Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa IV Słoneczka

Wydarzenia Grupy IV ” Słoneczka”

   Rok szkolny 2020/2021


Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy, aby dzieci, które uczęszczają do przedszkola w okresie wakacji, przyniosły chusteczki suche oraz mokre.

Bardzo dziękujemy 🙂


Drodzy Rodzice!

Bardzo prosimy, aby przynieść pendrive, abyśmy mogły nagrać uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty.


Drodzy Rodzice!

W dniu 31.05.2021r. (poniedziałek) odbędzie się przedstawienie z okazji Dnia Mamy i Taty. Prosimy, aby tego dnia dzieci przyniosły:

dziewczynki: białe rajstopki oraz białe bluzeczki

chłopcy: eleganckie spodnie oraz białe koszule

Dziękujemy 🙂


15.04.2021 – język angielski
Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1.
Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?

 (Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…? oraz odpowiadaniem na to pytanie)
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

2.Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego
(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)
Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.
Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊

Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:

https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/

Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym.  Można też pominąć ekstrakt waniliowy.

Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.

Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!


13.04.2021 – Język angielski

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!

1.    Five Little Speckled Frogs | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!

  1. Propozycja wykonania pracy plastycznej – motyl (butterfly) lub żabka (frog)

(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)

Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia.  Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.

Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kartka papieru,
  • papier kolorowy lub ścinki papieru prezentowego lub kolorowy magazyn,
  • nożyczki
  • klej

https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/

Propozycja wykonania żabki:

https://twistynoodle.com/make-a-frog-coloring-page/


„Z Ekologią na Ty”

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !

W  dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.

Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.

  1. Na początku powitamy się znaną Wam piosenką „Przywitajmy się wesoło”. Jeżeli jej nie pamiętacie poniżej podaję link do utworu. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Wykonujcie taniec zgodnie z tekstem piosenki. Możemy śpiew powtórzyć kilka razy, tak aby móc zapamiętać tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  1. A teraz na rozgrzewkę odrobina sportu czyli trochę ćwiczeń fizycznych. Nauczymy się nowej piosenki zapraszającej do gimnastyki pt. „Skaczemy, biegniemy”. Śpiewajcie i poruszajcie się rytmiczne:
  • W pierwszej zwrotce możecie wykonywać budzenie i ubieranie się.
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.
  • W drugiej zwrotce możemy zrobić pary i zamiast biec do linii Mety obracać się kółeczkami krokiem lekkiego truchtu lub naśladować bieg w miejscu
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Wprowadzamy nową piosenkę związaną z Dniem Ziemi. Najpierw wysłuchajcie utworu „Ziemia – wyspa zielona”, a potem wykonujcie poniższe zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

Dzieci:

  – powtarzają melodie na la, la, la

  – starają się zapamiętywać słowa

 – opowiadają o czym jest piosenka

  1. Teraz kolej na nowe zadania rytmiczne, ćwiczenia „Echo rytmiczne”

Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty  z piosenki /. Dzieci  powtarzają go  np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.

  1. Powtórzenie znanej i nauczonej przez Was piosenki „ Promyk słońca wyjrzał zza chmury”.
  • Śpiewamy piosenkę utrwalając linię melodyczną i słowa
  • W zwrotkach piosenki tworzymy zamkniętą parę – trzymamy się za obie ręce i obracamy się krokami chodzonymi ze zmianą obrotu w połowie zwrotki
  • W refrenie zatrzymujemy się i klaszczemy w dłonie wyrzucając do góry obie ręce na słowa „Wiosna”
  • Zabawę powtarzamy sprawdzając poziom nabytych przez dzieci umiejętności
  1. A teraz znowu trochę ruchu, czyli gimnastyki. Powtarzajcie gesty z układu tanecznego „Wyginaj śmiało ciało”.

https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI

– Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !

– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !

Jest ta super zabawa rozwijająca kreatywność i umiejętności swobodnej improwizacji dzieci w określonych rytmach i charakterze  danego utworu.

  1. Na koniec piosenka „Pożegnamy się wesoło”. Nauczcie się zabawy, jeżeli nie pamiętacie jej z naszych wcześniejszych zajęć.

Melodia i tekst poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE

  • Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w tekście piosenki.
  • Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie lub obracanie (wirowanie).

Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących kończących nasze zajęcia !

Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.

Drodzy Rodzice !

Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi  staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.

Udanej nauki i zabawy !

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam

Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Temat kompleksowy: „Z kulturą za pan brat”

„Kulturalny wieczór” – rozmowa o kulturze na podstawie opowiadania 

https://youtu.be/MeKgOER2I3A

Rozmowa na temat opowiadania. W co Nikola chciała się bawić z Jackiem? Jak w zabawie miały zachowywać się dzieci? Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny? Co zrobił na koniec Jacek?

Co to znaczy być kulturalnym? – burza mózgów 

Magiczne słowa – Rodzic przedstawia dzieciom sytuację, a one mają określić jakich kulturalnych ( magicznych ) słów należy użyć.

Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

Co mówimy gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?

Co mówimy gdy kogoś niechcący popchniemy?

Koncert muzyczny – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, opierają głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło : Koncert! Przedszkolaki podnoszą głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukają przed sobą o podłogę – grają na bębenku. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenia powtarzamy 6-8 razy.

Nasze zasady – nauka na pamięć rymowanki Anny Urszuli Kamińskiej

Pomagam innym

Kiedy koledze coś idzie źle, to, jeśli mogę  pomóc mu chcę. Zawsze tak robię,  to nic wielkiego. On mi pomoże też w razie czego!

„W kinie” – słuchanie wiersza. Rozmowa na temat wiersza.

https://youtu.be/mQsOJ7HlHGg

Jak należy zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.  Rodzic mówi zdania, dzieci mają określić, czy to jest właściwe , czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie , ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy , głośno chrząkając.

Muzyka filmowa – rozwiązywanie zagadek słuchowych.

https://youtu.be/fzNSx2igfzs

Coś na f – zabawa spostrzegawcza. Dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących w pomieszczeniu lub poza nim. Za pomocą gestodźwięków ( klaskania, tupania ) określają, czy w danym słowie występuje głoska f. 

„Po co jest teatr” – słuchanie wiersza  Joanny Kulmowej.

http://wiersze.doktorzy.pl/teatr.htm

Rozmowa na temat utworu. Zadajemy dzieciom pytania dotyczące tekstu, np. O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr?

https://youtu.be/P-2WvxAElS8

https://youtu.be/ylqG4rVl4Ys

„Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna.

https://youtu.be/71jf7ImNTag

https://youtu.be/pRMXWxPT3b4

Grzeczne słówka” – nauka piosenki

https://youtu.be/Br8mcZ6J1Nw

Czekoladowa Planeta – zabawa w ruchu

https://youtu.be/lofdvc0-Yh4

Muzeum oczami dziecka – Łazienki Królewskie

https://youtu.be/3k0z0fP05xs

Kolorowe guziki – zabawy matematyczne

https://youtu.be/ksKnq67pXw4

Karty pracy od str. 2 do str. 6


Drodzy Rodzice !

W związku z zaistniał sytuacją panującą w naszym przedszkolu, pragniemy zachęcić wszystkich do zajęć zdalnych na bieżący tydzień(6.04-9.04)

temat kompleksowy: „Wielkanoc”

Zabawy ruchowe „Rodzinna spartakiada

„Skaczące żabki”-dzieci ustawiają się na wyznaczonej linii i skaczą do końca pokoju, naśladując żabki. Po drodze, na hasło: hop, wykonują pełny obrót dookoła własnej osi.

„Jajko na łyżce”-Dziecko trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajko, zadaniem jest przejść do końca pokoju, aby nie zrzucić jajka z łyżki.

„W koszyku”-Rodzic rzuca piłkę do dzieci, wymieniając przy tym nazwy różnych produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica, a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki.

„Koszyk wielkanocny”-cięcie, przyklejanie, ozdabianiehttp://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg 

„Łamańce językowe„- zachęcamy dzieci do wyrazistego wymawiania łamańców językowych: Kra krę mija, Lis ma norę, Stół z powyłamywanymi nogami, Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego, Ząb- zupa zębowa, dąb- zupa dębowa.

„Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?”-szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Danuty Gellner „Obudziły się pisanki”https://youtu.be/KQPsED519Xk

Rodzic zadaje dziecku pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek?

„Kartka Wielkanocna”-wykonanie karty świątecznej poprzez narysowanie na kartoniku elementów związanych z  Wielkanocą. Proszę przygotować: kartki, kredki, mazaki.https://www.youtube.com/watch?v=ul_jMWDQkL4

„Zabawa w rymy”

Dobierz pasujące wyrazy i wstaw je w puste miejsce w wierszyku

Mówi zając do baranka, jaka piękna ta … , 

wtem z jajeczka wyszła kurka, nastroszyła swoje …,

teraz biega, głośno krzyczy, że wesołych świąt wam …!

Próbujcie pobawić się z rodzicami w rymy dobierając je do słów związanych z Wielkanocą

„Wielkanocne pisanki”-zabawa matematyczna. Rodzic przygotowuje 10(wyciętych z kartki min. A4)szablonów jajek. Każdy powinien być inny, jeśli chodzi o kolor i wzór. Rodzic przecina jajka na pół -w pionie poziomie, liniami szarpanymi, falistymi itd. Rozsypuje na dywanie połówki jajek i prosi dziecko, aby znalazło połówki tego samego jajka. Dziecko układa je, przelicza i odpowiada o cechach pisanek.

„Jak zbudowane jest jajko?”-zabawa badawcza

Rodzic przygotowuje swojemu dziecku ugotowane na twardo jajko. Zadaniem dziecka jest określić właściwości jajka i wykonać następujące czynności:

-obieranie jajka ze skorupki,

-określanie wyglądu, zapachu, smaku,

-nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka.

„Koszyczek z figur geometrycznych”-zabawa dydaktyczna

Rodzic przygotowuje dziecku papierowe figury geometryczne (płaskie, podstawowe), dziecko układa z nich koszyczek wielkanocny. Po wykonaniu zadania zadania Rodzic zadaje pytania : Ile wykorzystałeś kół ( trójkątów, kwadratów, prostokątów) ?

Prosimy uzupełnić karty pracy od str.45 do str. 48.

Powodzenia! Pozdrawiamy!

 


Życzenia wielkanocne - Ruch Bojanowo


06.04.2021 

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Mimo, że kalendarzowa wiosna rozpoczęła się już jakiś czas temu to dopiero od niedawna wyraźnie widać, że zmieniła się pora roku. 

 Dzisiaj proponuję zapoznać się z krótkim filmikiem oraz piosenką o oznakach wiosny.

Spring – English Vocabulary

https://www.youtube.com/watch?v=ZEb1GsqxhZc

Spring Songs for Children – Spring is Here with Lyrics – Kids Songs by The Learning Station

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Następnie dobrym pomysłem będzie wybranie się na spacer i własna obserwacja oznak wiosny.

Jeżeli mamy w domu możliwość drukowania możemy wydrukowaną kartę pracy zabrać ze sobą na spacer. A jeśli nie, możemy ją potraktować jako inspirację do stworzenia własnego rysunku, który przedstawia zaobserwowane oznaki wiosny.

Kartę pracy  ‘Signs of Spring Coloring Page’ można znaleźć tutaj:

 https://twistynoodle.com/signs-of-spring-8-coloring-page/

Mam wielką nadzieję, że zobaczymy się niedługo!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Wielkanoc 2021 r.

Witam !

Kochane dzieci !

1.Dzisiaj powitamy się dobrze Wam znaną piosenką „”Gdy dzień wstaje…”

https://www.youtube.com/watch?v=8BHISyj0kWg

 Na pewno pamiętacie układ z naszych zajęć rytmicznych do tej piosenki. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Tekst i piosenka w załączniku.

Drodzy Rodzice !

 Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu

2.Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami

  1. Śpiewamy piosenkę  „Maszeruje wiosna” :
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów
  1. Zabawa ruchowa:
  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci zatrzymują się i wyciągając w górę obie ręce głośno krzyczą WIOSNA
  • Całość powtarzamy kilka razy

3.Wprowadzenie nowej piosenki „Wielkanocne  święta”

  • Zbliża się Wielkanoc dlatego posłuchajcie nowej piosenki
  • Powtórzcie linii melodyczną na sylabie la, la , la.
  • Po kilkakrotnym powtórzeniach nauczycie się słów całej piosenki
  • Zapraszam dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem do zabawy ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

Link piosenki do skopiowania:

https://www.youtube.com/watch?v=–NregVlXUc

  1. Siadamy po turecku (siad skrzyżny, plecy proste) razem z rodzicem i rodzeństwem i śpiewamy piosenkę ”Wiosna” (Promyk słońca wyjrzał zza chmury)

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

  • Bierzemy instrumenty do ręki – dzieci łyżki, pozostali grzechotki
  • Na słowa zwrotki dzieci rytmicznie uderzają  łyżkami o podłogę.
  • Na słowa „Wiosna” w refrenie  dzieci wyciągają ręce z łyżkami do góry.
  • Analogicznie bawimy się w pozostałych zwrotkach
  • Zmieniamy instrumenty na grzechotki
  • Wstajemy i tańczymy wg własnego pomysłu lub ilustrując tekst piosenki
  • Powtarzamy piosenkę. Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.. Na zakończenie proponuje ćwiczenie relaksacyjno oddechowe np. leżenie na plecach na podłodze (oczywiście z wykładziną lub dywanem): wciągamy powietrze nosem i wydychamy ustami jak byśmy chcieli zgasić świeczkę. W trakcie ćwiczenia popatrzcie na prezentacje

https://www.youtube.com/watch?v=JIKaAojRAdM

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki


30.03.2021 

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:

Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.

Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Na stronie British Council znajdują się ćwiczenia związane z tematem Wielkanocy. Do ćwiczenia prowadzi poniższy link:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

Część słów z tego ćwiczenia poznaliśmy na zajęciach. Wiem, że w najstarszych grupach z pewnością znajdą się chętni, żeby spróbować je wykonać!

Do zobaczenia niedługo!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

                        KWIECIEŃ

„Święta, święta, biją dzwony”

-operowanie pojęciami związanymi z Wielkanocą

-wyrażanie radości z uczestniczenia  w zabawach plastycznych

-utrwalanie pojęć związanych z klasyfikacją i segregacją

-operowanie nazwami figur geometrycznych

-rozwijanie umiejętności przeliczania

„Wielkanoc”

-poznanie tradycji związanej z Wielkanocą

-poznanie różnych rodzajów jajek i ptaków, które je znoszą

-rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby

-rozwijanie wielu grup mięśniowych

-poznanie właściwości i budowy jajka

-odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń i wiadomości

„Z kulturą za pan brat”

-używanie zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym

-operowanie pojęciami: kultura masowa, kultura materialna, kultura fizyczna, kultura ludowa

-poznanie zasady właściwego zachowania się w miejscach publicznych

-operowanie pojęciami związanymi z teatrem: scena, widownia, aktor, rekwizyty, dekoracje, kostiumy

-poznanie nazw instrumentów muzycznych

-rozwijanie poczucia rytmu

„Jestem kulturalny”

-poznawanie zasad jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć

-poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia

-poznawanie pojęć: ekologia, ekokultura

-posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-9

-poznanie zasad odpowiedniego dbania o przyrodę

-wyrażanie radości z wykonywania i tworzenia dziel plastycznych


Kochane Słoneczka oraz Rodzice!!

Zapraszamy oraz zachęcamy  do pracy zdalnej. Będziemy m.in. razem się bawić, tańczyć, gimnastykować, rysować oraz uczyć się  🙂 Poniżej zadania na tydzień (29.03 – 2.04)

Temat kompleksowy: „Święta, święta, biją dzwony”

„Co to jest tradycja?”– zabawa słownikowa. Rozmowa z dziećmi na temat tradycji. Zadajemy dzieciom pytanie: Jakie znacie tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi? Dzieci na podstawie własnych doświadczeń opowiadają o swoich przeżyciach.

„Pierwsze oznaki wiosny” – zabawa w ruchu

https://youtu.be/iH2zc5tkHPo

„W miękkim gniazdku”– zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci swobodnie biegają. Na hasło: Pisanki! – przyjmują określoną pozycję, układają się w leżeniu przodem, a następnie turlają się po podłodze. Na hasło: Gniazdko! – przyjmują pozycję siadu skrzyżnego (plecy wyprostowane, ramiona w skrzydełka). Zabawę powtarzamy kilka razy.

„Oznaki wiosny” – opowiadanie Olek i Ada, czyta Mirosław Bieliński

https://youtu.be/iG4QBT1ycqc

„Wielkanoc z dinozaurami” – malujemy gigantyczne pisanki – zabawa w ruchu.

https://youtu.be/FfwAlxcPD8Q

„Zajączek ze skarpetki” – praca plastyczna

https://youtu.be/wAVTm1nNFx8

„Dobierz rymujące się wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje obrazki, których nazwy się rymują (np. kura – góra, jajka – fajka, zajączek – pączek, baranek – wianek, kurczątko – cielątko, babka – żabka). Zadaniem dzieci jest dobrać obrazki w pary.

„Dokończ zdanie”– zabawa słuchowa. Rodzic mówi zdanie, a dzieci je kończą:

Po zielonej łące kicają… (zające)

W kurniku kaczątka i małe… (pisklątka)

Wielkanoc to wiosenne święta, o których każde dziecko… (pamięta)

Każdy na wielkanocną babkę się skusi, bo to wypieki mojej… (mamusi)

W koszyczku schowany baranek… (wełniany)

Z koszyczkiem idziemy, święcić go… (będziemy)

„Wielkanocne porządki” – zabawa matematyczna, porządkowanie według dwóch, trzech cech. Rodzic przygotowuje dla każdego dziecka komplet figur (kwadraty, prostokąty, koła, trójkąty) w trzech rozmiarach i czterech podstawowych kolorach. Rodzic ma również symbole przedstawiające kolor, wielkość i kształt. Wybiera dwa z nich i prosi, aby dzieci wśród swoich figur odszukały właściwą figurę. Zabawę powtarzamy wiele razy, tak aby wykorzystać różne możliwe kombinacje symboli.

Zagadki wielkanocne

https://youtu.be/C3rMP7dFpfE

„Marcowe zajączki” – piosenka

https://youtu.be/tCDPA_zF8uQ

„Śmigus dyngus” – piosenka

-Aktywne słuchanie piosenki – podczas słuchania dzieci siedzą wygodnie, słuchają piosenki i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową.

-Rozmowa na temat treści piosenki – dzieci starają się odpowiadać na pytania rodziców, cytując tekst piosenki.

-Realizacja rytmu piosenki – dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc i tupiąc

-Analiza słuchowa zdań z piosenki – ilustrowanie ilości wyrazów stukaniem dłonią o podłogę

-Analiza i synteza słuchowa wybranych wyrazów – wyklaskiwanie i liczenie sylab w wybranych wyrazach.

https://youtu.be/LU6Rw0iS0is

„Zajączek Pisanka” – praca plastyczna

https://youtu.be/bnp4XHGUpyU

Zabawa matematyczna z użyciem klocków – rytmy

https://youtu.be/qc5qcU-Uq3E

Karty pracy : od str. 40 do str. 44

Miłej pracy 🙂


 

Drodzy Rodzice!

Prosimy o przyniesienie dla dzieci z grupy „Słoneczka”:

-chusteczki suche

-chusteczki mokre

-klej w sztyfcie.

Pozdrawiamy! Dziękujemy!


 

BAL KARNAWAŁOWY

Zapraszamy dzieci z grupy „Słoneczka” na bal karnawałowy, który odbędzie się w dniu 01.02.2021r. o godz. 10.30.

Prosimy o zabranie ze sobą dużo uśmiechu, dobrego humoru i swobodnego przebrania karnawałowego.

Życzymy udanej zabawy!!

 


25.01.2021r. (poniedziałek) o godz. 13 odbędzie się przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka, bardzo prosimy, aby tego dnia chłopcy byli ubrani elegancko, a dziewczynki w białe bluzeczki oraz białe rajstopki.

Dziękujemy 🙂


Bardzo prosimy, aby do końca stycznia dzieci,które uczestniczyły w przedstawieniu świątecznym przyniosły podpisane pendrive (pamięć USB) do wychowawczyni grupy, nagramy na nie przedstawienie. Nagranie zajmuje 4GB.

Bardzo dziękujemy 🙂 


Drodzy Rodzice!

21 grudnia 2020 r.(poniedziałek) nasza grupa zaprezentuje przedstawienie świąteczne , które odbędzie się o g. 13.

Prosimy , aby w tym dniu dzieci były ubrane na galowo. Ze względu na sytuację epidemiologiczną uroczystość odbędzie się bez udziału Rodziców. Fotorelacje zostaną przesłane Państwu pocztą elektroniczną.

 

List od Św. Mikołaja do dzieci.


16.12.2020 (środa) grupa IV wyrusza na Spacer przyrodniczy po PARKU PRASKIM z przewodniczką. Poznamy warszawską przyrodę, rozmaite ślady i kryjówki zwierząt,  będziemy wypatrywać różne gatunki ptaków. Bardzo prosimy, aby tego dnia dzieci były ciepło ubrane. Z przedszkola wyruszamy ok. godz. 12.30, powrót przed podwieczorkiem.


01.12.2020 i 03.12.2020  

ANGIELSKI 5 latki (Grupa IV)

Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!

Niestety w tym tygodniu nie spotkamy się na zajęciach w przedszkolu. Dla chętnych dzieci mam w związku z tym następujące propozycje:

Mam nadzieję, że będziecie się przy tym dobrze bawić 😊

  1. Film / książka ‘Gruffalo

(Cel: poznanie całej historii, której fragment dzieci poznały na zajęciach oraz utrwalenie poznanego słownictwa)

https://www.youtube.com/watch?v=s8sUPpPc8Ws

  1. Ćwiczenia na stronie gruffalo.com

Cel: utrwalenie poznanego słownictwa

Ćwiczenia, które znajdują się na tej stronie pozwolą dzieciom jeszcze bardziej poznać zabawną historię o Gruffalo. 

https://www.gruffalo.com/activities/activities?options=28&page=4

Pozdrawiam BARDZO SERDECZNIE i życzę dużo zdrowia! 

Pani od angielskiego

 Marianna Kądziela

 


Drodzy Rodzice,

 Zawieszenie zajęć : 01.12.2020 do 03.12.2020. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy dużo zdrowia .


Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci….

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Jestem sobie mały miś. Prosimy o wykonanie pracy z dzieckiem w formie opaski z wizerunkiem swojego ulubionego misia, technika dowolna. Termin dostarczenia prac 24.11.2020r. Rozstrzygnięcie w dniu święta Pluszowego Misia tj 25.11.2020, zwycięzcom konkursu zostaną przyznane upominki i dyplomy.

Zachęcamy do wzięcia udziału i życzymy udanej zabawy.

Dzień Pluszowego Misia


Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie  w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.

Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.

Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca! 


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją panującą w naszym przedszkolu ,pragniemy zachęcić wszystkich do zajęć zdalnych na bieżący tydzień.

Temat kompleksowy: „Polska to mój dom”

Zastanówcie się i odpowiedzcie na takie pytania;

Co to jest Polska?

Kim my jesteśmy?

Gdzie ja mieszkam?(nazwa miejscowości)

Czy to jest wieś, czy miasto? Powtórzcie słowa wiersza W. Bełzy „Katechizm Polskiego Dziecka’ oglądając filmhttps://www.youtube.com/watch?v=pqEFs5cKg2Y&feature=share

Czy wiecie ,co to są symbole narodowe, takie jak ; godło, flaga, hymn. Żeby wam to wyjaśnić proponuję  oglądnięcie filmiku  „Polskie Symbole Narodowe -Polak Mały”. Zwróćcie uwagę na nowe pojęcia i ciekawostki historyczne dotyczące powstania państwa polskiego.https://youtu.be/xQk8p7XY23A

Czy już wiecie, od czego wzięła się nazwa pierwszej stolicy polski?(od gniazda-Gniezno)

Dlaczego naszym godłem jest orzeł biały?

Co symbolizują kolory flagi?

kiedy należy wywiesić flagę?

Wiecie, co to jest hymn, kiedy  się go śpiewa?

Powtórzcie i utrwalcie sobie słowa i melodię hymnu śpiewając równocześnie w czasie oglądania filmiku.

„Znamy symbole narodowe”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na hasło Flaga!- machają rękami w górze, naśladują kołysanie/ powiewanie flagi na wietrze, Godło!- kładą się na dywanie, wykonują wymachy rąk i nóg na boki, naśladują rysowanie orła na śniegu, Hymn!- stają na baczność.

Zachęcam do wykonania kart pracy ,korzystając z następującego linku:https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2019/04/PRZEDSZKOLANKOWY-BAZGROLNIK-PRZEDSZKOLAKA-cz%C4%99%C5%9B%C4%87-5.pdf


Lista przydzielonych znaczków dla dzieci


 Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

1 września rozpoczynamy nowy rok szkolny. W związku z Covid 19,bardzo prosimy o przestrzeganie zasad sanitarnych , m.in. o nie przynoszenie zabawek, nie przyprowadzanie dzieci z gorączką, kaszlem lub innymi objawami choroby, poinformowanie placówki , jeśli domownicy są objęci kwarantanną.

Grupa IV będzie funkcjonować w godzinach:

Poniedziałek: 7.30 – 16.30

Wtorek: 7.30 – 17.00

Środa: 7.30 – 16.30

 czwartek – piątek:  8.00 – 17.00

W miarę możliwości , prosimy o przyprowadzanie i odbieranie dzieci w godzinach pracy grupy  i przyprowadzanie najpóźniej do godziny 8.30

 


Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content