Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa III Biedronki

Wydarzenia Grupy III ” Biedronki”

Rok szkolny 2019/2020

Drodzy Rodzice!

Składamy serdeczne podziękowanie za pomoc i zaangażowanie włożone w zdalne nauczanie. Za serdeczność i życzliwość, za wkład pracy i cierpliwość, za poświęcony czas, wytrwałość, wsparcie i wyrozumiałość. Dziękując za współpracę w zdalnej edukacji życzymy odpoczynku od obowiązków przedszkolnych i udanych wakacji. Pozdrawiamy!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 25.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 24.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 18.06.2020

Język angielski


Temat kompleksowy: „Czekając na wakacje „

Prosimy o wykonanie kart pracy od str. 171 do 175

„Letnie sylaby” – dzieci wypowiadają słowa, które kojarzą im się z latem, następnie wyklaskują sylaby, próbują też wysłyszeć pierwszą i ostatnią głoskę. Na koniec odwracamy zasady – najpierw rodzic wypowiada słowo podzielone na sylaby, a dzieci wypowiadają jaki to wyraz.

„Dokąd na wakacje?” – rozmowa kierowana. Rozmawiamy z rodzicami o planach na wakacje, gdzie się wybieracie i co będziecie robić. Odszukaj wskazane miejsca na mapie Polski i świata i omów ciekawostki związane z tym miejscem. Rozmawiamy o środku lokomocji, ktorym udamy sie w podróż,  oraz co spakujemy do walizki.

„Wakacyjne listy” – zabawa. Rozmawiamy na temat przesyłania pozdrowień z wakacyjnych podróży. Przygotowujemy listy z kopertami,  w których są kartoniki z narysowanymi rytmami. Uczymy dzieci rymowanki i prosimy o wyrecytowanie.

Spójrzcie na mnie wszyscy,

mam w koszyku listy.

List wyloguj Ty,

proszę cię do gry. 

„Czas na wakcje” – opowiadamy dzieciom o wakacjach w Afryce. Pokazujemy im zdjęcia Sahary, rozmawiamy o charakterystycznym krajobrazie pustyni. Pytamy dzieci jakie mają marzenia i gdzie chciałyby spędzić swoje wakacje.

„Lato pełne kolorów” – praca plastyczna. Pokazujemy dzieciom słoiki wypełnione kolorowym piaskiem. Rozkładamy kartkę z bloku technicznego.  Smarujemy ją klejem, najlepiej wikolem. Usypujemy ze słoików niewielką ilość piasku, posypujemy nim kartkę. Tworzymy elementy krajobrazu. 

„Słuchanie  wiersza” – czytamy dzieciom wiersz „Tydzień” J. Brzechwy. Powtarzamy z dziećmi nazwy dni tygodnia, licząc je na palcach.

„Zabawa tydzień”  – pokaż dzieciom kalendarz biurowy, skup się na jednym tygodniu , zwróć uwagę na dni, które są ponumerowane. Wymieniaj ich nazwy, zapytaj „Ile tydzień ma dni?”. Następnie zachęć dzieci, aby mowiły, ktory dzień jest pierwszy, drugi, itd. Utrwal z dziećmi pojęcia: dni roboczych i dni świątecznych,  wskaż je w kalendarzu.

„Jedziemy na wakacje w góry ” – zabawa. Dzieci po kolei wykonują ćwiczenia: „Jedziemy pociągiem w góry (ruchy naprzemienne:lewa ręka- prawa noga, przy równoczesnym wydawaniu dźwięków: cz, cz, cz). Teraz jedziemy samochodem (dż, dż, dż). Dalszą podróż odbywamy bryczką (kląskanie językiem, parskanie). Wspinamy się wysoko (ruchy naprzemienne: prawa ręka- lewa noga). Jedziemy wyciągiem krzesełkowym (poruszanie językiem po podniebieniu). Jemy oscypki (mlaskanie, oblizywanie warg)”


Ćwiczenia z języka angielskiego na 17.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 10.06.2020

Język angielski


Temat kompleksowy:„Witamy lato”

Prosimy o wykonanie kart pracy od str.166 do 170

„Lato na łące”-wprowadzenie poprzez zagadkę: Co to za miejsce w kwiaty ubrane,przez biedronki,pszczółki,motyle często odwiedzane(łąka).

„Rozmowa dotycząca treści zagadki”

-Czy ktoś z was był kiedyś na łące?

-Co to jest łąka?

-Kogo możemy spotkać na łące?

-Kto jest jej mieszkańcami?

„Wędrówki skrzata Borówki-łąka”-chciałabym , aby rodzice włączyli Wam bajkę o skrzacie, który podróżuje  w różne strony. Tym razem wybrał się na wycieczkę na łąkę: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

„Liczymy owady”-rozdajemy dzieciom 10 kolorowych klocków(4 zielone,3 żółte,3 czerwone). Zielone klocki to pasikoniki,żółte to pszczoły,a czerwone to biedronki.Poproś maluchy, aby podzieliły klocki na zbiory według kolorów i je policzyły. Zapytaj:”Ile jest motyli,ile biedronek,ile pszczół?”.Utrwal z nimi pojęcie tyle samo. Następnie zacznij układać ciąg w rytmie:motyl-pszczoła-biedronka-motyl.Zapytaj :”Który owad będzie następny?”.Zachęć swoje dzieci do uzupełnienia ciągu.Ustaw przed dziećmi 3 pojemniki w kolorach odpowiadających kolorom klocków. Na koniec poproś,aby dzieci posegregowały  w nie klocki.

„Pracowita dżdżownica”-ćwiczenia dużych grup mięśniowych.Na hasło :Dżdżownica spulchniają ziemię-dziecko z wyznaczonego miejsca wczołguje się do obręczy,wstaje,a następnie,robiąc duży krok,wychodzi z obręczy i ponownie się kładzie w wyznaczonym miejscu,pokonując w ten sposób całą trasę.

„Bocian i żabki”-zabawa ruchowa.Rodzic”bocian”,będzie chodził po”łące”. Na hasło:Idzie bocian-„żabka” siada w klęku podpartym z rękoma wyciągniętymi przed siebie i zamiera w bezruchu,aby nie dostrzegł jej”bocian”.Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

„Kolorowa łąka”-stemplowana łąka wykonana przy pomocy pogniecionego papieru oraz patyczków kosmetycznych.Pomocny link do pracy plastycznej: https://youtu.be/q85x875FfGc

„Letni spacer”-dzieci wraz z rodzicami wybierają się na letni spacer z przeszkodami.Rozłóż przed nimi kilka przyborów gimnastycznych,np.ławkę,materac,tunel.Zachęć dzieci do ślizgania się,turlania,pełzania i przetaczania.

 

 

 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 04.06.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 03.06.2020

Język angielski


Temat kompleksowy: „Mój świat” 

Prosimy o wykonanie kart pracy od str. 161 do 165

„Komputer w moim domu” – rozmowa kierowana o komputerach i Internecie. Prosimy zadać dzieciom pytania: ” Co wiecie o komputerach?”, „Czy korzystacie z Internetu?”, „Jeżeli tak, to kiedy?”, „Co wtedy robicie?”. Pozwalamy dzieciom na spontaniczne wypowiedzi.

„Oto sprzęt komputerowy” – pokazujejmy dzieciom laptop lub tablet i zadajemy kolejne pytania: „Co to jest?”, „Jak jest zbudowane?”, „Jak należy z tego korzystać?”, „Czego nie wolno robić?”. Niech dzieci dotkną sprzęt i spróbują go włączyć. Zwracamy uwagę,  że podczas korzystania z takiego sprzętu bardzo ważna jest obecność osoby dorosłej. 

„Jestem zwierzątkiem” – dzieci podskskują z równoczesnym unoszeniem  kolan. Na hasło: „Jestem zwierzątkiem” naśladują sposób poruszania się i dźwięki wydawane przez wybrane przez siebie zwierzę. Na sygnał dzieci ponownie wykonują podskoku. Zabawę powtarzamy.

„Tu mnie boli”– rymowanka – uczymy dzieci rymowanki. Prosimy, aby mówiły rymowankę i jednocześnie klaskały w dłonie. Maszeruj i masuj ręką wybrane do zabawy bolące miejsce, np. łokieć,  brzuch, piętę. Ćwiczenie usprawnia pamięć i utrwala nazwy wskazywanych części ciała. 

Powiem wam o swej niedoli,

już od rana tu mnie boli (wskazywanie wybranej części ciała)

jak nazywa się, 

to, co boli mnie?

„Sieciuchy” – oglądanie filmu dydaktycznego 

https://www.youtube.com/watch?v=jXPJgcbc1zQ&feature=share

Rozbrajamy Sieciuchy” – zginamy kartki na pół,  po lewej stronie rysujemy Sieciucha, którego najbardziej zapamietaliśmy z filmików,  a po prawej – sposób, jak sobie z nim poradzić. Po wykonaniu zadania opowiadamy o rysunku.

„Co wiemy o dzieciach świata?” – rozmowa kierowana – rozmawiamy z dziećmi o tym, jak inne dzieci różnią się wyglądem w zależności od tego, gdzie mieszkają.

 


Zamierzenia na miesiąc czerwiec:

Mój świat

wiemy czym jest Internet

wskazujemy korzyści korzystania z Internetu

wymieniamy najważniejsze części komputera

poznajemy zagrożenia świata Internetu

wyrażamy  szacunek dla ludzi różnych narodowości

Witamy lato

rozpoznajemy cechy pogody

przyporządkowujemy zwierzęta do środowisk zamieszkania

opowiadamy o cechach charakterystycznych dla pory roku lata

malujemy ilustrację do środowiska przyrodniczego łąki

liczymy i dodajemy na zbiorach zastępczych

Czekając na wakacje

dzielimy wyrazy na sylaby i składamy wyraz z sylab

zapamiętujemy i podajemy nazwy miast i regionów

wymieniamy bezpieczne wakacyjne zabawy, uwzględniając właściwości krajobrazu

wskazujemy bezpieczne zachowania nad morzem, w górach i w lesie

słuchamy tekstu wierszyka

dostrzegamy rytmiczność tekstu i stałe następstwo dni tygodnia


Ćwiczenia z języka angielskiego na 28.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 27.05.2020

Język angielski


Temat kompleksowy:„Moja rodzina”

Prosimy o wykonanie kart pracy od str.157 do 160.

„Moja rodzina”-dziecko ogląda film o rodzinie:https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

Po jego obejrzeniu proponowanego filmu dziecko opowiada o nim, zwracając szczególną uwagę na zależności pomiędzy członkami rodziny,stopień pokrewieństwa,rolę rodziny w swoim życiu.

„Album ze zdjęciami”-dziecko wspólnie z rodzicami ogląda albumy rodzinne.Słucha o poszczególnych członkach rodziny,starając się zapamiętać jak mają na imię, jaki jest ich stopień pokrewieństwa względem niego.Odpowiada na pytania:

-Z jakich osób składa się rodzina?

-Kto należy do bliższej i dalszej rodziny?

-Kto jest najstarszy, a kto najmłodszy w rodzinie?

-Z kim rozmawia/bawi się najchętniej i dlaczego?

 

„Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato”-Posłuchajcie piosenki i spróbujcie wymyśleć kroki taneczne stawiane w rytm melodii.Za co podziękował byś swoim rodzicom? https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Uczyliście mnie chodzić

Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

 

Ja mogę na was liczyć

Wiem,że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców 

Na całym wielkim świecie

 

Ref:

Dziękuję mamo,dziękuję tato,

Za każdą zimę,za każde lato

„Kwiaty dla mamy”-zabawa matematyczna.Rozwiązywanie zadań z treścią:Dziecko układa kwiaty zgodnie z treścią zadań,przelicz i odpowiada na pytani

-Na łące rosło 10 kwiatów,tata zerwał trzy kwiaty.Ile kwiatów pozostało?

-Na łące rosną 3 kwiatki fioletowe,3 różowe i trzy żółte.Ile kwiatów rośnie na łące?

-Na łące rosło 2 żółte, 2 fioletowe i 2 niebieskie.Ile kwiatów zostało?

-Policz ile jest wszystkich kwiatów?

„Moja mama,mój tata”-praca plastyczna.Ozdóbcie sylwetę mamy lub taty.Rodzic przygotowuje dużo różnorodnych materiałów:kolorowy papier,wełna,kawałki materiałów itp. Sami zdecydujcie jakie materiały wykorzystacie do ozdobienia sylwety. https://cliparting.com/free-person-outline-42604

„Piękny dzień”-posłuchajcie wiersza Czesława Janczarskiego.

-Marysia mówi:

-Piękny dzień mamy.

Taki pogodny,

jasny od rana,

jak oczy matki,

gdy patrzą na nas.

Żeby w tych oczach 

była pogoda

czysta jak błękit,

jak modra woda,

by był w nich uśmiech

jasny i świeży,

to przecież od nas

trochę zależy.

Porozmawiajcie na temat treści wiersza. O jakim dniu jest mowa w wierszu? Jaki powinien być Dzień Matki? Dlaczego od nas zależy jaki będzie ten dzień?

„Mamo,mamo,ile kroków do domu?„-zabawa ruchowa. Rodzic wyznacza dziecku w domu lub w ogrodzie start i metę za pomocą skakanek. Dziecko staje na starcie, a Rodzic na mecie. Dziecko zadaje pytania: Mamo,mamo ile kroków do domu?(Tato,Tata oczywiście również może być!) Następnie odmierza tyle kroków ile zaproponuje Rodzic, licząc je na głos. Gdy dziecko dojdzie do rodzica, zamienia się z nim miejscami.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 21.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 20.05.2020

Język angielski


Temat kompleksowy: „Podróże z bajką”

Prosimy o wykonanie kart pracy od str. 151 do 155.

„Trójkąt za trójkątem”rozdajemy dzieciom zestaw 10 papierowych trójkątów (5 dużych i 5 małych). Dzieci układają trójkąty według poleceń, np.

układają z trójkątów pociągi,  1 z małych, a 2 z dużych i sprawdzają,  których trójkątów jest więcej 

układają trójkąty parami: duży z małymi 

ustawiają trójkąty w szeregu: 2 małe, 3 duże i jeszcze 1 mały 

Za każdym razem pytamy dziecko ile ma trójkątów?

„Książę i księżniczka” – praca plastyczna. Rysujemy sylwety postaci, z kolorowej bibuły tworzymy strój dla księcia i księżniczki.  Do udekorownia pracy używamy np. ścinki, piórka, cekiny, sznurki,wstążki,  skrawki materiałów.

„Calineczka” – czytamy dzieciom bajkę,  rozmawiamy o jej treści,  motywujemy dzieci do samodzielnych wypowiedzi.

„Podróż do krainy bajek” – słuchanie piosenki, próba nauki na pamięć 

https://youtu.be/yFcvIKAnFZE

„Najciekawsi bohaterowie bajek i baśni” – rozmowa kierowana. Pytamy dzieci, jakie postacie z bajek i baśni lubią.  Prosimy o uzasadnienie, co sprawia, że lubią daną postać.

„Moja noga tańczy” – zabawa – zadaniem dzieci jest uniesienie jednej nogi do góry i wykonywanie nią dowolnych ruchów w przód, w tył, w bok. Dzieci zakreślają dowolne rysunki w różnych płaszczyznach, a następnie- po krótkim odpoczynku – wykonują to samo ćwiczenie drugą nogą. 

„Bajkowa zgadywanka” – słuchanie wiersza Doroty Gellner (dzieci dopowiadają brakujące wyrazy)

Jedzie kareta po świecie 

A kto jest w tej karecie?

Przy oknie z lewej strony

Kapturek. Jaki?…

Dalej na stercie poduszek

malutki Tomcio…

Spoza wielkiego kosza

śmieją się Jaś i …

Uwaga! Oj, uwaga!

To przecież Baba – …

Koło lalki i misia

stoi Sierotka …

Pomiędzy walizkami

Dziewczynka z …

A tam, gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami…

Ciekawe, czy już wiecie,

Kto ukrył się w karecie?

„Rozwiązywanie zagadek” 

Nosi na głowie czerwoną czapeczkę, czy wiesz, jak nazwano tę małą dziewczynką? (Czerwony Kapturek)

Zjedli Babie – Jadze chatę z piernika, znacie tę dziewczynkę i tego chłopczyka? (Jaś i Małgosia)

Buty nosi, choć to nie człowiek.  Co to zwierzak, kto mi odpowie? (Kot w butach)

W kwiatku tulipana śpi mała dzieweczka,  wszystkie dzieci wiedzą,  że to… (Calineczka)

 


Ćwiczenia z języka angielskiego na 14.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 13.05.2020

Język angielski


Temat kompleksowy:„Życie w ulu”

Prosimy o wypełnienie kart pracy od str.146 do str.150.

W tym tygodniu będziemy mówić o owadach,które dają nam coś słodkiego.Powiedzcie,co to takiego może być?Co jet bardzo słodkie?I jakie to owady?Odpowiedź znajdziecie wsłuchując się w tekst piosenki.

„Pszczółka mała”-słuchamy piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Noqzqb1nxQA

Bzyk,bzyk,bzyk,pszczółka mała,

bzyk,bzyk,bzyk,miód zbierała.

Bzyk,bzyk,bzyk,do dzbanuszka,

bzyk,bzyk,bzyk,na kwiatuszkach.

 

Bzyk,bzyk,bzyk,odleciała

i do ula w dzbanku miód zabrała.

bzyk,bzyk,bzyk,w ulu pszczółki

mają teraz miodu pełne półki.

Rozmowa na temat piosenki

-jaka jest pszczółka?

-Co ona robiła?

-do jakiego naczynia zbierała miód?

-Dokąd poleciała z miodem?

Podzielcie słowa na sylaby: pszczółka,miód,dzbanuszek,ul,kwiatuszek.

-powiedzcie, które słowa są najkrótsze, a które najdłuższe.

-Spróbujcie utworzyć rym do słów,np.pszczółki-półki, dzbanuszek-kwiatuszek itp.

„Z kamerą wśród pszczół”-obejrzyjcie film edukacyjny o pszczołach https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

„Pszczoły”-zabawa ruchowa przy piosence

Zabawimy się w pszczółki, które zanoszą swój nektar do ula. Pszczółki są delikatne i bardzo leciutko się poruszają.Spróbujcie również tak delikatnie pofruwać i co jakiś czas przykucnąć naśladując zbieranie nektaru. Następnie wracajcie do jednego miejsca, które wybierzecie na ul.Może to być obręcz  lub kolorowa wstążka ułożona w koło. Powtórzcie swoją wyprawę po nektar kilka razy.Możecie również naśladować bzykanie pszczółki.

„Ćwiczymy nasz języczek”-zabawa logopedyczna

-naśladujcie oblizywanie się od ucha do ucha

-zlizywanie miodu z górnej wargi, z dolnej 

-spod nosa i z brody

„Wiosenna pszczółka”-proponujemy wykonać pracę plastyczną dowolną techniką.Oto link z przykładową instrukcją  i ciekawymi pomysłami: https://ekodziecko.com/pszczolka

Pozdrawiamy! Miłej pracy!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 07.05.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 06.05.2020

Język angielski


Temat kompleksowy: „Przedszkolne dni dla klimatu”

Prosimy o zrobienie kart pracy od str. 136 do str. 140.

„Słońce, dokąd idziesz?” – opowiadamy dzieciom, jak Ziemia krąży wokół Słońca, pokazując zdjęcia i globus. Zadajemy pytania: „Czy w nocy widzicie słońce?”, ” Gdzie ono wtedy jest?”, „Czy można poczuć słońce?”, „Jak i kiedy?” (Wspominamy o opalaniu i związanym z tym niebezpieczeństwem dla skóry)

„Wśród wiatraków ” – opowiadamy przedszkolakom o wykorzystaniu siły wiatraków w dawnych czasach. Omawiamy krótko,  jak za pomocą wiatraków pozyskuje się energię w elektrowniach wiatrowych.

„Gdzie jest powietrze?” – pytamy dzieci, skąd wiadomo, że powietrze znajduję się wokół nas. Słuchamy uważnie ich spostrzeżeń,  a następnie proponujemy wykonanie kilku zabaw ukazujących obecność powietrza: rozdajemy dzieciom balony i prosimy o ich nadmuchanie, rozdajemy dzieciom słomki i kubki z wodą, prosimy o wydmuchiwanie powietrza przez słomki do kubków, rozdajemy dzieciom paski bibuły i prosimy o dmuchanie na nie. Następnie  wyciągamy wnioski: powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, ale można je poczuć, gdy porusza się jako wiatr.

„Nasz polski klimat” – rozmowa z dziećmi o zmienności pogody, przypomnienie nazw pór roku. Wyjaśnienie słowa „klimat”.

„Ptaki w parku” – wybierz się z dziećmi na spacer do pobliskiego lasu lub parku. Nasłuchuj z nimi głosów wydawanych przez ptaki i inne napotkane zwierzęta. Przypomnij jak należy się zachować w lesie. Poproś, aby po powrocie namalowały las, a w nim zwierzęta, które tam mieszkają (nawet jeśli nie udało się ich zobaczyć).

„Co wiemy o parku?” – zachęcamy dzieci do rozmowy o różnych sposobach spędzania wolnego czasu. Zadajemy pytania: „Co rośnie w parku? Co lub kogo możemy spotkać w parku? Jakie zwierzęta się tam znajdują? Jak należy się zachować w parku?” Zwracamy uwagę na wielozdaniowe wypowiedzi.

„Jaki to znak?” – zadaniem dzieci jest dokończenie zdań. Niech zwrócą uwagę na to, jakie zjawiska są znakami innych zjawisk.

Kiedy niebo się zachmurzy, to znak… (że będzie deszcz)

Kiedy świeci słońce i pada deszcz, to znak… (że będzie tęcza)

Kiedy liście z drzew spadają, to znak… (że nadchodzi jesień)

Kiedy ktoś ziewa i trze oczy, to znak… (że jest śpiący)

Kiedy pies warczy i szczerzy kły, to znak… (że jest zły)

Kiedy topnieje śnieg i robi się coraz cieplej, to znak… (że nadchodzi wiosna)

„Liczymy ptaki” – kładziemy przed dzieckiem garść żetonów. Tłumaczymy, że żetony to ptaki i teraz trzeba je policzyć. Opowiadamy dzieciom krótką historyjkę: „Na drzewie usiadły 4 sroki, po chwili przyleciały jeszcze 2”. Zadajemy pytanie: „Ile srok siedzi na drzewie?”. Policz je razem z dziećmi, dotykając palcem wskazującym każdy żeton.  Zabawę powtarzaj , zmieniając nazwy ptaków.  

„Co robi wiatr?” – pytamy dzieci jakie jest pożyteczne oddziaływanie wiatru, np. suszenie prania, strącanie owoców i liści z drzew, poruszanie żaglówki za pomocą żagla,  wprawienie w ruch wiatraka, lot latawca, szybkie wietrzenie pomieszczeń. Opowiadamy dzieciom o niektórych rodzajach wiatru że względu na jego siłę i prędkość.  Pokazujemy zdjęcia ilustrujące siłę wiatru: 

cisza – bezruch powietrza, gładkie morze

słaby wiatr – powiew, delikatny szelest, niewielkie fale

wicher – połamane gałązki, trudności podczas jazdy samochodem, umiarkowanie duże fale

huragan – zniszczone budynki, połamane drzewa, olbrzymie fale, bardzo ograniczona widoczność 

„Na wietrze” – dzieci naśladują drzewa, kiedy usłyszą cichą muzykę graną na dowolnym instrumencie, niech lekko poruszają palcami , a gdy muzyka stanie się szybsza i głośniejsza – poruszają całymi ramionami w różnych kierunkach. Zabawa rozwija percepcję słuchową i sprawność motoryczną.

„Wiosenny deszczyk” – nauka piosenki

https://youtu.be/Snz1dt33mKE

 


Zamierzenia na miesiąc maj:

PRZEDSZKOLNE DNI DLA KLIMATU

rozumiemy słowo klimat

wiemy, co to jest Układ Słoneczny

wypowiadamy się na temat oddziaływań wiatru

wymieniamy cechy wiosennego drzewa

wykonujemy pracę plastyczną według własnego pomysłu,ale zgodnie z tematem

śpiewamy piosenkę

sprawnie liczymy w zakresie 6

ŻYCIE W ULU

poznajemy warunki i sposoby życia pszczół

oglądamy film edukacyjny o pszczołach

słuchamy piosenki „Pszczółka mała”

omawiamy tekst usłyszanej piosenki

sprawnie liczymy w zakresie liczby 5

wykonujemy pracę plastyczną według instrukcji

PODRÓŻE Z BAJKĄ

znamy bajkowych bohaterów

opowiadamy o swoich ulubionych bajkach

wykonujemy pracę plastyczną na temat ulubionej książki

rozpoznajemy kształt kwadratu i prostokąta

wykonujemy odpowiednie układy ruchów podczas zabawy

MOJA RODZINA

nazywamy członków najbliższej rodziny i charakteryzujemy ich wygląd

powtarzamy na pamięć zapamiętany fragment piosenki o rodzinie

wykonujemy kompozycje z materiałów plastycznych „Laurka dla Mamy i Taty

tworzymy zbiory w zakresie ilości wzrastającej i malejącej


Ćwiczenia z języka angielskiego na 30.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 29.04.2020:)

Język angielski


Witamy!

W tym tygodniu kontynuujemy temat „Jestem Polakiem Europejczykiem”

„Krótka historia o Unii Europejskiej”-Prosimy wytłumaczyć dzieciom, iż niektóre kraje Europy postanowiły połączyć się w jedną wielką rodzinę państw, która nosi nazwę Unia Europejska. Unię Europejską można porównać do grupy przedszkolnej, w której jest przyjaźń, wszyscy się znają,przestrzegają określonych zasad, wspólnie podejmują decyzje, pomagają sobie.

„Podróżujemy po Europie”-zabawa ruchowa przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

W trakcie odtwarzania muzyki rodzic podpowiada dziecku jakim środkiem transportu będzie podróżować po Europie.Dziecko wykonuje określone czynności:

rower-kładzie się na plecach i robi „rowerek”

pociąg-łączy się w kilkuosobowe” wagoniki'(jeżeli jest dodatkowa osoba)i poruszają się zgodnie z rytmem muzyki;

samolot-kładzie się na brzuchu,unosi tułów i rozkłada szeroko ręce;

samochód-porusza się zgodnie z rytmem muzyki,naśladując ruch kręcenia kierownicą.

„Oda do radości”-osłuchanie z hymnem Unii Europejskiej 

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QIA&t=38s. Określenie jego charakteru. Zwrócenie uwagi na prawidłową postawę podczas słuchania i śpiewania hymnu.

„Pokaz i omówienie flagi UE”

Flaga europejska – Wikipedia, wolna encyklopedia

„Która to gwiazdka’-zabawa matematyczna.Rodzic rozkłada na stoliku wycinanki w kształcie różnych gwiazdek.Dzieci wybierają spośród nich te, które są takie same,jak gwiazdki na fladze Unii Europejskiej.Liczą odpowiednią ilość gwiazdek i układają jak godziny na tarczy zegarowej .

„Pizza”-wykonanie pizzy ,jako potrawy,którą lubią wszyscy mieszkańcy Unii Europejskiej. Rodzic przygotowuje wszystkie potrzebne składniki,miseczki z szynką, salami ,pieczarkami oraz serem żółtym i blachę do pieczenia.Dzieci samodzielnie mieszają produkty,ugniatają ciasto,układają wybrane produkty.Każde dziecko wymyśla swoją pizzę pod nadzorem rodziców.Smacznego!!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 23.04.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 22.04.2020 🙂

Język angielski


Temat kompleksowy: „Jestem Polakiem Europejczykiem”

Prosimy o zrobienie kart pracy od str. 141 do str.145.

„Chrońmy naszą przyrodę „ – odwołujemy się do wypełnionej karty pracy ze str. 143. Zadajemy dzieciom pytanie „Czy mamy prawo tak traktować zwierzęta i rośliny?”. Rozmawiamy o tym jak dbać o naszą planetę oraz o tym, że każde zwierzę i każda roślina mają swoje miejsce na Ziemi.

Czysty las, bezpieczna przyroda” zabawa plastyczna. Przygotowujemy dzieciom figury geometryczne do wycięcia i zachęcamy do ułożenia z nich lasu, o którym marzą wszystkie zwierzęta. Proszę ozdobić rysunek dodatkowymi elementami. 

Czytamy dzieciom wiersz pt. ” Barwy ojczyste” Czesława Janczarskiego. Rozmawiamy o symbolice barw.

Powiewa flaga 

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość, 

biel – serce czyste.

Piękne są nasze

barwy ojczyste . 

Zabawa „Żyjemy w Europie” – pokazujemy dzieciom mapę Europy i przykładowe kraje europejskie. Opowiadamy o tym, że w różnych krajach mówi się różnymi językami.  Podajemy przykłady powitań w innych językach: dobry den- po czesku, guten Tag- po niemiecku, good morning- po angielsku,  buenos dias- po hiszpańsku, bonjour- po francusku, buongiorno- po włosku. 

„Hymn – nie hymn” – zabawa taneczna. Włączamy kolejno fragmenty różnych utworów,  w tym hymnu polskiego i europejskiego. Gdy dzieci usłyszą „Mazurka Dąbrowskiego ” albo „Odę do radości ” stają na baczność,  gdy słyszą inną melodię  tańczą swobodnie w rytm muzyki.

„Flaga Polski” – praca plastyczna. Wykonujemy dowolną techniką flagę Polski. Zwracamy uwagę na odpowiednie ułożenie kolorów na fladze: biały na górze,  czerwony na dole.


Ćwiczenia z języka angielskiego na 16.04.2020

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 15.04.2020:)

Język angielski


Drodzy Rodzice!

Prosimy o odebranie książek z przedszkola (Tom nr 4). W tym tygodniu realizujemy temat „Zawody”. Karty do uzupełnienia na ten czas: (od 131 do 135 włącznie).

Temat kompleksowy„Zawody” 

Prosimy o posłuchanie piosenki„Fruzia u dentysty”https://m.youtube.com/watch?v=zAF03I2IQ8s. Proponujemy naukę pierwszej zwrotki oraz refrenu piosenki.

„Gimnastyka”-zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają swobodnie  w różnych kierunkach.Zatrzymują się i na klaśnięcie w dłonie robią siad skrzyżny, na dwa klaśnięcia-przysiad podparty. Ponownie biegają i na klaśnięcie wykonują kilka skłonów(3,4), na dwa klaśnięcia- wymachy rąk w przód i w tył.Przy większej liczbie powtórzeń należy często zmieniać ruch.

„Tworzymy komplety”-zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada przed dzieckiem trzy komplety(kubek,szczotka, pasta) przyborów służących do mycia zębów, różniące się kolorem. Dziecko wyjaśnia do czego służą te przybory.Tworzy komplety dopasowując przedmioty w określonym kolorze.Liczy komplety oraz elementy, z których się składają.Nazywa kolory.

Wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”-rozmowa na temat zawodów ukazanych w wierszu,utrwalanie wiadomości na ich temat.Określanie, jakie prace wykonują przedstawiciele wybranych zawodów.Podkreślenie znaczenia pracy w życiu człowieka. Proponuję opowiedzieć dziecku o swojej pracy,wykonywanym zawodzie.

Wszyscy dla wszystkich

Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.

„Kim będę w przyszłości”-praca plastyczna. Zadaniem dziecka będzie wykonanie pracy plastycznej za pomocą pasteli bądź farb plakatowych dotyczące wymarzonego zawodu w przyszłości.Powodzenia!


Ćwiczenia z języka angielskiego na 09.04.2020:)

Język angielski


Ćwiczenia z języka angielskiego na 08.04.2020:)

Język angielski


Życzenia Świąteczne 🙂


W tym tygodniu kontynuujemy temat „Wielkanocne niespodzianki”

Prosimy o posłuchanie świątecznej piosenki pt. „Pisanki pisanki jajka malowane”, dla chętnych nauka na pamięć.  https://www.google.com/amp/s/miastodzieci.pl/piosenki/pisanki-3/amp/

„Zajączki”– zabawa z elementem podskoku. Dzieci podskakują raz na jednej, raz na drugiej nodze. Odpoczywają w przysiadzie, ręce kładą za uszami.

„Wysiewamy owies” – wysiewanie owsa do pojemników z ziemią. Ćwiczenie cierpliwości i skupiania uwagi podczas brania w palce małych ziaren. Podlewanie wysianych ziaren. Przypomnienie, co jest potrzebne do wzrostu rośliny. Ustawienie pojemników w nasłonecznionym miejscu. Uzgodnienie z dziećmi, że będą pomagały w pielęgnowaniu i podlewaniu. (praca dla chętnych)

„Wielkanocne mazurki” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat treści.  Dla chętnych nauka na pamięć.

Wystroiły się mazurki w czekoladki i figurki.

Na świątecznym stole migdałowe miny stroją.

Potem z tacy się stoczyły i mazurka zatańczyły.

Obsypały wszystko cukrem, wymazały obrus lukrem,

w końcu siadły uśmiechnięte: Świętowanie rozpoczęte!   

O jakich wielkanocnych ciastach jest mowa w wierszu? W co były wystrojone mazurki? Czym wszystko obsypały? Czym wymazały obrus? 

 „Pisanka”– praca plastyczna. Do jej wykonania potrzebny będzie arkusz papieru, pieczątki np. z ziemniaka, gąbki, zwiniętej chusteczki, pędzelka lub samych paluszków.  

 


                                                                                 

Zamierzenia na miesiąc kwiecień:

Wielkanocne niespodzianki 

uczymy się wielkanocnej piosenki

segregujemy takie same obiekty

liczymy w zakresie 1-6

rysujemy po śladach wzory

znajdujemy elementy ukryte na obrazku

znamy zwyczaje wielkanocne, wiemy co powinno

znaleźć się na świątecznym stole

rozpoznajemy kształt owalny

określamy warunki niezbędne do wzrostu i rozwoju roślin

uczymy się wiersza na pamięć

ZAWODY

uczymy się piosenki „Fruzia u dentysty”

poznajemy zawody

wskazujemy śmieci uciążliwe dla środowiska

rysujemy po śladzie 

przeliczamy elementy 1-7 

wyodrębniamy głoski w nagłosie i wygłosie

słuchamy wiersza pt. „Wszyscy dla wszystkich” J. Tuwima

JESTEM POLAKIEM EUROPEJCZYKIEM

łączymy zbiory w pary i rysujemy po śladzie

poznajemy zwierzęta chronione

projektujemy znak o podanej symbolice

rozpoznajemy symbole Polski i Unii Europejskiej

słuchamy wiersza o Polsce

rozpoznajemy melodię hymnów Polski i UE, utrwalamy prawidłową

postawę podczas słuchania hymnu


Ćwiczenia z języka angielskiego na 02.04.2020, powodzenia:)

Język angielski


Praca domowa na ten tydzień z języka angielskiego

Język angielski


Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej
Witam,
W wyniku zaistniałej sytuacji osoby posiadają Facebook zapraszam do dołączenia do grupy https://www.facebook.com/groups/516976815884033/
Natomiast osoby nie posiadające Facebook zapraszam na maila LOGIN: przedszkole173@interia.pl 
HASŁO: kochamprzedszkole173
Pozdrawiam
nauczyciel gimnastyki korekcyjnej
J. Szymczak-Goc

PLAN PRACY
ĆWICZENIA I AKTYWNOŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM,
KTÓRE MOGĄ ZOSTAĆ ZREALIZOWANE W DOMU
25.03.2020 – 10.04.2020

Cel: kontakt z językiem angielskim, mimo braku możliwości spotkania na zajęciach w przedszkolu oraz podtrzymywanie pozytywnych skojarzeń związanych z nauką języka.

W związku z przedłużającym się czasem, w którym zamknięte są placówki edukacyjne, poniżej przedstawiam plan ćwiczeń i aktywności, które mogą być zrealizowane w domu.

 

TEMAT: WIOSNA (SPRING)

Piosenki:

TEMAT: W OGRODZIE (GARDENING)

  • Wykonanie „domowego ogródka”
  • Karta pracy

TEMAT: WIELKANOC (EASTER)

  • Karty pracy ze strony twistynoodle

TEMAT: JEDZENIE (FOOD)   – utrwalenie

          Filmik:

  • „The Very Hungry Caterpillar”

TEMAT:DAYS OF THE WEEK – utrwalenie (DNI TYGODNIA)

Piosenka:

  • Days of The Week – The Singing WalrusWszystkim dzieciom polecam wykonanie „domowego ogródka”. Koniec marca to wiosna czas, kiedy zaczynamy już niektóre prace w ogródku (gardening). Oto przepis na „domowy ogródek”.Talerz / miseczkę trzeba wyłożyć zmoczonym ręcznikiem papierowym. Położyć na nim jedną lub 2 cebule (najlepiej takie, które zaczęły wypuszczać zielony kiełek). „Domowy ogródek” należy umieścić w słonecznym miejscu w domu a ręcznik papierowy powinien być mocno wilgotny. Po kilku dniach powinniśmy mieć szczypiorek z własnego „ogródka”. 

Starsze dzieci 5-6 latki mogą wykonać zakładkę.

https://twistynoodle.com/spring-bookmark-coloring-page/

Jeśli nie mamy drukarki dzieci mogą wykonać zakładkę samodzielnie – na podstawie wzoru albo używając własnej wyobraźni.

 


Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją prosimy wszystkich o odebranie z przedszkola książek z kartami pracy oraz systematyczne uzupełnianie poszczególnych działów tematycznych w kolejności: 23.03-27.03-„Wiosna wita nas ” (115-120 str.) 30.03-10 .04-„Wielkanoc” (123-127 str.) W przypadku braku możliwości odebrania książek odsyłamy do korzystania z linku i wydrukowaniu kart pracy z podanej strony internetowej. Pozdrawiamy!

Karty do uzupełnia na ten czas: od 115 do 120.
W przypadku braku książki odsyłamy do stron internetowych-> 
https://klett.pl/aktualnosci/materialy/karty-pracy-dla-nauczycielek-rodzicow-i-opiekunow-przedszkolakow


Poprzez zabawę zachęcamy dzieci do nauki cyferek. Pomocny filmik 🙂

Uczymy się cyferek


Kolejna praca domowa dla Biedroneczek.

Prosimy o  narysowanie zająca wielkanocnego, jak to zrobić w załączniku filmik. Ozdabianie technika dowolna – farby, plastelina, wyklejanka, kolorowanka

Rysujemy zajączka


Praca domowa dla grupy Biedronki cz.II

Praca plastyczna”Kuleczkowy kwiatek” Kółka wylepiamy plastelina, kulkami z bibuły, palcem zamoczonymi w farbie. Pomysły mogą być różne. Warto wydrukować na kolorowej kartce. Powodzenia!!


Praca domowa dla grupy Biedronki

W związku z zaistniałą sytuacją, prosimy o wykonanie pracy plastycznej pt.„Wiosna za moim oknem”, technika dowolna. Prace proszę przynieść jak wrócicie do przedszkola. Mamy nadzieję, że wszyscy mają się dobrze. Pozdrawiamy i życzymy milej pracy.


31.01.2020 Dzień Babci i Dziadka

Tego dnia dzieci zaprosiły do przedszkola swoje kochane babcie i dziadków. Przedszkolaki przygotowały dla nich specjalny program artystyczny, recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Po części oficjalnej dzieci wręczyły swoim ukochanym babciom i dziadkom własnoręcznie przygotowane upominki. Na koniec goście zostali zaproszeni na słodki poczęstunek.


23.01.2020 Wizyta w Klubie Złotego Wieku

W dniu 23 stycznia dzieci z naszej grupy odwiedziły seniorów w Klubie Złotego Wieku. Przedszkolaki zaprezentowały program artystyczny z okazji Dnia Babci i Dziadka oraz wręczyły wszystkim zgromadzonym piękne upominki z życzeniami wszelkiej pomyślności.


14.01.2020 „Bal Karnawałowy W Rozalinie”

Całodniowa wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego „Leszczynowe Zacisze” w Rozalinie. Dzieci uczestniczyły w balu karnawałowym, bawiąc się w rytm muzyki dyskotekowej. Miały również okazję brać udział w warsztatach kulinarnych, przygotowując samodzielnie faworki, oglądać zwierzątka w mini Zoo oraz uczestniczyć w przejażdżce wozem. Dzieci bawiły się również na placu zabaw, oraz zajadały kiełbaski z ogniska.


19.12.2019 Jasełka

Tego dnia w naszym przedszkolu odbyły się Jasełka Bożonarodzeniowe. Grupa „Biedronek”zaprezentowała zgromadzonym gościom program artystyczny wprowadzający w bardzo miłą świąteczną atmosferę.


16.12.2019 Spotkanie z Mikołajem

Święty Mikołaj lubi odwiedzać dzieci w każdym miejscu na całym świecie. 16 grudnia z workiem pełnym prezentów przyjechał również do naszego przedszkola.Przedszkolaki mogły porozmawiać z Mikołajem i odebrać wielki prezent. Na koniec spotkania zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.


6.12.2019 Mikołajki

 Tego dnia nasze przedszkole odwiedził Mikołaj,Który obdarował wszystkie dzieci drobnymi prezentami. Przedszkolaki ubrane w mikołajkowe czapki oraz stroje z motywami świątecznymi, wspólnie bawiły się i tańczyły przy dźwiękach świątecznych piosenek.


14.11.2019 „Szanujmy książki”

Tego dnia odbyło się spotkanie z autorką i ilustratorką książek


08.11.2019 „Szkoła do hymnu”

Włączyliśmy się w obchody Narodowego Święta Niepodległości poprzez wspólne odśpiewanie 4 -zwrotkowego hymnu narodowego w piątek 8 listopada o symbolicznej godzinie 11:11.


07.11.2019 Akcja „Jak mądrze dokarmiać ptaki”

Dzieci dowiedziały się jak dokarmiać ptaki, aby im nie zaszkodzić. Miały również okazje poznać wiele gatunków patków.


31.10.2019 Dzień pomarańczowy

Tego dnia w naszym przedszkolu odbył się dzień pomarańczowy – dzieci uczestniczył w zabawach tanecznych, konkursach oraz w degustacji marchewki i ciastek z dynią.


30.10.2019 „Pola nadziei”

Nasze przedszkole już kolejny raz, włączyło się w akcję „Pola nadziei, której celem jest pozyskiwanie funduszy na rzecz Hospicjum Zgromadzenia Księży Marianów w Warszawie.W październiku sadziliśmy cebulki żonkili , które są symbolem tej akcji.


29.10.2019 Wyjście do szkoły muzycznej

Tego dnia wyszliśmy na przedstawienie teatralne pt.”Kraina Bajek”. Dzieci zapoznały się z twórczością poetów m.in.J.Brzechwy i J. Tuwima.


25.10.2019 „Szkoła pamięta”

Dzieci z grupy Biedronki wzięły udział w ogólnopolskiej akcji „Szkoła pamięta” pod patronem MEN. W ramach tej akcji dzieci wraz z paniami wybrały się na pobliski skwer płk. Antoniego Władysława Żurowskiego by zapalić znicz, a tym samym złożyć hołd poległym za nasz kraj.


18.10.2019 „Warsztaty plastyczne „

W piątek grupa „Biedronki”wybrała się do Klubu Złotego Wieku na warsztaty plastyczne pt. „Kasztanowe ludziki”. Dzieciaki wraz z seniorami tworzyły śmieszne łódki oraz zwierzątka z wykorzystaniem darów jesieni (liści, kasztanów, szyszek, żołędzi oraz innych kolorowych dodatków. Powstały przepiękne prace, które zdobią kącik przyrody w Klubie Złotego Wieku.


11.10.2019 ” Straż Miejska”

W trosce o bezpieczeństwo naszych przedszkolaków w dniu 11 października odbyło się spotkanie z Panią ze Straży Miejskiej. Celem wizyty było przypomnienie dzieciom zasad zachowania się podczas pobytu na dworze.Pani Strażnik udzieliła starszakom wskazówek, co mogą zrobi, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Przedszkolaki z wielkim zainteresowaniem słuchały,jak bezpiecznie zachować się na placu zabaw,w domu,czy w przedszkolu.


10.10.2019  „Warsztaty pszczelarskie „

 W dniu 10 października odwiedził nas pan Piotr z pasieki”Boża Iskierka”. Podczas warsztatów przedszkolaki poznały tajniki zbierania miodu, sposoby porozumiewania się pszczół oraz metody wytwarzania tego smakołyku. Każdy uczestnik mógł skosztować pysznego pyłku kwiatowego. Na zakończenie spotkania przedszkolaki dostały książeczkę pt.”Fascynujący świat pszczół”oraz wonne plastry wosku z którego wykonały świece.


 07.10.2019 „Spotkanie z Żyrafą Olą”

 Dnia 7 października nasze przedszkole odwiedziła Żyrafa Ola, bohaterka książki z wydawnictwa Klett. Na przykładzie bajki dzieci dowiedziały się, ze każdy konflikt, czy problem można rozwiązać na wiele sposobów. Był też taniec i piosenka, której refren brzmiał”Rozwiązanie znajdzie się, kiedy powiesz czego chcesz”. Na koniec spotkania przedszkolaki otrzymały naklejki z logo żyrafy.


03.10.2019 „Zajęcia z piłki nożnej”

W tym dniu na terenie naszego placu zabaw odbyły się zajęcia z piłki nożnej. Wszystkie dzieci chętnie uczestniczyły  w zabawach z piłką.


02.10.2019 „Fluoryzacja”

Tego dnia odbyła się w przedszkolu fluoryzacja. Dzieci dowiedziały się jak prawidłowo myć zęby.


26.09.2019 „Wycieczka do Młyna Gąsiorowo”

26 września dzieci z naszego przedszkola wybrały się na wycieczkę autokarową do gospodarstwa agroturystycznego „Młyn Gąsiorowo”. Przedszkolaki brały udział w warsztatach edukacyjnych „Święto jabłka”. Dzieci uczestniczyły w krótkiej pogadance na temat drzew i krzewów owocowych w dawnej,wiejskiej zagrodzie oraz przygotowywały kompot z jabłek z dodatkiem goździków i cynamonu.W międzyczasie dzieci korzystały z uroków mazowieckiej wsi, karmiły zwierzęta, bawiły się na placu zabaw. Na koniec wszyscy biesiadowali przy wspólnym stole jedząc z apetytem pyszne placuszki z jabłkami popijając kompotem przygotowanym przez dzieci.


24.09.2019 „Wyjście do teatru”

24 września dzieci z naszej grupy wybrały się do Szkoły Muzycznej na przedstawienie teatralne”Przygody Kota-Mądrość pokoleń”. Dzięki barwnym kostiumom, pięknym maskom oraz przepięknej muzyce z prawdziwą przyjemnością i ogromnym zaangażowaniem przedszkolaki obejrzały tą wspaniałą „kocią” przygodę.


17.09.2019 Wyjście do Biblioteki Publicznej

Tego dnia wybraliśmy się do Biblioteki Publicznej na przestawienie pt „Praskimi ulicami” w wykonaniu aktorów z Teatru Wariacja. Dzieci dowiedziały się jak dawniej wyglądało życie na ulicach Pragi.


 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP