Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

 

Wydarzenia Grupy II ” Żabki”

Rok szkolny 2020/2021 

DRODZY RODZICE!

Proszę o przyniesienie na środę 26.05.2021:

dziewczynki: cienkie rajstopki (kolor dowolny); T-shirt (kolor dowolny)

chłopcy: eleganckie spodnie: T- shirt (kolor dowolny).

Dziękuję!


16. 04.2021

Zapraszam do wykonania  ostatniego zadania.

PRACA PLASTYCZNO- TECHNICZNA: „Robimy kukiełki”

Dziecko dostaje drewnianą łyżkę. Do wykonania kukiełki potrzebne będą skrawki materiałów, pasmanteria, flamastry, wełna, krepina oraz materiały plastyczne według uznania rodzica.

Dziecko rysuje twarz kukiełce, „ubiera”kukiełkę w dowolny sposób, z krepiny lub wełny robi włosy. Jest to praca rozwijająca inwencję twórcza dziecka. Po wykonaniu kukiełki zadaniem dziecka będzie nadanie jej imienia.

Bardzo proszę o przesłanie wykonanych prac  na e- mail joafri@wp.pl

Pozdrawiam !

Do zobaczenia w poniedziałek!


15.04.2021 – język angielski

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1. Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?
 (Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…?
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

2. Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego

(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)

Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.

Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊

Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:

https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/

Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym.  Można też pominąć ekstrakt waniliowy.

Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.

Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!


Witam w kolejnym tygodniu , kiedy nie możemy realizować pracy dydaktycznej w przedszkolu. Zachęcam Was kochani do wspólnej zabawy . W tym tygodniu chciałabym żebyście poznali znaczenie wartości -„wiara w siebie”. Poproszę też rodziców o pomoc w zapoznaniu dzieci ze światem filmu, teatrem, baletem i operą.

Temat kompleksowy: ” Z kulturą za pan brat”

„Miłe kotki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Dziecko- kotek czworakuje w dowolnych kierunkach. Na hasło:kici- kici dziecko czworakuje szybko. Na hasło: ciii- układa się do snu , zwijając w kłębek, na hasło: miłe kotki- czworakują w dowolnych kierunkach. Na hasło: kotek na plotek- kotek prostuje się powoli, podczas przechodzenia do wyprostu przebiera  rączkami (łapkami).

„Legenda o Smoku Wawelskim” – słuchanie legendy. Omówienie wartości „wiara w siebie”, rozmowa na temat wiary we własne siły, jaka prezentował szewc Dratewka.

https://youtu.be/YdbyBxIXPLg

„Kiedy i dlaczego trudno nam uwierzyć w siebie?”- rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się na temat tego, czego nie lubi robić z braku wiary w siebie. Rozmowa z rodzicem jak można pokonać strach przed porażką.

„Wiążę sznurówki-„ nauka wiązania sznurówek. (But ze sznurówkami albo zabawka edukacyjna do ćwiczeń w wiązaniu)

„Co to jest film?”- rozmowa kierowana. Dziecko wypowiada się na temat filmu – rodzic porządkuję jego wiadomości i wprowadza pojecie”film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.

„W teatrze”- słuchanie wiersza Marleny Szeląg.

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,

przed siebie na scenę wciąż patrzę i patrzę…

Wtem gasną światła w wielkiej sali,

wszyscy rozmawiać zaraz przestali.

Do góry pnie się czerwona kurtyna,

bo właśnie spektakl się zaczyna.

Już scenografia wprawia w zdumienie,

do zamku przeniesie nas przedstawienie.

Wtem aktor wchodzi w złotej koronie

i siada dostojnie na złotym tronie.

A z nim aktorka w sukni balowej,

odgrywa rolę mądrej królowej.

I szybko tak mija mi czas w teatrze,a gdy się boję na scenę nie patrzę.

Są też momenty wielkiej radości,

skąd tyle emocji w mym sercu gości?

Teraz aktorzy zdejmują maski,

chyba czekają na wielkie oklaski?

Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,

wielkie uznanie i brawa dostają.

Czerwona kurtyna się opuściła

i całą scenę znów zasłoniła.

https://youtu.be/EzCWzeIYJZY


13.04.2021 – Język angielski  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!

1.    Five Little Speckled Frogs | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!

  1. Propozycja wykonania pracy plastycznej – motyl (butterfly)

(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)

Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia.  Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.

Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kartka papieru,
  • papier kolorowy lub ścinki papieru prezentowego lub kolorowy magazyn,
  • nożyczki,
  • klej

https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/


„Z Ekologią na Ty”

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !

W  dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.
Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.

  1. Na początku powitamy się znaną Wam piosenką „Przywitajmy się wesoło”. Jeżeli jej nie pamiętacie poniżej podaję link do utworu. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Wykonujcie taniec zgodnie z tekstem piosenki. Możemy śpiew powtórzyć kilka razy, tak aby móc zapamiętać tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  1. A teraz na rozgrzewkę odrobina sportu czyli trochę ćwiczeń fizycznych. Nauczymy się nowej piosenki zapraszającej do gimnastyki pt. „Skaczemy, biegniemy”. Śpiewajcie i poruszajcie się rytmiczne.
  • W pierwszej zwrotce możecie wykonywać budzenie i ubieranie się.
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.
  • W drugiej zwrotce możemy zrobić pary i zamiast biec do linii Mety obracać się kółeczkami krokiem lekkiego truchtu lub naśladować bieg w miejscu
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Wprowadzamy nową piosenkę związaną z Dniem Ziemi. Najpierw wysłuchajcie utworu „Ziemia – wyspa zielona”, a potem wykonujcie poniższe zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

Dzieci:

  – powtarzają melodie na la, la, la

  – starają się zapamiętywać słowa

 – opowiadają o czym jest piosenka

  1. Teraz kolej na nowe zadania rytmiczne, ćwiczenia „Echo rytmiczne”

Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty  z piosenki /. Dzieci  powtarzają go  np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.

  1. Powtórzenie znanej i nauczonej przez Was piosenki „ Wiosna, wiosna jest na łące(Powitalny koncert).

Dzieci:

  – śpiewają i bawią się klaszcząc rytmicznie tekst

  – powtarzamy piosenkę tańcząc w parach tak jak na poprzednich zajęciach

  1. A teraz znowu trochę ruchu, czyli gimnastyki. Powtarzajcie gesty z układu tanecznego „Wyginaj śmiało ciało”.

https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI

 – Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !

– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !

  1. Na koniec piosenka „Pożegnamy się wesoło”. Nauczcie się jej, jeżeli nie pamiętacie jej z naszych wcześniejszych zajęć.

Melodia i tekst poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE

Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w piosence. Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie

Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących !

Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.

Drodzy Rodzice !

Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi  staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.

Udanej nauki i zabawy !

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam

Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Temat kompleksowy: „Mali odkrywcy”

„Przyklejamy się „- zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dziecko biega przy dźwiękach muzyki. Podczas pauzy w muzyce rodzic mówi: Przyklejamy się do ściany….( po czym wymienia nazwę części ciała), np…. dłonią, kolanem, stopą itp.

„Co ukrywają nasze paluszki?”- zabawa badawcza.

Rodzic opowiada dziecku o opuszkach palców, na których znajdują się linie papilarne. Mówi, że każdy człowiek ma inne linie papilarne, dzięki którym policjanci i detektywi mogą wytropić przestępcę, który zostawił na przedmiotach swoje odciski palców. Dziecko przygląda się swoim palcom. Jeśli rodzic posiada lupę daje dziecku do obejrzenia swoich odcisków palców.

„Odciski palców” zabawa plastyczna.

Dziecko brudzi sobie opuszki palców (kreda, węgiel, kredka, …) i odciska je na kartce. Następnie odciska opuszki palców po jednej stronie taśmy dwustronnej, przyklejonej do białej kartki. Po wykonaniu prac dzieci oglądają przez lupę swoje linie papilarne.

„Zmysły”-słuchanie wiersza i rozmowa na temat zmysłów.

Każdy z nas pięć zmysłów ma,

masz je ty, mam i ja!

Dwoje oczu mam

-patrzę nimi tu i tam.

Dwoje uszu mam

-wszystko dobrze słyszę sam.

Nos mi służy do wąchania,

dłonie zaś do dotykania.

Język jest do smakowania,

różnych potraw próbowania.

Smaki zaś czuje aż cztery:

gorzki, kwaśny, słodki, słony.

Który jest mój ulubiony?

Nie wiesz, drogi mój kolego?

Nie podpowiem ci, nic z tego!

Jednak zgadniesz chyba sam…..

Teraz w buzi słodko mam…..

Bo cukierek zjadłem, mniam….

Pytania do wiersza: Co było wymienione w wierszu?; Do czego służą oczy, uszy, nos? Do czego służą dłonie, język?; Jak myślisz co to są zmysły?; Jaki jest ulubiony smak osoby opisanej w wierszu?; A jaki jest twój ulubiony smak?

Pozdrawiam!

Miłej zabawy!!!


 

Zamierzenia KWIECIEŃ

„Mali odkrywcy

poznanie nowej wartości „dociekliwość”

rozwijanie umiejętności myślenia analogicznego

poznawanie zmysłów oraz nazw reprezentujących je narządów

samodzielne odkrywanie świata obrazów, dźwięków, smaków , zapachów i bodźców czuciowych

poznawanie części ciała i nazw wybranych organów

poszerzanie wiadomości dzieci na temat funkcjonowania organizmu

rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu

poznawanie funkcji i zastosowania różnych rodzajów okularów

„Z kulturą zapan brat”

poznawanie wartości „wiara we własne siły”

rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach

wdrażanie do szanowania emocji innych; rozwijanie emocji

poznanie pojęcia „film anonimowy”

poznanie pojęcia „teatr”

rozwijanie umiejętności przeliczania, stosowanie liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni

poznanie roli aktora w teatrze

„Jestem kulturalny”

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat

poznawanie znaczenia słów ; proszę, dziękuję, przepraszam

rozwijanie mowy

nauka rozpoznawania odpadów do segregacji śmieci i właściwego z nich korzystania

uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby

poznawanie zasad kulturalnego zachowania w lesie

wdrażanie do poszanowania pracy innych

Pojęcia matematyczne

„Przyklejamy się”- utrwalenie pojęcia „para”.

„To ja człowiek”- części ciała.

„Dla kogo te buty”- klasyfikowanie według wielkości przedmiotów.


06.04.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Mimo, że kalendarzowa wiosna rozpoczęła się już jakiś czas temu to dopiero od niedawna wyraźnie widać, że zmieniła się pora roku. 

 Dzisiaj proponuję zapoznać się z piosenką o oznakach wiosny.

Spring Songs for Children – Spring is Here with Lyrics – Kids Songs by The Learning Station

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Następnie dobrym pomysłem będzie wybranie się na spacer i własna obserwacja oznak wiosny.

Jeżeli mamy w domu możliwość drukowania możemy wydrukowaną kartę pracy zabrać ze sobą na spacer. A jeśli nie, możemy ją potraktować jako inspirację do stworzenia własnego rysunku, który przedstawia zaobserwowane oznaki wiosny.

Kartę pracy  ‘Signs of Spring Coloring Page’ można znaleźć tutaj:

 https://twistynoodle.com/signs-of-spring-8-coloring-page/

Do zobaczenia!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela 


Wielkanoc 2021 r.

Witam

 1.Na wstępie zapraszam do zaśpiewania piosenki „Na powitanie”

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

Powtarzamy ją wiele razy witając się ze wszystkimi obecnymi np. z mamą, babcią itp..

W kolejnych ćwiczeniach rytmicznych utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.  

Nowy temat do ćwiczeń:

Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami.

Za instrumenty mogą posłużyć drewniane klocki, grzechotki

2.Śpiewamy piosenkę  „ My jesteśmy żabki”

  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym klockami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

3.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie rodzic woła wysoko „kle, kle „ dzieci zamieniają się w bociana(stanie na jednej nodze z szeroko rozłożonymi rękoma). Gdy rodzic zawoła nisko „kum ,kum” dziecko robi przysiad tak jak żabka.
  • Całość powtarzamy kilka razy

4.Nauka piosenki „Święta tuż, tuż”

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

  • Dzieci słuchają melodii i tekstu piosenki
  • Dzieci uczą się linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Dzieci powtarzają piosenkę z nauką zwrotek i refrenu
  • Dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem bawią się w zabawie ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.Podczas zajęć rytmiki dzieci chętnie śpiewały piosenkę „Tu paluszek

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Słowa piosenki sugerują „taniec”/gesty/

Powtarzamy piosenkę. Słowa i sugerują „taniec”/gesty/.Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki


30.03.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:

Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.

Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Do zobaczenia następnym razem!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Witam !

Kolejny raz realizujemy pracę dydaktyczną zdalnie. Zapraszam Rodziców oraz dzieci do śledzenia strony i wykonywania zadań .

Temat kompleksowy: „Święta, święta, biją dzwony”.

  1. „Jajo”- zabawa z rymowanką i elementem matematycznym.

Dziecko dostaje jajko styropianowe lub wycięte z kartonu. W trakcie mówienia rymowanki ozdabia jajko taką ilością kropek jaką powie rodzic.

JAJO

Zwykle jajo krąży w kole

i narzeka na swą dolę.

Chce na święta być pisanką,

kolorową nakrapiana.

Gdy dostaniesz jajo ty

rysuj na nim kropki……..

2. Zabawa ruchowa „Wesołe figurki”

Dziecko biega w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie, dziecko zastyga na chwilę w dowolnej pozie. Zabawę powtarzamy kilkukrotnie.

3. Zabawa ruchowa uspakajająca .”Brzuszek w gore, brzuszek w dół”.

Dziecko leży z podusią na brzuchu.Podczas wdechu nosem-poduszka  się unosi, podczas wydechu- opada.(oddychanie przeponowe)

4. „Wielkanocny stół” -słuchanie wiersza.

Wielkanocny stół już obrusem nakryty,w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.

Na środku święconka , a w niej pisanki- jaja zdobione we wzorki i plamki.

W wazonie świątecznie się prezentują bazie, co kotki swe pokazują.

Już na talerzach kiełbasa biała, zalana barszczem jest prawie cała.

Tuż obok talerz- jaja w nich sierdzą, wraz z życzeniami bliscy je zjedzą….

5. „Bazie”- praca plastyczna. Rysowanie kredkami brązowych kresek(gałązki),naklejanie małych kawałków wyrwanych z czarno – białej gazety .

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

 

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

Pozdrawiam i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!!!!!!

 


 

25.03.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Nie mogliśmy spotkać się dzisiaj na zajęciach w przedszkolu. A zatem przesyłam propozycje piosenek na dzisiaj:

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Ten Bunnies Counting Song 1-10

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

Five Little Bunnies Song for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

Do zobaczenia niedługo!

pani od angielskiego

Marianna Kądziela


23.03.2021  

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj niestety nie mogliśmy spotkać się na zajęciach w przedszkolu. Zobaczymy się za kilka dni, ale do tego czasu zapraszam Was na agielski w Waszym domu 😊

Zachęcam do posłuchania wiosennych piosenek. Warto posłuchać ich kilka razy 😊

Sing a Song of Flowers – The Kiboomers

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Over in The Meadow – Barefoot Books

https://www.youtube.com/watch?v=C6ljGXMMB-g

Do zobaczenia niedługo!

pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Szanowni Rodzice 

Grupa zawieszona od 22.03.2021 do 27.03.2021. Życzę zdrówka. 


Drodzy Rodzice,

Dnia 03.02.2021 odbędzie się  Bal Karnawałowy.

Bardzo proszę o przyprowadzenie dzieci  ubrane  w stroje balowe. Proszę także o przyniesienie ubrań do przebrania po zakończonej zabawie.


Drodzy Rodzice,
Dnia 27.01.2021 odbędzie się uroczystość zorganizowana z okazji Dnia Babci i Dziadka. Występy zostaną nagrane na pendrive przyniesione przez Państwa.
Bardzo proszę o przyniesienie w podpisanych torbach:
* dziewczynki– białe rajstopy, białe eleganckie
bluzki bez nadruków
*chłopcy– koszula z kołnierzykiem i eleganckie spodnie.
Pozdrawiam!


Drodzy Rodzice,

Dnia 23 12.2020 r. odbędzie się Spotkanie Wigilijne. Bardzo proszę o ubranie dziewczynek w białe bluzki i rajstopki (spódniczki będą przedszkolne). Chłopcy elegancko (mile widziane białe koszule). Pozdrawiam!


List od Św. Mikołaja do dzieci.


Drodzy Rodzice!

Zawieszenie zajęć w dniach 08.12.2020 – 13.12.2020.

Zgoda Organu Prowadzącego


Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie  w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.

Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.

Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca! 


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Kochani!

Witam Was i proponuję jeszcze trochę zabawy z „darami jesieni”

„Rysujemy owoce”- rymowanka

Rysujemy jabłka, śliwki oraz gruszki,

sprytne w rysowaniu są nasze paluszki

Duże jabłko, śliwka mała….

Gdzie się gruszka nam schowała?

Rysowanie ilustracji do wiersza.

Dzieci rysują owoce przedstawione w wierszu – duże jabłko, małą śliwkę, a następnie gruszkę.

 

„Malujemy drzewa owocowe” –  praca plastyczna

Dziecko maluje dłoń brązową farbą i  przykłada na  górze kartki, domalowuje pień. moczy paluszek w czerwonej farbie i odbija przy brązowych gałązkach(jabłka). moczy paluszek w zielonej farbie i odbija obok jabłuszek(liście).

„Ogórek” zagadka

Niech pomyślą wasze głowy :

jest on bardzo, bardzo zdrowy.

Cały jest zielony,

może być kiszony.

Do sałatki dołożony,

na kanapkę położony.

Dzielenie wyrazu” ogórek” na sylaby, liczenie sylab, wyklaskiwanie sylab.

Smakowanie  ogórków kiszonych, konserwowych i surowych – działania praktyczne. Określanie smaku i zapachu ogórków.

CDN.


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku znajdują się ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice…..

Z racji małej frekwencji dzieci uroczystość pasowania na przedszkolaka odbędzie się w dniu 18.11.2020 (środa) dla grupy Motylki i czwórki trzylatków dzieci z grupy Żabki. Prosimy tego dnia o przyniesienie w reklamówce podpisanej odświętnych ubrań dla dzieci (dziewczynki – sukieneczka lub biała bluzeczka i ciemna spódniczka, chłopcy – biała lub niebieska koszula i ciemne spodnie). 


Drodzy Rodzice!

Ze względu na panującą pandemię, nie mają Państwo możliwości zobaczenia prac plastycznych swoich pociech. W związku z tym prace dzieci będą prezentowane w galerii zdjęć grupy „Żabki”.


Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy o przygotowanie wyprawki dla dziecka.
W wyprawce dziecka znajdować się powinno: zapasowe ubranie, piżama, koc (o wymiarach 160×200) oraz poduszka, chusteczki (higieniczne i nawilżane) , papier ksero A4 kolorowy oraz biały,a także obuwie na zmianę. Prosimy, aby wszystkie przyniesione rzeczy były podpisane imieniem i nazwiskiem. 

Lista przydzielonych znaczków dla dzieci

Ponowne otwarcie gdańskich przedszkoli | Komunikaty | Referat prasowy Urzędu Miejskiego w Gdańsku


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content