Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa IV Słoneczka


Wydarzenia Grupy IV ” Słoneczka”

Rok szkolny 2019/2020

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci! 
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z „Zestawem Dzieci Świata”. Materiał zaznajamia dzieci z wyglądem rówieśników z różnych krajów. W zestawie Znajdują się również zestawy ćwiczeń i zabaw (połącz cień z obrazkiem, łączenie w pary, labirynty, znajdź różnice itp.) 

Zachęcamy do wspólnej zabawy!

Zestaw Dzieci Świata


Ćwiczenia z języka angielskiego na 21.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 20.05.2020

Język angielski


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

Sezon świąt rodzinnych uważamy za otwarty. Majowy dzień rodziny już za nami, a przed nami Dzień Mamy i Dzień Taty oraz Dzień Dziecka. Moja Rodzina– przedszkolne inspiracje to zestaw, w którym staramy się zawrzeć wszystko to, co może być Wam potrzebne.

Znajdziecie tam prezentację multimedialną, która aktywizuje najmłodszych na wielu płaszczyznach.

Moja Rodzina - Lessons - Tes Teach

Zachęcamy do skorzystania ze zdalnej lekcji Moja Rodzina

Dziecko powtórzy nazwy członków rodziny. Pozna literę „R”, „r” oraz utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Pozna bohaterów książki „Nasza mama czarodziejka”. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Powtórzy nazwy i kolejność dni tygodnia. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Będzie też mogło stworzyć własne drzewo genealogiczne. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym dotyczące najbliższej rodziny. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, zaplanuje niespodzianki dla mamy w związku z jej świętem. 

 


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

Kochani 15go maja obchodziliśmy Dzień Rodziny. Rodzina jest bardzo ważna zarówno ta, w której dorastamy, jak i ta, którą później sami tworzymy. Dlaczego ? Ponieważ to właśnie ona daje nam poczucie bezpieczeństwa, zaspokaja podstawowe potrzeby takie jak potrzeba miłości i przynależności społecznej. To w niej uczymy się definiowania otaczającej nas rzeczywistości. Rodzina uczy nas bezwarunkowej miłości, zaufania, cierpliwości i pokory.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z prezentacją na temat rodziny, z niej dowiemy się czym jest rodzina, co to takiego drzewo genealogiczne , bardzo prosimy rodziców o pomoc w przeczytaniu.  🙂 Moja Rodzina

Prosimy również o przeczytanie wiersza pt. „Dom” J. K. Węgrzyna 
„Dom to jest takie miejsce na ziemi
o czym się możesz przekonać,
gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek
w matki szerokie ramiona.
Dom to spracowana dłoń ojca,
którą ci kładzie na ramiona,
MOJA RODZINA
Scenariusz wspólnych zabaw z dziećmi i rodzicami
by ci powiedzieć „źle”, „dobrze”
kiedy cię chce przekonać.
To dni samotne gdy cię nie ma.
Długie rodziców rozmowy.
To ich codzienna troska,
abyś był mądry i zdrowy.”
oraz rozmowie z dzieckiem jak rozumie wiersz, jakie treści są w nim zawarte. 

Wspólnie z rodziną zachęcamy do nauki nowej piosenki Piosenka o rodzinie 
– Najlepsza drużyna to moja rodzina! 

Zapraszamy do wykonywania prac w kartach ćwiczeń od 156 do 165 –  Karty pracy

Dodatkowo dla chętnych załączamy dwie karty pracy 🙂  zamaluj pola  oraz moje drzewo

Przykładowa zabawa z rodzicami i rodzeństwem:

*Pieczenie ciasta – zabawa ilustrowana ruchem przy muzyce (utwór Kuchen – Klanza)
Lewą ręką trzymamy miskę z ciastem, a prawą ręką ucieramy ciasto.
Otrzepujemy ręce z mąki.
Zaczynamy wybija jajka: (powtarzamy kilka razy)
– prawą ręką sięgamy za lewe ramię – bierzemy jajko
– rozbijamy je o ramię – mówimy „puk”
– wlewamy do miski – mówimy „chlup”
– wyrzucamy skorupki lewą ręką za prawe ramię – mówimy „siup”
Ugniatamy ciasto, wyrabiamy.
Rozwałkowujemy ciasto przed sobą obiema rękami.
Ozdabianie ciasta kremem – składamy dłonie w piąstki, jedna na drugą, a palce rąk
energicznie otwieramy. Posypujemy ciasto bakaliami. Częstujemy osoby siedzące po prawej
i po lewej stronie. Możemy wykorzystać prawdziwe ciasto lub ciasteczka.

Powodzenia! 🥰


Ćwiczenia z języka angielskiego na 14.05.2020

Język angielski


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

Wiemy, że pszczoły 🐝 robią miód 🍯. To jednak tylko jeden z ich skarbów!

W ulu znajdziemy też pyłek, pierzgę, mleczko pszczele i wosk, a także parę innych mniej znanych produktów. Skąd się tam biorą i do czego służą pszczołom? 🤔

Zapraszamy na warsztaty dla dzieci i ich rodziców w Pasieka Smakulskich! Zapraszamy Was w środę, 13 maja, o 18:00 na fanpage Pasieki.

Bezpłatne warsztaty online dla dzieci - "Skarby ula" »
Wykonamy też wspólnie tajemniczą pracę plastyczną, dlatego warto przygotować:
✅ klej
✅ taśmę
✅ nożyczki
✅ kartki z bloku technicznego (lub inny sztywny papier)
✅ bibułę (żółta, pomarańczowa, czarna, brązowa)
✅ kredki

Zaproście znajomych i do zobaczenia!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 13.05.2020

Język angielski


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

„Choć nie ma zamka ani kluczyka często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków , bajek i opowieści” (książka)

 

Zestaw książek dla dzieci do 5 lat + GRATIS! - 7191691314 ...

Dzisiaj przenosimy się do Świata Książek. Wielu z Was wie, że książka to przyjemność. Przywilej, a także przygoda. Czasem – ucieczka od rzeczywistości. Czasem – prawdziwa podróż po krainie fantazji. To źródło wiedzy. Motor do refleksji. Czasem nawet przyczyna zmian w naszym myśleniu i działaniu. Dzięki książkom możesz poznać różnych bohaterów i ich przygody. Za pomocą wyobraźni możemy wybrać się w świat
bohaterów, a także możemy odczuwać emocje, które im towarzyszą. Zachęcamy do wykonania kilku ćwiczeń
.

Zachęcamy rodzica do przeczytania dziecku wiersza. (ILUSTRACJE DO WIERSZA ZNAJDZIECIE PAŃSTWO NA SKRZYNCE MEILOWEJ)
„Smutna książeczka”
Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.
Autor: Olga Adamowicz
Rozmowa:
– Dlaczego książeczka była smutna?
– Co należy zrobić, by książeczki nie były smutne?

A jak powstaje książka? Co jest potrzebne do jej wykonania? Jak powstaje książka? 

 i kto mieszka w bibliotece? BIBLIOTEKA

Co warto robić, aby zainteresować najmłodszych książką?

  • czytaj bajki wybierane przez dziecko

  • zachęcaj do wspólnego tworzenia bajek – możesz zacząć od malutkiej książeczki

  • wybieraj atrakcyjne książki, czyli:

    • pięknie ilustrowane,

    • interaktywne

    • z ruchomymi elementami,

    • składające się wyłącznie z obrazków

Pamiętajmy aby szanować i dbać o książki ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK

Piosenka do zapoznania się POCIĄG DO KSIĄŻKI

 


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

Serdecznie Zapraszamy do Krainy Bajek! 

„Bajka wędruje po świecie dzisiaj do nas zawitała. Drogie Dzieci dobrze wiecie, że Was bajka pokochała… PODRÓŻ DO KRAINY BAJEK

Baśnie, bajki, bajeczki | Ursynoteka

Witajcie moi przyjaciele!

Niespodzianek mamy wiele. Czy zabawić się zechcecie? W świecie bajek się znajdziecie, lecz nie łatwa to jest sprawa trudna będzie to wyprawa drzwi do bajek Wam otworzę…PIOSENKA „BAJECZKA”

Na skrzydłach fantazji przenieśliśmy się do Bajkowej Krainy.

Magiczny świat Kota w Butach, Kubusia Puchatka czy małych niebieskich Smerfów. Nie trzeba nikogo przekonywać, że bajki i baśnie są nieodłączną częścią dzieciństwa. Uwrażliwiają na otaczający świat, uczą odpowiedzialności, moralności czy odwagi.

Prezentacja multimedialna pomoże przypomnieć Wam najpiękniejsze baśnie (prezentacja została przesłana na Państwa skrzynkę meilową) 

Prosimy o wypełnienie Kart Pracy nr 151- 155 oraz narysowanie ilustracji przedstawiającej ulubioną bajkę lub baśń. Wszystkie prace przesyłamy do Pani Kasia i Asi 🙂

Zachęcamy również do zabawy słuchowej. Waszym zadaniem jest odsłuchanie i odgadnięcie bajek po ich fragmentach. Trzymamy kciuki za znawców bajek! 🙂 QUIZ O BAJKACH


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

„Jem warzywa i owoce , bo mam siłę po nich potem,
rosnę zdrowo, nie choruję, gdyż witamin potrzebuje,
więc zajadaj witaminki, aby mieć wesołe minki :)”

Zapraszamy do zdalnej lekcji OWOCE I WARZYWA NA TALERZU

 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 07.05.2020

Język angielski


Drodzy Rodzice Kochane Dzieci!

Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy z Muzylkowymi inspiracjami 🙂

Szkoła Podstawowa nr 2 w Pruszczu Gdańskim

 

  1. Muzylkowe inspiracje cz. 4
  2. Muzylkowe inspiracje cz. 5

Ćwiczenia z języka angielskiego na 06.05.2020

Język angielski


Drogie Dzieci!

100 milionów lat! Co najmniej tyle pszczoły żyją na Ziemi. Pochodzą więc z czasów, kiedy na Ziemi królowały jeszcze dinozaury. Odnaleziono aż tak stare bursztyny z zatopionymi w nich pasiastymi owadami. Wśród pszczół występują osobniki matka, trutnie i robotnice. Dorosłe pszczoły robotnice mierzą od 12-15 mm i ważą 1/10 grama. 

Zapraszamy do zapoznania się filmami edukacyjnymi na temat warunków i sposobu życia pszczół. 

Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ cz.1

Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ cz.2

Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ cz.3

 

Pszczoła praca plastyczna z papieru - Moje Dzieci Kreatywnie

Pszczoły to bardzo pożyteczne i pracowite owady. W Polsce występuje prawie pięćset gatunków pszczół. Wśród nich ta najbardziej znana – pszczoła miodna. Dzięki której mamy pyszny miód. A jak on powstaje? Miód jest naturalną słodką substancją wytworzoną przez pszczoły miodne z nektaru kwiatów  lub soku, który pszczoły pozyskują przy współudziale innych owadów,wysysających soki z roślin. JAK POWSTAJE MIÓD?

Bardzo zachęcamy do korzystania z dodatkowych materiałów. Na Państwa adresy mailowe została wysłana prezentacja multimedialna naszego autorstwa. Bardzo prosimy o przeanalizowania slajdów z dziećmi 🙂 Zachęcamy również do nauki piosenki o Pszczołach i wykonanie Pszczółki z papieru.

Prosimy o wypełnienie Kart Pracy nr 146- 150.

Pozdrawiamy i życzymy zdrowia 🙂


Zamierzenia na miesiąc MAJ 2020

Temat: W ULU

1. dowiadujemy się jak mieszkają, pracują i co jedzą pszczoły

2. poznajemy warunki i sposoby życia pszczół

3. zapoznajemy się z wyglądem pszczoły

4. poznajemy etapy produkcji miodu (degustacja miodu)

Temat: PODRÓŻE Z BAJKĄ

1. wiemy jak powstaje książka

2. kojarzymy bohaterów i z tytułem bajek

3. poznajemy prace autora książek

4. opowiadamy o swoich ulubionych bajkach

Temat: MOJA RODZINA

1. nazywamy członków swojej rodziny i charakteryzujemy ich wygląd

2. malujemy ilustracje przedstawiające portrety rodziny

3. śpiewamy piosenkę o rodzinie

4. odnosimy się z szacunkiem do członków swojej rodziny

5. rysujemy laurkę dla Mamy i Taty

Temat: MÓJ ŚWIAT

1. oglądamy sprzęt multimedialny i mobilne urządzenia do posługiwania się internetem

2. oglądamy program informujący o zasadach bezpiecznego korzystania z internetu

3. oglądamy i omawia miejsca i architekturę domów wioski w Afryce

4. omawiamy cechy charakterystyczne różnych ras ludzi


 Drogie Dzieci!

Serdecznie zapraszamy na wspólną gimnastykę razem z Fruzią 🙂

Gimnastyka Fruzi

Fruziaki - Zaradna Fruzia (PIOSENKI DLA DZIECI) - YouTube


Ćwiczenia z języka angielskiego na 30.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 29.04.2020:)

Język angielski


 Dzień Flagi Polskiej

„Czerwień to miłość, biel serce czyste, piękne są nasze barwy ojczyste”. 2 maja obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Zachęcamy do obejrzenia prezentacji o  barwach ojczystych. A następnie do wybrania się w podróż po naszych pięknych Polskich zakątkach Polska- Moja Ojczyzna. Zachęcamy dzieci do wykonania flagi i godła Polski według własnego pomysłu  Polska – prace plastyczne.  Czekamy na Wasze prace! 

Lekcja zdalna: Kto Ty jesteś?

Dziecko flaga polska grafika wektorowa | Depositphotos®

 

Kto Ty jesteś?

W tym tygodniu dzieci utrwalają wiedzę na temat symboli narodowych (godła, flagi, hymnu). Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu Symbole narodowe w celu przypomnienia i utrwalenia wiedzy.
Przypomnijmy słowa hymnu, a także jak należy zachowywać się podczas jego śpiewania.  Nauczcie się na pamięć wiersza Władysława Bełzy  „Katechizm polskiego dziecka
* Kto ty jesteś?
– Polak mały.
* Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
* Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
* W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
* Czem ta ziemia?
– Mą Ojczyzną.
* Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
* Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
* A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
* Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziécię.
* Coś jej winien?
– Oddać życie.

Utrwalcie znaną już Wam piosenkę Jestem Polakiem , możecie też nauczyć swoich rodziców i rodzeństwo.

Bardzo zachęcamy do korzystania z dodatkowych materiałów, które przesyłamy. Na ten tydzień proponujemy Rodzinne zadania do wspólnego wykonania, informator dla dzieci o Polsce Mój-kraj.-Polska-Informatoror, oraz gry interaktywne o Polsce > gry


Wiosenne gry i łamigłówki

Wiosenne gry i łamigłówki to INTERAKTYWNA atrakcja i propozycja do zabaw, które dziecko może zrealizować w domu bez wsparcia rodzica. Interaktywne gry i łamigłówki zostały w całości odczytane najmłodszym. Pozwala to dziecku samodzielnie wziąć udział w wesołej zabawie.

Prezentacja zawiera dużo dobrej edukacyjnej zabawy, znajdziecie tam na przykład: ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny, zabawy słuchowe, gry liczbowe, ćwiczenia spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

By dziecko mogło klikać w poszczególne elementy prezentacji – skorzystaj w pliku do pobrania pod filmikiem. Film stanowi wersję poglądową. Wiosenne gry i łamigłówki

Odnośnik do pobrania: wiosenne gry i łamigłowki

UDANEJ ZABAWY! 🙂 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 23.04.2020

Język angielski


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Wszystkie przedszkolaki wiedzą jak dbać o zęby, ale tej wiedz nigdy za mało. Dr. Ząbek przeniesie Was do Krainy Zębolandii i opowie jak należy dbać o zęby i czego unikać aby mieć piękny zdrowy uśmiech 🙂 Dr Ząbek i Wizyta w Zębolandii

Prosimy również o zapoznanie się z piosenkę Fruzia u Dentysty


Ćwiczenia z języka angielskiego na 22.04.2020 🙂

Język angielski


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Od początku świata człowiek odczuwał upływ czasu. Obecnie znamy cykle dobowe, potrafimy mierzyć czas za pomocą specjalnych mechanizmów. Mimo, rozwoju techniki nawet w XXI wieku istnieje wiele pytań odnośnie czasu, które pozostają bez odpowiedzi. Naukowcy zdają sobie sprawę z istnienia czasu, ale nikt nie wie czy jest on skończony czy nieskończony? Mimo, że nie jesteśmy w stanie dokładnie określić czym jest czas, to jednego możemy być pewni, że ruch wskazówek potwierdza istnienie czasu. Początkowo prawa natury wyznaczały cykle życia roślin i zwierząt. Po licznych obserwacjach człowiek zauważył, że czas zatacza koła, co pozwala na planowanie pewnych zadań i działań. Na początku ustalenia czasu opierały się na pozycji słońca i cykliczności kalendarza oraz pór roku. Pierwsze mechanizmy mierzące czas pojawiły się 2-3 tys. lat p.n.e. Gnomon był to pionowy słup, który bazował na cieniu rzucanym przez słońce. W ciągu dnia pełnił rolę dzisiejszych wskazówek.

Historia zegara: Historia zegara

Nauka zegara da dzieci : Nauka zegara dla dzieci

Szablon Zegar ładny Dzieci | Darmowy Wektor

Zabawa dla dzieci: Odgłosy zegara

Bajka „Zegar” Lech Tkaczyk –Bajka o Zegarze


Kochane Dzieci oraz Rodzice! 

Światowy Dzień Ziemi | Nauczyciel Wieczorową Porą

Już 22 kwietnia przypada Dzień Ziemi. Warto z tej okazji porozmawiać z dziećmi o naszej planecie, o tym jak możemy o nią dbać, a nawet włączyć wątek budowy Ziemi czy układu słonecznego. Dla zobrazowania tematu serdecznie zapraszamy do wykonania pracy plastycznej za pomocą rosnących farb. Zachęcamy również do wykonania kart pracy Karty Pracy DZIEŃ ZIEMI są to pomoce do druku w postaci: wyklejanek, ćwiczeń grafomotorycznych, nauki liczenia, kodowania i wielu innych. Przypominamy piosenkę Moja planeta, 
Dla chętnych do obejrzenia materiały edukacyjne o ziemi > Kosmita Ubu poznaje naszą planetę oraz Edukacja ekologiczna – Strażnicy Ziemi  ,a także piosenka o tym jak należy dbać o planetę > nasza planeta

Dla przypomnienia i utrwalenia sposoby segregacji śmieci ekologiczna gra  Żarłoczne śmietniki  , zabawa polega na karmieniu śmietników odpowiednimi śmieciami.

Do stworzenia planety za pomocą rosnących farb będziecie potrzebować: SZABLON ZIEMI, dwie kartki techniczne A4, rosnące farby w kolorze zielonym i niebieskim przepis> ROSNĄCE FARBY, patyczki do mieszania lub pędzelki, mikrofala lub piekarnik. Na wykończenie pracy biała i czarna farba. Masę do rosnących farb można zabarwić barwnikami spożywczymi w proszku,  opcjonalnie swoje zadanie spełniają też barwniki do jajek lub dodatnie do masy farbek plakatowych, akrylowych lub temper. Farbę nakładamy patyczkiem i rozsmarowujemy na kartce pędzlem lub palcem. Po skończeniu wkładamy naszą pracę do piekarnika na 180 na kilka minut bądź do mikrofali. Praca po wypieczeniu zyska piękną strukturę i efekt Planety 3D. Białą farbą można namalować atmosferę, a na koniec dodać czarne tło. 

ZIEMIA    

 

*Na stronie gov.pl jest również dostępny temat uzupełniający –  Jestem małym ekologiem


Ćwiczenia z języka angielskiego na 16.04.2020

Język angielski


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Kwiecień to dobry czas na to, by porozmawiać o tym co słychać na wsi. W dzisiejszych czasach tematy dotyczące życia na wsi są dla dziecka często niemniej ciekawe od tematów związanych z afrykańską sawanną. Na swój sposób dla dziecka żyjącego z dala od wsi – to całkiem egzotyczne! Z drugiej jednak strony, to co na wsi – choć dla niektórych odległe – wciąż jest dziecku bliskie. Każde z nich korzysta z dóbr, które pochodzą z rolniczej i hodowlanej działalności. 

Przechodząc ze slajdu na slajd przedszkolak dowiaduję się na przykład co nieco o:

  • zwierzętach żyjących na wiejskim podwórku;
  • wiejskiej zabudowie;
  • maszynach, które znajdują się w gospodarstwie rolnym.

Ma także okazje:

  • podjąć próbę rozpoznawania zwierząt po ich odgłosach;
  • dowiedzieć się o niektórych formach wykorzystywania zwierząt przez człowieka;
  • poznać małe ciekawostki dotyczące wiejskiego życia.

Link do prezentacji: Na wsi

Link Jedynkowe przedszkole- wieś i miasto : wieś i miasto

Dzieckiem bądź: Świnka w błotku

Zabawa ŚWINKA W BŁOTKU : ŚWINKA W BŁOTKU

O nie! Świnka wpadła do błota, a na jej ciałku porobiły się różne błotne figury! Pomóżcie odnaleźć dwie takie same świnki. Gra pomoże w utrwalaniu figur geometrycznych oraz ćwiczeniu pamięci wzrokowej.

GRA INTERAKTYWNA : Kto tu mieszka?

GRA MATEMATYCZNA: TRAKTOROWA GRA MATEMATYCZNA

Dzieckiem bądź: Ile siana zebrał traktor? | Gry matematyczne ...


Ćwiczenia z języka angielskiego na 15.04.2020:)

Język angielski


Praca w domu

Zgodnie z przewodnikiem tematem bierzącym w tym tygodniu (14.04. – 17.04) jest GOSPODARSTWO. Dzieci utrwalają odgłosy różnych zwierząt z gospodarstwa, a także naśladują je, dowiaduje się jakie znaczenie ma w życiu człowieka dane zwierzę. Rozpoznaje i nazywa figurę geometryczną – koło, odszukiwanie figury koła w domku, w najbliższym otoczeniu.  Zabawa naśladowcza; recytacja wiersza i ilustracja ruchowa :  Kółko małe, kółko duże, głowa prosto ręce  w górze, skłoń się w prawo, skłoń się w lewo. Tak się w lesie chwieje drzewo.  Kółko małe, kółko duże, głowa prosto ręce w górze, takie skrzydła ptaki mają, pokażemy jak fruwają. Zachęcamy również do rozpoznawania przez dzieci produktów odzwierzęcych znajdujących się w domu (ser, mleko, jajka, włóczka itp.) Ćwiczymy małą motorykę przy wykonywaniu prac grafomotorycznych w książkach. Segregujemy’ odpady domowe, przypominamy jak to się robi 🙂 Serdecznie zachęcamy do nauki nowej piosenki! 🙂 „Moja planeta”

I Moja planeta jest całkiem nie z tej ziemi
Moja planeta nie ma ceny
Moja planeta jest rano niewyspana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
II Moja planeta nie spadła tu z księżyca
Moja planeta to tajemnica
Moja planeta raz zimna raz przegrzana
Moja planeta jest tam gdzie Ty i mama.
Ref: SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
III Moja planeta miłości się nie boi
Moja planeta broń rozbroi
Moja planeta zna dobre obyczaje
Moja planeta nam wszystkim dłoń podaje
Ref: SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
SOS SOS SOS
IV Tak to prawda
Ziemia była cierpliwa
Ale teraz musi
Teraz musi być żywa
Ref: SOS – to Ziemia woła ludzi
Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić
SOS – ratujmy siebie sami
SOS – do siebie wysyłamy
Kodeks małego ekologa
 
 

W związku z przedłużającym się czasem zamknięcia przedszkola bardzo prosimy o odbiór kolejnego tomu książki (nr 4), w przypadku braku możliwości odbioru ksiażki bardzo prosimy o drukowanie i systematyczne uzupełnianianie zadanych kary pracy. W przypadku braku książki odsyłamy do stron internetowych-> 
Karty Pracy 126-130

Karty do uzupełnia na ten czas: od 126 do 130

Prosimy o zbieranie wszystkich kart pracy oraz pracy plastycznych w teczkę, po powrocie przynosimy wszystko do przedszkola 😉 

POWODZENIA!


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Kolejnym tematem zaproponowanym przez Ministerstwo Edukacji jest „Obserwujemy przyrodę”. Dziecko rozwinie umiejętności obserwowania pogody. Dostrzeże zmiany zachodzące w przyrodzie. Nazwie zjawiska pogodowe, za pomocą których opisuje się pogodę. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tematem w ramach DODATKOWEJ aktywności.

Obserwujemy pogode


Ćwiczenia z języka angielskiego na 09.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 08.04.2020:)

Język angielski


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Życzenia na Wielkanoc: Wyślij hitowe MEMY i GIF-y z życzeniami na ...


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Jak zrobić zajączka wielkanocnego? Przedstawiamy kilka pomysłów z różnymi stopniami trudności, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.
Link : 40 zajączków wielkanocnych
 

Super dzieciaczki: Jak zrobić zajączka wielkanocnego DIY.

 

Zajączek Wielkanocny jest chyba ulubiona postać z dzieciństwa każdego z nas. Aby wykorzystać go w sposób edukacyjny, zapraszam Wasze dzieci do sprawdzenia czy nadają się na zajączkowego pomocnika. W tym poście znajdziecie różne zabawy, które można wykonać z dzieckiem w domu. 

Link:Test na pomocnika Zajączka Wielkanocnego

Dzieckiem bądź: Test na pomocnika Zajączka Wielkanocnego


Drogie Dzieci oraz Rodzice!

Przesyłamy Wam kolejne inspiracje na przedświąteczny tydzień. Są to zdalne lekcje omawiające tematykę świąteczną, Dziecko utrwali zwyczaje i tradycje świąteczne, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, porówna i uporządkuje zbiory. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy spostrzegawczość oraz umiejętność przeliczania i logicznego myślenia. 

Świąteczne zwyczaje


W związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi serdecznie zachęcamy wszystkie dzieci z grupy Słoneczka do wykonania pracy techniczno-plastycznej w formie 3D tematyka : święta Wielkanocne. I tu już w pełni dowolność Państwa oraz dzieci. Chcemy pobudzić twórcze myślenie Państwa dzieci, a także rozbudzić ich kreatywność. Mogą to być pisanki w kolorowych koszyczkach, kurczaczki, zajączki 😉 

Przykładowe prace, inspiracje.  

Kurczak z papieru

koszyk z pisankami

jajka wielkanocne

Zgodnie z zasadą #zostańwdomu, prosimy o korzystanie z materiałów dostępnych w Waszych domach 🙂 

Prosimy o zbieranie wszystkich kart pracy oraz pracy plastycznych w teczkę, po powrocie przynosimy wszystko do przedszkola 😉 


Zamierzenia na miesiąc KWIECIEŃ 2020

Temat: WIELKANOCNE NIESPODZIANKI

  • przypomnamy i utrwalamy zwyczaje oraz symbole Świąt Wielkanocnych 
  • uczymy się świątecznej piosenki „Święta Wielkanocne”
  • wykonujemy zdalnie kartuy pracy związane z tematyką wielkanocną (od 121 do 125
  • dokonujemy obserwacji i odkrywamy jajko w różnej postaci jako sytuację nieodwracalną ( np. po jego rozbiciu)
  • poznajemy tradycje zdobienia pisanek ( drapanki, kraszanki, pisanki, oklejanki lub też naklejanki, nalepianki, ażurki)       *  wiersz o pisankach
  • liczymy konkrety i dobieramy tyle samo elementów

Temat: GOSPODARSTWO

  • odtwarzamy role i naśladujemy odgłosy zwierząt 
  • poznajemy korzyści hodowli zwierząt domowych
  • utrwalamy znajomość figur geometrycznych 
  • rozpoznajemy zwierzęta po wyglądzie oraz odgłosach, które z siebie wydają 
  • rozróżniamy i nazywamy zwierzęta egzotyczne 
  • wykazujemy orientację w zagadnieniach związanych z zastosowaniem mąki do produkcji chleba
  • określamy pochodzenie produktów od różnych zwierząt

Temat: ZAWODY

  • wymieniamy charakterystyczne atrybuty różnych zawodów
  • poznajemy budowę zegara
  • liczymy i porządkujemy zbiory o tej samej liczbie
  • uczymy się piosenki „Fruzia u dentysty”, opowiadamy o jej treści
  • planujemy i rysujemy plakat na temat wybranego zawodu

Temat: JESTEM POLAKIEM – EUROPEJCZYKIEM

  • ćwiczymy aparat mowy – jamę ustną poprzez pracę języka, zębów i podniebienia  
  • budujemy dłuższe wypowiedzi na podany temat
  • poznajemy i utrwalamy symbole narodowe różnych państw 
  • odmieniamy przez przypadki, liczby i osoby słowo Polak
  • oglądamy i omawiamy skutki zaśmiecania lasu 
  • poznajemy obce języki poprzez wysłuchanie zwrotów powitalnych 
  • słuchamy informacji na temat znanego kompozytora  KLASYKA DLA DZIECI

Kochane Dzieci oraz Rodzice!

W obecnym tygodniu zajmujemy się tematyką świąteczna toteż oprócz uzupełniania kart pracy z tym związanych serdecznie zachęcamy do nauki Wielkanocnej piosenki, wsłuchajcie się w słowa, które przypominają o tradycjach związanych z Świętami Wielkiej Nocy ->  Święta Wielkanocne

  • Do pomocy tekst piosenki:

I Skacze drogą zając, skacze pomalutku. Przykucnął za płotem, HOP i już w ogródku.

Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu. Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem, słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne. X2

II Zając i kurczaki Wielkanoc zwiastują i razem z radością jajeczka malują. Różne wzorki na nich będą kolorowe, kwiatki i listeczki, i bazie marcowe.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem, słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne. X2

III Idą chłopcy drogą, idą pomalutku. Przykucnęli cicho, HOP i już w ogródku. Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem, słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne. X2

IV Babcie i mamusie pyszne ciasta robią – babki i mazurki Wielkanoc ozdobią. Szynki i kiełbaski od rana gotują, Święta Wielkanocne pyszne nam szykują!

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem, słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne. X2

V Tańczą i śpiewają dzieci dziś wesoło, i życzenia wszystkim rozdają wokoło: Zdrowia, pomyślności i ze Świąt radości, uśmiechów bez liku, pisanek w koszyku.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem, słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne. X2


Ćwiczenia z języka angielskiego na 02.04.2020, powodzenia:)

Język angielski


Praca domowa na ten tydzień z języka angielskiego

Język angielski


Drodzy Rodzice!

Temat na ten tydzień: Wielkanocne niespodzianki (30.03 – 8.04)

  • dzieci poznają tradycję zdobienia pisanek
  • dzieci poznają zwyczaje i symbole świąt Wielkanocnych
  • dzieci potrafią wykonać ozdobę wielkanocną 3d (przyszły tydzień)

Link do filmiku edukacyjnego na temat tradycji wielkanocnych:

https://www.youtube.com/watch?v=SIyg486T0CY

Bardzo prosimy o odebranie książek z przedszkola. W przypadku uzupełniania kart pracy ściągniętych ze strony internetowej, prosimy o dostarczenie wypełnionych kart po powrocie do przedszkola.

Karty do uzupełnia na ten czas: od 121 do 125.
W przypadku braku książki odsyłamy do stron internetowych->
https://klett.pl/aktualnosci/materialy/karty-pracy-dla-nauczycielek-rodzicow-i-opiekunow-przedszkolakow

POWODZENIA!


Drodzy Rodzice!

Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy z muzylkowymi inspiracjami 🙂

Szkoła Podstawowa nr 2 w Pruszczu Gdańskim

1. Muzylkowe inspiracje cz.1

2. Muzylkowe inspiracje cz.2

3. Muzylkowe inspiracje cz.3


Drodzy Rodzice!

Już 3 kwietnia (piątek) obchodzony jest światowy Dzień Tęczy. Dzień tęczy tak jak i wiele innych ciekawych świąt i obchodów wpisał się już na stałe w kalendarz każdego przedszkola. Jest to dzień wypełniony kolorowymi zabawami, eksperymentami i ciekawymi pracami plastycznymi. Podsyłamy dla dzieci filmik o tym jak powstaje tęcza oraz z jakich kolorów się składa. Jak również kilka ciekawych pomysłów na prace i inspiracje z tęczą w roli głównej.

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/04/dzien-teczy-w-przedszkolu-kolorowe-zabawy/

Zachęcamy do wykonania swojej tęczy (pomysł i wykonanie dowolne) a następnie prosimy o przesłanie zdjęć swoich prac na meila do Pani Kasi lub Pani Asi 🙂 Pod koniec tygodnia wszystkie prace zostaną umieszczone na naszej stronie internetowej 🙂

 

dzien teczy w przedszkolu


Drodzy Rodzice!

Kochane dzieci!

Zapraszamy do skorzystania w tym tygodniu ze zdalnej lekcji o Wodzie– źródle życia.

Dziecko dowie się, dlaczego woda jest ważna dla ludzi, roślin i zwierząt oraz jak krąży w przyrodzie. Utrwali wielką i małą literę „W, w”, a także poćwiczy aktywne słuchanie poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie. Utrwali cyfry 7 i 8 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

Link do zdalnej lekcji:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/woda-zrodlo-zycia


Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
Witam,
W wyniku zaistniałej sytuacji osoby posiadają Facebook zapraszam do dołączenia do grupy https://www.facebook.com/groups/516976815884033/
Natomiast osoby nie posiadające Facebook zapraszam na maila LOGIN: przedszkole173@interia.pl 
HASŁO: kochamprzedszkole173
Pozdrawiam
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
J. Szymczak-Goc

PLAN PRACY
ĆWICZENIA I AKTYWNOŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM,
KTÓRE MOGĄ ZOSTAĆ ZREALIZOWANE W DOMU
25.03.2020 – 10.04.2020

Cel: kontakt z językiem angielskim, mimo braku możliwości spotkania na zajęciach w przedszkolu oraz podtrzymywanie pozytywnych skojarzeń związanych z nauką języka.

W związku z przedłużającym się czasem, w którym zamknięte są placówki edukacyjne, poniżej przedstawiam plan ćwiczeń i aktywności, które mogą być zrealizowane w domu.

TEMAT: WIOSNA (SPRING)

Piosenki:

TEMAT: W OGRODZIE (GARDENING)

  • Wykonanie „domowego ogródka”
  • Karta pracy

TEMAT: WIELKANOC (EASTER)

  • Karty pracy ze strony twistynoodle

TEMAT: JEDZENIE (FOOD)   – utrwalenie

          Filmik:

  • „The Very Hungry Caterpillar”

TEMAT:DAYS OF THE WEEK – utrwalenie (DNI TYGODNIA)

Piosenka:

  • Days of The Week – The Singing WalrusWszystkim dzieciom polecam wykonanie „domowego ogródka”. Koniec marca to wiosna czas, kiedy zaczynamy już niektóre prace w ogródku (gardening). Oto przepis na „domowy ogródek”.Talerz / miseczkę trzeba wyłożyć zmoczonym ręcznikiem papierowym. Położyć na nim jedną lub 2 cebule (najlepiej takie, które zaczęły wypuszczać zielony kiełek). „Domowy ogródek” należy umieścić w słonecznym miejscu w domu a ręcznik papierowy powinien być mocno wilgotny. Po kilku dniach powinniśmy mieć szczypiorek z własnego „ogródka”. 

Starsze dzieci 5-6 latki mogą wykonać zakładkę.

https://twistynoodle.com/spring-bookmark-coloring-page/

Jeśli nie mamy drukarki dzieci mogą wykonać zakładkę samodzielnie – na podstawie wzoru albo używając własnej wyobraźni.


Serdecznie zapraszamy

W związku z zaistniałą sytuacją bardzo prosimy o odebranie z przedszkola książek i korzystanie z nich (oczywiście w miarę możliwości).
Każdego tygodnia będziemy umieszczać ćwiczenia do wykonania na cały tydzień, tematy kompleksowe oraz cele i umiejętności które powinny zostać realizowane w bieżącym czasie. 

Temat na ten tydzień: Wiosna wita nas (23.03 – 27.03)

  • dzieci dowiedzą się jak latają ptaki? 
  • dzieci poznają zagrożenia względem ptaków
  • dzieci poznają sposób życia mrówek i ich rolę w przyrodzie

Karty do uzupełnia na ten czas: od 116 do 120.
W przypadku braku książki odsyłamy do stron internetowych-> 
https://klett.pl/aktualnosci/materialy/karty-pracy-dla-nauczycielek-rodzicow-i-opiekunow-przedszkolakow

POWODZENIA!


Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy aby wykorzystać czas w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekiwać od niego więcej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu dzieci są wyręczane. Wykorzystajcie pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy, dzięki temu wzbogaci swoje słownictwo . Znajdźcie również czas na wspólne czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystajcie również w miarę możliwości z pomocy, które Państwu przesyłamy, nie są to obowiązkowe rzeczy do wykonania, jednak wszystko to ma wartość edukacyjną dzięki której dzieci będą utrwalać swoją wiedzę a także ją poszerzać 🙂


Zapraszamy do korzystania 🙂

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00

http://www.zabawydladzieci.com.pl/kat/zabawy/4-7-lat/

Policz kropki


Kochane dzieci!

Zapraszamy do wykonanie wiosennej pracy plastycznej pt. „Powrót bocianów”.
Zachęcamy do samodzielnej pacy dzieci, stosując różne formy plastyczne : wycinanie, kolorowanie, używanie farb, plasteliny.
Wszystkie wykonane prace wywiesimy na naszej przedszkolnej tablicy 🙂

28. 02. 2020 Wizyta w Ogrodzie Jordanowskim

Dzieci wybrały się do Ogrodu Jordanowskiego na zajęcia plastyczne pt. „Czarowanie w mleku”. Na początku zajęć rozmailiśmy skąd się bierze mleko a także co z niego powstaje. Następnie każde dziecko otrzymało pojemnik z mlekiem , kolorowe barwniki, kilka kropel płyny do naczyń i każdy sam wykonał swój eksperyment. Na koniec wszyscy ubijaliśmy śmietanę i każdy mógł spróbować wspólnego wyrobu. 


27. 02. 2020 Wizyta w Domu Kultury Praga

W czwartek nasza grupa występowała na wielkiej scenie w Domu Kultury Praga prezentując zimowe przedstawienie „Humory Zimy”. Wszyscy zaproszeni gości podziękowali nam wielkimi brawami i uściskami. 


31. 01. 2020 Akademia z okazji Dnia Babci i Dziadka

W piątkowy ranek zaprosiliśmy naszych kochanych dziadków do naszego przedszkola aby zaprezentować im Akademię z okazji ich święta. Nasza grupa przygotowała inscenizację „Jak to dziadek poznał babcię”. Dziadkowie mogli na chwilę przenieść się w dawne czasy PRL-u.


29. 01. 2020  Wizyta w pobliskim żłobku

W środę wybraliśmy się do sąsiadującego żłobka aby przedstawić naszym młodszym kolegom zimowe przedstawienie pt. „Humory Zimy”. 


14. 01. 2020 „Bal Karnawałowy w Rozalinie”

Całe przedszkole wybrało się na wycieczkę całodniową do Ośrodka Agroturystycznego „Leszczynowe Zacisze”w  Rozalinie k/ Jadowa. Dzieci miały okazje karmić zwierzątka czy przejechać się na wozie zadaszonym. Następnie miały zorganizowaną imprezę karnawałową przy muzyce i warsztaty kulinarne w robieniu faworków. 


20. 12. 2019 Zimowe przedstawienie pt. „Humory Zimy”

Zaprezentowanie rodzicom przedstawienie zimowe pt” Humory Zimy” przygotowanego przez naszą grupę Słoneczek. 


16. 12. 2019 Wizyta Mikołaja

Dzisiejszego dnia nasze przedszkole odwiedził długo wyczekiwany Święty Mikołaj ze swoimi pomocnikami. Każde z dzieci otrzymało podarunek i mogło zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z naszym czerwonym przyjacielem.


13. 12. 2019 Warsztaty Bożonarodzeniowe

13 grudnia odbyły się warsztaty Bożonarodzeniowe z rodzicami. Powitanie przy zabawach i muzyce, wspólne konkursy, rozwiązywanie zagadek i odszukiwanie elementów zimowego bałwanka oraz ubieranie choinki według poleceń nauczyciela. Na koniec rodzice wraz z dziećmi wykonywali kartki Bożonarodzeniowe. 


06. 12. 2019 Mikołajki

Tego dnia odbyło się w naszym przedszkolu spotkanie z Mikołajem, wszystkie przedszkolaki wyczekiwały go wypatrując w oknie. Wspólnie zgromadziliśmy się w sali grupy Żabek gdzie nas odwiedził, zaśpiewaliśmy razem piosenkę. Po spotkaniu każda z grup udała się do swojej sali, a przy choince czekały na przedszkolaków wyjątkowe prezenty. 


02. 12. 2019 Wizyta w bibliotece

Dzieci zostały zaproszone do pobliskiej Biblioteki na spotkanie z Panią Zofią Stanecką autorką literatury dziecięcej o słynnej Basi. Dzieci wysłuchały kilku fragmentów najnowszych przygód Basi, dowiedziały się na czym polega praca pisarza i wspólnie wymyślili kolejne losy dziewczynki.


25. 11. 2019 Wielka Fabryka Elfów

Tego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Wielkiej Fabryki Elfów na Stadion Narodowy. Gdzie czekało na dzieci wiele ciekawych przygód i zabaw z pomocnikami świętego Mikołaja- Elfami. Elfy, na specjalne życzenie Świętego Mikołaja oprowadzały najmłodszych po zakamarkach jego Wielkiej Fabryki. Jak co roku dzieci, nie tylko wzięły udział w świątecznych przygotowaniach, ale również pomagały Elfom odtworzyć Melodię Świąt. Na koniec dzieci spotkały się ze świętym Mikołajem. 


08. 11. 2019 Szkoła do hymnu

W obchody Narodowego Święta Niepodległości włączyły się również przedszkolaki poprzez odśpiewanie Hymnu Polski. O symbolicznej godzinie 11.11


07. 11. 2019 „Jak mądrze dokarmia ptaki”

Dzieci zapoznały wiele ciekawych rodzai Polskich ptaków. Dowiedziały się jak pomagać ptakom przetrwać zimę i w jaki sposób je karmić aby nie zrobić im krzywdy. My również popieramy akcję mądrego dokarmiania ptaków i czekamy na pierwszy śnieg by pomóc naszym skrzydlatym przyjaciołom przetrwać zimę. 


31. 10. 2019 Dzień Pomarańczowy

Tego dnia odbył się Dzień Pomarańczowy. Wszystkie zabawy, zajęcia i tańce opierały się na ciepłym jesiennym kolorze. A w naszym Menu również nie zabrakło posiłków z dyni czy marchewki. 


29. 10. 2019 Wyjście do Szkoły Muzycznej 

Przedszkolaki wybrały się do pobliskiej Szkoły Muzycznej na przedstawienie teatralne pt. „Kraina Bajek”które  wprowadziło dzieci w magiczny świat twórczości J. Tuwima i J. Brzechwy.


25. 10. 2019 Akcja „Szkoła pamięta”

Nasze przedszkole brało udział w akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła Pamięta”. Celem tej inicjatywy było zorganizowanie działań upamiętniających ważne postaci oraz wydarzenia, w związku z tym w dniu dzisiejszym przedszkolaki z grupy słoneczka udały się na Skwer  pod pomnik upamiętniający Płk Antoniego Władysława Żurowskiego, gdzie zapaliliśmy znicz i złożyliśmy flagę Polski. 


23. 10. 2019 Warsztaty muzealne

Słoneczka miały okazję uczestniczyć w warsztatach muzealnych. Na zajęciach wspólnie przygotowały pracę techniczno-plastyczną dotyczącą Kamienicy i tym co dzieje się na jej podwórku. Dzieci poznały historię miejsca co ułatwiło im przygotowanie pracy przestrzennej. 


18. 10. 2019 Warsztaty ECO w Jordanku

W piątek grupa wybrała się na zajęcia Eco do Jordanka. Celem warsztatu było zapoznanie dzieci z warstwowością lasu oraz funkcją drzewa. Na koniec dzieci wykonały jesienny pejzaż  leśny.


16. 10. 2019 Dzień Nauczyciela

Obchody Dnia Edukacji Narodowej są doskonałą okazją do wyrażenia podziękowań za twórczy wysiłek nauczycieli  i  pracowników przedszkola. 16 października odbyła się  uroczystość z okazji Dnia Edukacji Narodowej  dzieci z grupy Słoneczek zaprezentowały przygotowaną Akademię, aby w ten sposób zaakcentować wyjątkowość święta. Na koniec części artystycznej w dowód wdzięczności uczniowie wręczyli dyrektorowi, wszystkim nauczycielom i pracownikom przedszkola upominki.


11. 10. 2019 Wizyta Straży Miejskie

Dnia 11 października nasze przedszkole odwiedziła Pani ze Strażnicy Miejskiej, która z wielką przyjemnością i zaangażowaniem opowiadała o swojej pracy. Jednak głównym celem spotkania było utrwalenie wiedzy wśród przedszkolaków na temat obowiązujących zasad bezpieczeństwa na ulicy, w przedszkolu i w domu, a także wdrażanie u dzieci obowiązku ich przestrzegania. Na koniec spotkania dzieci i nauczyciele podziękowali Strażnikom za złożoną wizytę i zaprosili na kolejną.


10. 10. 2019 Warsztaty Pszczelarskie

W czwartek  w naszym Przedszkolu odbyły się warsztaty pszczelarskie. Podczas warsztatów dzieci dowiedziały się kim jest pszczelarz, czym jest ul, co to pszczela rodzina, jakie znaczenie mają pszczoły dla otaczającego nas świata, dlaczego powinniśmy o nie dbać, jak kiedyś, a jak dziś pozyskuje się miód pszczeli. Warsztaty pszczelarskie była to wyjątkowa okazja, by w warunkach sali przedszkolnej poczuć klimat prawdziwej pasieki. Dzieci miały okazję posmakować miodu oraz pyłku pszczelego. Przygotowały również wyjątkową świeczkę z plastra wosku pszczelego. Na pamiątkę dzieci otrzymały piękne książeczki, dyplomy oraz nożyki do smarowania miodu.


07. 10. 2019 Warsztaty z Żyrafą Olą

Dnia 7 października odbyły się warsztaty z Żyrafką Olą. Dzieci na podstawie przygód żyrafki nauczył się jak rozwiązywać konflikty, które pojawiają się na co dzień. Na koniec dzieci mogły wspólnie bawić się i tańczyć z Żyrafką. 


03. 10. 2019 Zajęcia z piłki nożnej

W czwartek na podwórku przedszkolnym dzieci uczestniczyły w zajęciach ruchowych z piłki nożnej. Wszystkie dzieci aktywnie brały udział w zadaniach sportowych. 


26. 09. 2019 Wycieczka „Młyn Gąsiorowo”

Wyjazd na całodniową wycieczkę do Gąsiorowo. Obiekt turystyki wiejskiej stworzony na terenie zabytkowego siedliska młynarskiego. 


24. 09. 2019 Wyjście do Szkoły Muzycznej

Wyjście do Szkoły Muzycznej na przedstawienie pt. „Przygody Kota- mądrość pokoleń”


20. 09. 2019 Dzień Przedszkolaka

W tym dniu w naszej grupie świętowaliśmy Dzień Przedszkolaka. Każdy przedszkolak otrzymał z tej okazji medal, nauczył się piosenki „Dzień Przedszkolaka”, a także uczestniczył w zabawach tanecznych. 


16. 09. 2019 Warsztaty Twórcze w Jordanku

Tego dnia dzieci z grupy Słoneczek udały się do Ogrodu Jordanowskiego. Gdzie wspólnie miały możliwość wykonania pracy plastycznej „Jesienny Jeż”. 


09. 08. 2019 Światowy Dzień Pierwszej Pomocy

Tego dnia przedszkolaki nauczyły się w jaki sposób udziela się pierwszej pomocy, jak pomóc poszkodowanym zanim przyjedzie pogotowie ratunkowe. Dzieci z zainteresowaniem słuchały wskazówek dotyczących zachowania się w sytuacji zagrożenia życia np. skaleczenia, oparzenia, utraty przytomności, zatrucia, złamania czy krwotoku. Nauczyły się podstawowych numerów alarmowych oraz jak wezwać pomoc przez telefon. Duże wrażenie na dzieciach zrobił „fantom”, na którym dzieci uczyły się podstaw reanimacji.


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP