony, które same wykonały.


 26.10.2018r. w Naszym Przedszkolu obchodziliśmy Święto Ziemniak

W spotkaniu uczestniczyły dzieci ze wszystkich grup wiekowych. Przedszkolaki w tym dniu przedstawiły piękne inscenizacji muzyczno-ruchowe, wysłuchały piosenek o ziemniaku, robiły ziemniaczane stemple oraz odgadywały zagadki. Pod koniec spotkania dzieci zajadały się pysznymi frytkami przygotowanymi przez Nasze Panie Kucharki.


 16.10.2018r. Święto Chleba

Tego dnia dzieci miały okazje poznać historie i proces powstawania chleba, rogalików, a także różnego rodzaju bułeczek. Dowiedziały się jak powstaje mąka oraz na czym polega praca piekarza. Zapoznały się z rożnymi rodzajami chleba oraz składnikami potrzebnymi do jego wypieku. Na koniec dnia dzieci zostały poczęstowane kawałkami świeżych bułeczek oraz chlebów.


25.06.2018r. Kolorowy tydzień w naszym przedszkolu.

Na zakończenie naszej wspólnej przygody dzieci w poszczególne dni tygodnia ubierają się w następujące kolory : żółty, zielony, niebieski, czerwony i kolorowo.


19.06.2018r.  Wycieczka całodniowa do Stajni Celinów.

Żabki wraz z całym przedszkolem wybrały się do Stajni Celinów na przejażdżkę konikami, pieczenie kiełbasek oraz ciekawe zabawy prowadzone przez animatora pt. ” Rycerze i księżniczki”


12.06.2018r.  Wizyta strażaków

 Rozmowa na temat pracy strażaków, prezentacja atrybutów.


07.06.2018r. 

Wyjście do kina Praha na przedstawienie teatralne pt. „Kuba i Buba”


05.06.2018r. Piknik rodzinny z okazji Dnia Mamy i Taty

Wspólne świętowanie uroczystości, zabawy ruchowe w ogrodzie wraz  z rodzicami, pieczenie kiełbasek oraz słodki poczęstunek. 

Dziękujemy rodzicom za przygotowanie słodkiego poczęstunku dla naszych pociech.


18.05.2018r.  60 – lecie Przedszkola

Akademia wystawiona przez wszystkie dzieci z przedszkola pt. „Kolory tęczy”


27.04.2018r. 

Wyjście do kina Praha na przedstawienie teatralne pt. ” Zaczarowany ołówek”


28.03.2018r.

Warsztaty wiosenno -wielkanocne


05.03.2018r.  Fluoryzacja

Spotkanie z higienistką stomatologiczną. Rozmowa kierowana do dzieci na temat dbania o higienę jamy ustnej oraz prawidłowego szczotkowania zębów.


14.02.2018r.  Dzień Czekolady

Tego dnia dzieci zapoznawały się z etapami powstawania czekolady. Była wspólna degustacja czekolady, rozpuszczanie jej na języku oraz opisywanie jej smaku i konsystencji.


31.01.2018r. Dzień Babci i Dziadka

Dzień Babci i Dziadka to jeden z najbardziej niezwykłych dni w przedszkolu. Tego dnia nasi mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem odtwarzali swoje role. W ten sposób mogli podziękować za poświęcony im czas, wspólne zabawy, spacery, za dobre rady i pomoc w trudnych chwilach. Na koniec wszystkie wnuczęta  obdarowały swoich  bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami. Goście ze wzruszeniem patrzyli na swoje pociechy i wielkimi brawami dziękowali za występy. Dopełnieniem uroczystego spotkania  był słodki poczęstunek.

Dziękujemy Dziadkom za przybycie na uroczystość, a rodzicom za pomoc w jej przygotowaniu.


12.01.2018r. Warsztaty „Żelowe świece”

Dziś w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty pt. „Żelowe świece”. Warsztaty zostały zorganizowane w ramach zajęć przedszkolnych. Dzieciaki za pomocą pań prowadzących wykonali swoje własne żelowe świece pięknie je ozdabiając.


10.01.2018r. Bal Karnawałowy

Bal karnawałowy dla dzieci to dzień niezwykły, jest atrakcją bardzo lubianą, dostarczającą wielu przeżyć i radości. Tego dnia już od rana w naszej sali pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek. Wesołe zabawy w sali balowej wprowadziły dzieci  w radosny nastrój, który nie opuszczał dzieci do końca dnia. W naszej sali czekały na dzieci przeróżne atrakcje, poza zabawą taneczną, dzieci uczestniczyły w zabawach, pląsach oraz konkursach. Nie ominął nas również pokaz żonglerstwa. Wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy, mimo chwilowego zmęczenia. Dziękujemy dzieciom i rodzicom za zaangażowanie w przygotowaniu pięknych balowych strojów.

Na zakończenie balu dzieci miały robione pamiątkowe zdjęcia.


21.12.2017r. Warsztaty świąteczne z rodzicami

Dziś w naszej grupie odbyły się warsztaty świąteczne z rodzicami. Dzieci wraz ze swoimi rodzicami malowali i ozdabiali ozdoby świąteczne. To był bardzo miło i wesoło spędzony czas, a dzieciom atrakcji nie brakowało. 


19.12.2017r. Spotkanie ze Świętym Mikołajem

Wizyta świętego Mikołaja wraz ze Śnieżynką w naszym Przedszkolu, to jeden z  najbardziej oczekiwanych  przez dzieci dni  w roku. Przygotowują się do niego  starannie. Każda grupa wykonuje bardzo ciekawe prace plastyczne płaskie i przestrzenne, na których oczywiście króluje Mikołaj. Wszystkie przedszkolaki wraz ze swoimi gośćmi wspólnie się bawiły przy muzyce. Za wzorowe zachowania naszych dzieci Mikołaj wręczył każdemu wspaniały prezent. Pod koniec naszej wspaniałej zabawy zdjęcia zrobione wraz z Mikołajem, będą wspaniałą pamiątką tego spotkania. 


13.12.2017r. Jasełka 

Tego dnia nasze Żabki zaprosiły swoich rodziców na przedświąteczne spotkanie w przedszkolu. W świątecznej scenerii i pięknych strojach przedszkolaki z wielkim przejęciem, najpiękniej jak umiały, dostarczając wszystkim gościom niezwykłych doznań i wzruszeń wspólnie mówiły wiersze, tańczyły i śpiewały piosenki świąteczne oraz kolędy wspólnie ze swoimi rodzicami. Dzieci wprowadziły wszystkich w nastrój Świąt Bożego Narodzenia. Po zakończeniu naszego przedstawienia nasze dzieciaki razem ze swoimi rodzicami zasiedli do stołu pełnego pysznych słodkości przygotowanych przez rodziców. Dziękujemy rodzicom za pomoc w przygotowaniu tej skromnej uroczystości.


29.11.2017r. Warsztaty „Rośliny mięsożerne”

Dziś w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty pt. „Rośliny mięsożerne”. Tego dnia nasze przedszkolaki podziwiały różne gatunki roślin mięsożernych. Dzieciaki miały świetną okazję do poznania z bliska poprzez dotyk oraz węch roślin, których nazwa budzi w nich ogromne zainteresowanie.


28.11.2017r.  Andrzejki

Tego dnia w naszym przedszkolu odbyła się zabawa Andrzejkowa. Zabawa dla dzieci zorganizowana była w ramach zajęć przedszkolnych. Sala przedszkolna nie wyglądała jak co dzień, była pięknie udekorowana, a przepiękne stroje naszych przedszkolaków sprawiły, że sala wyglądała nieziemsko. Przedszkole zapewniło dzieciom wiele atrakcji, zabaw i niespodzianek. Tego dnia dzieci poznały wiele zwyczajów i tradycji andrzejkowych. 

Po zakończeniu naszej wspaniałej zabawy, dzieci miały robione zdjęcia do portretów.


25.11.2017r. Dzień Pluszowego Misia


21.11.2017r.  Czytanie Bajki

Spotkanie dzieci z autorem oraz ilustratorem książki pt. „Burze kuchenne i bestie bezsenne”.


08.11.2017r.  Pasowanie na Przedszkolaka

W obecności Rodziców, Nauczycieli i zaproszonych gości Dyrektor Przedszkola pasował dzieci na przedszkolaków.


12.10.2017r. Pogadanka „Dokarmianie ptaków”

Wielkimi krokami zbliża się do nas zima, w naszym przedszkolu odbyła się rozmowa na temat „Jak mądrze dokarmiać ptaki?”. Dzieci poznały jak prawidłowo dokarmiać zimą ptaki, aby im nie zaszkodzić oraz w jaki sposób można wykonać karmnik dla ptaków. 

 


29.09.2017r. Fluoryzacja

Spotkanie z panią stomatolog. Prezentacja przyborów do mycia zębów (szczoteczka, pasta, kubeczek). Pokazywanie dzieciom, jak prawidłowo szczotkować swoje ząbki.


20.09.2017r. Spotkanie z kozą


20.09.2017r. Światowy Dzień Przedszkolaka


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP