Przedszkole nr 173 w Warszawie

Przedszkole nr 173 w Warszawie

Grupa III Biedronki

         Wydarzenia Grupy III ” Biedronki”

Rok 2020/2021


Drodzy Rodzice,

prosimy w miarę możliwości o sprawne przyniesienie pendrivów (o pamięci większej niż 5 GB) w celu zgrania występu z okazji Dnia Mamy i Taty. 


Drodzy Rodzice,

od poniedziałku (7.06) do odbioru będą dostępne zdjęcia. Podczas odbierania dzieci zostaną one Państwu pokazane, bardzo prosimy o przygotowanie w równo odliczonej kwoty. Koszt zdjęć: 

2 zdjęcia, format A5 (15 x 21) – 10 zł. / szt.
2 zdjęcia, format A6 (15 x 10) – 5 zł. / szt.
zdjęcie grupowe – 10 zł.


Drodzy Rodzice!

W poniedziałek (31.05) odbędzie się nagranie uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty. Bardzo prosimy, żeby dziewczynki miały białe bluzeczki i białe rajstopy, a chłopcy eleganckie koszule. Dodatkowo mile widziane ubrania na zmianę już po nagraniu.

W miarę możliwości prosimy również o przyniesienie suchych chusteczek do nosa oraz wilgotnych chusteczek do twarzy i rąk. Czeka nas niedugło wycieczka, a wiemy jak się one przydają na świeżym powietrzu. 🙂 


Dzisiejszy dzień spędziliśmy na poznawaniu sposobów dbania o naszą planetę. Wspólnie uczyliśmy się o segregacji śmieci i graliśmy w grę edukacyjną, która utrwaliła te wiadomości. Stworzyliśmy również nasze plakaty „Dbanie o planetę” oraz ordery Super Ekologów!


15.04.2021 – język angielski
Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!
Wszystkich, którzy tu zaglądają pozdrawiam bardzo serdecznie!
Poniżej przedstawiam propozycje na dziaiaj:
1.
Piosenka ‘Do You Like Lasagna Milkshakes’?

 (Cel: Zapoznanie dzieci z pytaniem: Do you like…? oraz odpowiadaniem na to pytanie)
Do You Like Lasagna Milkshakes? | Ice Cream and Lasagna!? | Super Simple Songs – kanał You Tube
https://www.youtube.com/watch?v=13mftBvRmvM

2.Propozycja przygotowania wspólnie czegoś pysznego
(Cel: ćwiczenie sensoryczne – wyrabianie ciasta, wykonanie domowej przekąski)
Nadal nie możemy przyjść do przedszkola i sporo czasu spędzamy w domu. Proponuję przygotować razem z dziećmi coś co lubią. Najlepiej, żeby to było coś prostego i coś w czym dzieciaki będą mogły uczestniczyć.
Poniżej załączam przepis na ciasteczka, które ja lubię 😊

Cały przepis wraz z obrazkową instrukcją wykonania znajduje się tutaj:

https://joyfoodsunshine.com/oatmeal-cookies/

Jeśli chcemy uprościć przepis jeszcze bardziej to spokojnie możemy pominąć proszek do pieczenia oraz sodę (baking soda, soda). Cukier brązowy i granulowany (granulated sugar, brown sugar) możemy zastąpić zwykłym.  Można też pominąć ekstrakt waniliowy.

Poniżej załączam listę składników oraz inne przydatne informacje np. czas wykonania oraz ilość ciasteczek, które można przygotować z jednej porcji ciasta.

Życzę miłego pieczenia oraz pysznych ciasteczek!


Kochane Biedronki! Mamy nadzieje, że po świętach jesteście gotowi do dalszej pracy 🙂 Poniżej zamieszczamy działania na najbliższy tydzień (12-16.04). Miłej zabawy!

„Co to znaczy być kulturalnym?” – wspólna burza mózgów, dzieci odpowiadają samodzielnie na pytanie, rodzice mogą zapisywać odpowiedzi, aby później wspólnie stworzyć „Domowy kodeks kulturalny”, pod którym wszyscy członkowie rodziny się podpiszą

„Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna, rodzice przedstawiają dzieciom sytuacje, a one mają określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć:

-Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

-Co mówimy, gdy chcemy dokładkę obiadu?

-Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?

-Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?

-Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

-Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

Po wymienieniu 3 zwrotów grzecznościowych, rodzice piszą je na oddzielnych kartkach i pokazują dzieciom, aby zapoznały się z ich graficznym zapisem, a następnie wspólnie z dziećmi odczytują je.

„Przeczytaj i zrób” – zabawa ruchowa, przygotowujemy kartki z napisanymi „magicznymi słowami”, dzieci swobodnie poruszają się w rytm puszczonej muzyki, podczas przerwy szukają pary (rodzic lub rodzeństwo) i odczytują słowo z kartki, a następnie wykonują przypisany do niego gest: dziękuję-podają sobie dłonie, przepraszam-przytulają się do siebie, proszę-wskazują ręką.

„W kinie” – słuchanie wiersza

Rozmowa na temat treści wiersza; dzieci odpowiadają na pytania: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

„Coś na f” – zabawa spostrzegawcza; dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących się w pokoju, następnie starają się określić, czy w danym słowie występuje głoska f,(dodatkowo wymieniane słowa można sylabizować i liczyć głoski)

KARTA PRACY

„Po co jest teatr?” – słuchanie wiersza, dzieci po wysłuchaniu odpowiadają na pytania: O jakim miejscu opowiada wiersz? Co niezwykłego dzieje się w teatrze? Po co jest teatr? 

„W teatrze” – praca z obrazkiem; zadaniem dzieci jest nazwanie elementów, które znają, rodzice starają się wytłumaczyć funkcje widzianych rzeczy, osób lub miejsca (elementy do omówienia: scena, widowania, kotara, aktorzy, kostiumy, rekwizyt, dekoracje)

„Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa, dzieci starają się odpowiedzieć na pytanie, w razie problemów, mogą spojrzeć na obrazki; rodzice wyjaśniają znaczenie pojęć: eksponat, wystawa

„Jak należy kulturalnie zachowywać się w miejscach publicznych? – zabawa dydaktyczno-słownikowa, rozwijająca słownik czynny dzieci; jako podsumowanie zadaniem dzieci jest wskazanie trzech zachowań właściwych oraz trzech zachowań niewłaściwych w miejscach publicznych np. kino, teatr, muzeum

„Eksponaty w muzeum” – zabawa równoważna; zabawa odbywa się w parach, jedna osoba jest kustoszem muzeum i tworzy wystawę, druga osoba przyjmuje rolę posągu, rzeźby lub innego przedmiotu znajdującego się w muzeum; kustosz ustawia swój eksponat – wymyśla pozycje, ustawia ręce, nogi, głowę; następnie jest zamiana ról.

„Balet i inne tańce” – ćwiczenia ze wstążką/ szarfą / sznurówką; dzieci poruszają się w rytm muzyki – tańczą własny układ, starając się przy tym wykonywać obszerne ruchy ramion, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach; zachęcamy rodziców do wspólnego ćwiczenia


13.04.2021 – Język angielski

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Dzisiaj zapraszam na kolejne aktywności do wykonania w domu. Mam nadzieję, że czas kiedy spotkamy się w przeszkolu zbliża się już wielkimi krokami!

1.    Five Little Speckled Frogs | CoComelon Nursery Rhymes & Kids Songs – kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=VQTVrxj4l6o

Zachęcam do kolejnego posłuchania i nauki piosenki o pięciu nakrapianych żabkach. Mam nadzieję, że niedługo spotkamy się w przedszkolu i będziemy mogli zaśpiewać ją razem!

  1. Propozycja wykonania pracy plastycznej – motyl (butterfly) lub żabka (frog)

(Cel: rozwijanie kreatywności dzieci, ćwiczenie małej motoryki)

Dzieci mogą pracować z wydrukiem karty poniżej (jeżeli mamy taką możliwość) lub możemy przygotować dziecku kształty przestawione na obrazku jako wzór do wycięcia.  Wycięte elementy należy „złożyć” w całość i przykleić na kartce papieru.

Motylka można dodatkowo pokolorować lub ozdobić.

Do wykonania pracy potrzebne będą:

  • kartka papieru,
  • papier kolorowy lub ścinki papieru prezentowego lub kolorowy magazyn,
  • nożyczki
  • klej

https://twistynoodle.com/make-a-butterfly-coloring-page/

Propozycja wykonania żabki:

https://twistynoodle.com/make-a-frog-coloring-page/


„Z Ekologią na Ty”

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice !

W  dniu 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Dbanie o naszą planetę i otaczające środowisko stało się jednym z najważniejszych zadań dla wszystkich ludzi na świecie. Dlatego w kolejnych zajęciach proponuję, by opowiadać Wam o tym, czym dla Nas jest piękno naszej planety pod hasłem „Z Ekologią na Ty”. Poniższy scenariusz możemy realizować dzieląc go na dwie lub trzy części w zależności od percepcji i kondycji dzieci.

Drodzy Rodzice, spróbujcie wytłumaczyć swoim milusińskim znaczenie słowa EKOLOGIA.

  1. Na początku powitamy się znaną Wam piosenką „Przywitajmy się wesoło”. Jeżeli jej nie pamiętacie poniżej podaję link do utworu. Zaproście rodziców i rodzeństwo do zabawy w parach. Wykonujcie taniec zgodnie z tekstem piosenki. Możemy śpiew powtórzyć kilka razy, tak aby móc zapamiętać tekst.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

  1. A teraz na rozgrzewkę odrobina sportu czyli trochę ćwiczeń fizycznych. Nauczymy się nowej piosenki zapraszającej do gimnastyki pt. „Skaczemy, biegniemy”. Śpiewajcie i poruszajcie się rytmiczne:
  • W pierwszej zwrotce możecie wykonywać budzenie i ubieranie się.
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.
  • W drugiej zwrotce możemy zrobić pary i zamiast biec do linii Mety obracać się kółeczkami krokiem lekkiego truchtu lub naśladować bieg w miejscu
  • W refrenie naśladujcie gesty – podskok, bieg w miejscu, gimnastykę, taniec.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Wprowadzamy nową piosenkę związaną z Dniem Ziemi. Najpierw wysłuchajcie utworu „Ziemia – wyspa zielona”, a potem wykonujcie poniższe zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

Dzieci:

  – powtarzają melodie na la, la, la

  – starają się zapamiętywać słowa

 – opowiadają o czym jest piosenka

  1. Teraz kolej na nowe zadania rytmiczne, ćwiczenia „Echo rytmiczne”

Rodzice klaszczą przez siebie wymyślony rytm/może być zaczerpnięty  z piosenki /. Dzieci  powtarzają go  np. wyklaskując, wytupując, uderzając klocek o klocek itp. Ćwiczenie kontynuujemy zmieniając rytm kilkakrotnie.

  1. Powtórzenie znanej i nauczonej przez Was piosenki „ Promyk słońca wyjrzał zza chmury”.
  • Śpiewamy piosenkę utrwalając linię melodyczną i słowa
  • W zwrotkach piosenki tworzymy zamkniętą parę – trzymamy się za obie ręce i obracamy się krokami chodzonymi ze zmianą obrotu w połowie zwrotki
  • W refrenie zatrzymujemy się i klaszczemy w dłonie wyrzucając do góry obie ręce na słowa „Wiosna”
  • Zabawę powtarzamy sprawdzając poziom nabytych przez dzieci umiejętności
  1. A teraz znowu trochę ruchu, czyli gimnastyki. Powtarzajcie gesty z układu tanecznego „Wyginaj śmiało ciało”.

https://www.youtube.com/watch?v=m4pLRF96kyI

– Ponieważ układ pokazany na filmie jest dość trudny dzieci niech próbują powtarzać tylko te kroki, które nie sprawiają im trudności !

– Teraz dzieci mogą wymyślić swój układ taneczny np. „Zwariowane ciało”. Tu przyda się fantazja i pomysłowość dziecka !

Jest ta super zabawa rozwijająca kreatywność i umiejętności swobodnej improwizacji dzieci w określonych rytmach i charakterze  danego utworu.

  1. Na koniec piosenka „Pożegnamy się wesoło”. Nauczcie się zabawy, jeżeli nie pamiętacie jej z naszych wcześniejszych zajęć.

Melodia i tekst poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=xfOFlrqIYnE

  • Do zabawy dodajemy klaskanie i tupanie tak jak w tekście piosenki.
  • Na przygrywki możemy wykorzystać swobodne pląsanie lub obracanie (wirowanie).

Nie zapominamy o ćwiczeniach i zabawach relaksujących kończących nasze zajęcia !

Opis przykładowych zabaw podałam w poprzednim scenariuszu.

Drodzy Rodzice !

Podczas wszystkich naszych spotkań i nauki z dziećmi  staramy się również powtórzyć piosenki i zabawy z poprzednich zajęć. Utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.

Udanej nauki i zabawy !

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach !

Pozdrawiam

Ewa Lempkowska – nauczyciel rytmiki


Drodzy Rodzice oraz Dzieci! 
Jeszcze przez chwilę pozostańmy w Wielkanocnej atmosferze, poniżej wstawiamy plan pracy zdalnej na obecny tydzień (6-9.04) 🙂

„Dlaczego przed Wielkanocą malujemy jajka?” zabawa słownika – krótka rozmowa na temat rodzinnych zwyczajów malowania pisanek, niech dzieci spróbują same znaleźć wytłumaczenie, a na koniec sprawdźmy je z informacjami z filmiku https://www.youtube.com/watch?v=8dYCFjduB_8&ab_channel=FundacjaUniwersytetDzieci

„Pisanki” słuchanie wiersza Doroty Gellner

Po wysłuchaniu odpowiadamy na pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek?

„Wielkanocny stół” Dzieci opowiadają co widzą na obrazku, próbują wskazać element, które znalazły się na ich stole podczas świąt. Podczas nazywania przedmiotów zadaniem dzieci jest powiedzenie ile dany wyraz ma sylab.

„Liczymy pisanki” zabawa matematyczna. Przygotowujemy 10 papierowych pisanek albo liczmanów, dzieci operują nimi i rozwiązują treść poniższych zadań:

– Ala do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 4. Ile pisanek jest w koszyku?
– Zosia włożyła do koszyka 2 pisanki. Asia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i włożył jeszcze
2 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 3 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile
pisanek pomalowali razem?
– W koszyku było 10 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 2 jajka. Ile jajek
pozostało w koszyku?

„Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna. Rodzic czyta zdanie, a dziecko określa, czy jest ono
prawdziwe, czy fałszywe. Jeżeli zdania są fałszywe, to dzieci mówią, jak powinny brzmieć.
1. Święta Wielkanocne kojarzą się nam z choinką i św. Mikołajem.
2. Do koszyczka wkładamy żelki, cukierki czekoladowe i chrupki.
3. Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne.
4. Święta Wielkanocne zawsze odchodzimy latem.
5.  Na palmową niedzielę robimy palemki.
6. Najważniejszym posiłkiem w czasie Świat Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie.
7. Przy wielkanocnym stole szykujemy miejsce dla nieoczekiwanego gościa.

„Które to jajko?” – zabawa badawcza. Przygotowujemy dwa jednakowe jajka i prosimy dzieci, aby
zastanowiły się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Następnie delikatnie zakręcamy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruch i określają, które z nich kręci się szybciej. Na koniec rozbijamy jajko i sprawdzamy, czy mieliśmy rację. 

„Jak zbudowane jest jajko” zabawa badawcza. Przygotowujemy ugotowane na twardo, jajko. Zadaniem dzieci jest określić właściwości jajka i wykonać następujące czynności: – obieranie jajka ze skorupki, – określanie wyglądu, zapachu, smaku, – nazywanie części jajka: białko, żółtko, skorupka oraz samodzielnie stworzyć rysnek jajka, na którym będzie widać jego wszystkie części.

„Szukamy pisanek” – zabawa słuchowo-ruchowa.  Dzieci wychodzą z pokoju, a rodzice chowają przygotowaną wcześniej pisankę. Zadaniem dzieci jest jej znalezienie, rodzice mówią: pi-pi, kiedy dziecko jest blisko miejsca ukrycia. (zabawa typu ciepło-zimno)


06.04.2021 

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Mimo, że kalendarzowa wiosna rozpoczęła się już jakiś czas temu to dopiero od niedawna wyraźnie widać, że zmieniła się pora roku. 

 Dzisiaj proponuję zapoznać się z krótkim filmikiem oraz piosenką o oznakach wiosny.

Spring – English Vocabulary

https://www.youtube.com/watch?v=ZEb1GsqxhZc

Spring Songs for Children – Spring is Here with Lyrics – Kids Songs by The Learning Station

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

Następnie dobrym pomysłem będzie wybranie się na spacer i własna obserwacja oznak wiosny.

Jeżeli mamy w domu możliwość drukowania możemy wydrukowaną kartę pracy zabrać ze sobą na spacer. A jeśli nie, możemy ją potraktować jako inspirację do stworzenia własnego rysunku, który przedstawia zaobserwowane oznaki wiosny.

Kartę pracy  ‘Signs of Spring Coloring Page’ można znaleźć tutaj:

 https://twistynoodle.com/signs-of-spring-8-coloring-page/

Mam wielką nadzieję, że zobaczymy się niedługo!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Wielkanoc 2021 r.

Witam

 1.Na wstępie zapraszam do zaśpiewania piosenki „Na powitanie”

https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

Powtarzamy ją wiele razy witając się ze wszystkimi obecnymi np. z mamą, babcią itp..

W kolejnych ćwiczeniach rytmicznych utrwalamy linię melodyczną oraz tekst utworów. Sprawdzamy, jak dzieci zapamiętały zabawy ruchowe i podstawowe kroki do śpiewanych poszczególnych  zwrotek i refrenu.  

Nowy temat do ćwiczeń:

Utrwalamy piosenki poprzez zabawy rytmiczne z instrumentami.

Za instrumenty mogą posłużyć drewniane klocki, grzechotki

2.Śpiewamy piosenkę  „ My jesteśmy żabki”

  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym klockami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

3.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie rodzic woła wysoko „kle, kle „ dzieci zamieniają się w bociana(stanie na jednej nodze z szeroko rozłożonymi rękoma). Gdy rodzic zawoła nisko „kum ,kum” dziecko robi przysiad tak jak żabka.
  • Całość powtarzamy kilka razy

4.Nauka piosenki „Święta tuż, tuż”

https://www.youtube.com/watch?v=pNoD_565U08

  • Dzieci słuchają melodii i tekstu piosenki
  • Dzieci uczą się linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Dzieci powtarzają piosenkę z nauką zwrotek i refrenu
  • Dzieci wraz z rodzicami i rodzeństwem bawią się w zabawie ruchowej do piosenki w swobodnej improwizacji czyli „jak czują”

5.Nauka piosenki „Pisanki, kraszanki”

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

  • Osłuchanie piosenki i nauka linii melodycznej na sylaby la, la , la
  • Powtarzanie utworu z nauka zwrotek i refrenu
  • Utrwalenie piosenki
  • Przy śpiewaniu refrenu dzieci mogą naśladować ruchem malowanie pisanek
  • W czasie każdej zwrotki dzieci wystukują rytm drewnianym łyżkami
  • W czasie refrenu rodzic lub rodzeństwo grają na grzechotkach rytm piosenki
  • Po wykonaniu piosenki następuje zamiana instrumentów

6.Zabawa ruchowa:

  • Przy akompaniamencie rodzica lub rodzeństwa wykonywanym na naszych instrumentach dzieci poruszają się rytmicznie
  • Gdy akompaniament milknie dzieci „szukają parę”. Mogą podać ręce rodzeństwu, rodzicom lub swojej przytulance misiowi, lalce
  • Całość powtarzamy kilka razy

7.Podczas zajęć rytmiki dzieci chętnie śpiewały piosenkę „Tu paluszek

https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0

Słowa piosenki sugerują „taniec”/gesty/

Powtarzamy piosenkę. Słowa i sugerują „taniec”/gesty/.Dzieci bawią się wspólnie z Rodzicami

Powodzenia !  Miłej zabawy !

Zdrowych pogodnych, uśmiechniętych Świąt Wielkanocnych, słodkich prezentów od zajączka oraz mokrego Śmigusa Dyngusa życzy

Ewa Lempkowska

Nauczyciel rytmiki


Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze Kwiecień 2021

Święta, święta, biją dzwony

-zapoznanie się z tradycjami świąt Wielkanocnych

-poznanie symboli Wielkanocnych

-przedstawienie produktów, które znajdziemy w świątecznym koszyczku

-poznanie znaczenia pojęć: radość oraz tradycja

-obserwacja zmieniającej się przyrody

-rozwijanie umiejętności dobierania rymów

Wielkanoc

-kształtowanie nazw oraz wyglądu figur geometrycznych

-rozwijanie umiejętności przewidywania wydarzeń

-poznanie tradycyjnych potraw Wielkanocnych

-rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowania symbolem liczby

-usprawnianie poczucia rytmu podczas gry na instrumentach

Z kulturą za pan brat

-poznanie znaczenia pojęcia: kultura

-czytanie globalne zwrotów: proszę, dziękuję, przepraszam oraz ich stosowanie

-wysłuchiwanie głoski „f” w wyrazach

-wymienianie przedmiotów zaczynających się na głoskę „f”

-dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów

-poznanie i stosowanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych

Jestem kulturalny

-utrwalanie stosowania zwrotów grzecznościowych

-rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego przy pracy z obrazkami

-przeprowadzenie eksperymentu, wyciąganie wniosków z obserwacji

-poznanie świata różnymi zmysłami

-kształtowanie szacunku do przyrody

-poznanie znaczenia pojęć: ekologia oraz ekokultura

-sprawne przeliczanie w zakresie 9

-rozwijanie umiejętności segregacji śmieci


Drodzy Rodzice oraz kochane Biedroneczki!

Ze względu na obecną sytuację  zachęcamy wszytskich do wspólnej pracy zdalnej. Poniżej zamieszczamy zadania na najbliższy tydzień (29.03-2.04).

„Wielkanoc – czas radości” – zabawa dydaktyczno – słownikowa; rozmowa na temat symboli świąt Wielkanocnych oraz sposobu ich spędzania; wyjaśnienie znaczenia słowa „tradycja” oraz podanie kilku przykładów przez dzieci

„Ślady wiosny” –  wymienienie przez dzieci oznak wiosny, które zostały wspomniane w filmiku (https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY&ab_channel=AbcZabawa)

„Dokończ zdanie” – zabawa słuchowa, rodzice mówią zdanie, a dzieci próbują je kończyć:

Po zielonej łące kicają…(zające)

W kurniku kaczątka i małe…(pisklątka)

Wielkanoc to wiosenne święta, o których każde dziecko…(pamięta)

Każdy na wielkanocną babkę się skusi, bo to wypieki mojej…(mamusi)

„Jajko na łyżce” – zabawa ruchowa z elementem równowagi – próba utrzymania jajka na łyżce podczas chodzenia, można również spróbować innych aktywności (np. skłon, przysiad itp.)

„Wielkanocne zwierzątka” – dzieci samodzielnie starają się wymienić zwierzęta związane ze świętami wielkanocnymi, w przypadku problemów, możemy pomóc podając opis zwierzątek 

Praca plastyczna: Wykonanie zajączka wielkanocnego z rolki po papierze. Filmik instruktażowy do wykonania pracy https://www.youtube.com/watch?v=IZ_7h1bAHnU&ab_channel=TylkoDlaDzieci

„Jak oddzielić żółtko od białka?” – zabawa badawcza – najpierw dzieci podają swoje pomysły na oddzielenie żółtka od białka, następnie wspólnie oglądamy filmik i sprawdzamy czy któryś ze sposób się w nim pojawił (https://www.youtube.com/watch?v=QDjmWjkItjs&ab_channel=Pani_Fotograf). Polecamy spróbować ostatni sposób podczas przygotowywania świątecznych potraw wraz z dziećmi.

„Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” – https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4&ab_channel=martakos – wysłuchanie piosenki, wymienienie symboli wielkanocnych oraz to co możemy znaleźć w koszyczku

Praca plastyczna: Wykonanie dowolną techniką kartki wielkanocnej, zawierającej przynajmniej 3 symbole, które dzieci poznały wcześniej 

Zachęcamy do wspólnych spacerów, które są dobrą okazją do zmieniającej się przyrody. Może nawet komuś uda się znaleźć Wielkanocnego Zająca 😉

Dodatkowo zamieszczamy kolorowanki, które mogą umilić dzieciom ten świąteczny czas. Miłej pracy oraz Wesołych i Spokojnych Świąt Wielkanocnych! 🙂 

Pisanka do kolorowania do druku

Pisanki kolorowanki świąteczne dla dzieci do druku


30.03.2021 

Drodzy Rodzice!  Kochane Przedszkolaki!

Ponieważ dzisiaj i w najbliższym czasie nie będziemy mogli spotkać się w przedszkolu mam kilka propozycji, które pozwolą spotkać się z angielskim w domu:

Zapoznajcie się proszę z krótkim filmikiem – piosenką, przypominającym kilka słów dotyczących Wielkanocy. W dalszej części filmik przedstawia szukanie schowanych jajek, a obecnie raczej słodkości – co jest świąteczną tradycją w krajach anglojęzycznych.

Easter Game for Kids | What Is It? Game | Maple Leaf Learning Playhouse

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

Przypominam także piosenkę o wielkanocnym zajączku, której uczyliśmy się wspólnie na zajęciach.

Easter Bunny Song

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

Na stronie British Council znajdują się ćwiczenia związane z tematem Wielkanocy. Do ćwiczenia prowadzi poniższy link:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/easter

Część słów z tego ćwiczenia poznaliśmy na zajęciach. Wiem, że w najstarszych grupach z pewnością znajdą się chętni, żeby spróbować je wykonać!

Do zobaczenia niedługo!

Pani od angielskiego

Marianna Kądziela


Drodzy Rodzice!

28.01.2021 r. (czwartek) w naszej grupie odbędzie się Bal Karnawałowy.

Mile widziane kolorowe stroje wraz z elementami karnawałowymi wykonanymi wspólnie z rodzicami.

Prosimy również, aby ewentualne stroje z wypożyczalni umożliwiały dzieciom swobodne poruszanie się oraz samodzielną obsługę w toalecie i przy stole. Prosimy też, aby dzieci miały ze sobą ubrania na zmianę.


Drodzy Rodzice!

Dnia 27.01.2021 r. (środa) odbędzie się nagranie przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka.

Prosimy, aby dziewczynki miały białe bluzeczki i białe rajstopy, zaś chłopcy białe bądź jasne koszule i ciemne spodnie, ale nie dresowe.


Drodzy Rodzice!

22 grudnia 2020r. (wtorek) nasza grupa zaprezentuje przedstawienie świąteczne.

Prosimy, aby w tym dniu dzieci były ubrane elegancko już od rana.  Ze względu na sytuację epidemiologiczną uroczystość odbędzie się bez Państwa udziału.


List od Św. Mikołaja do dzieci.


03.12.2020  

Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki!

Niestety dzisiaj nie możemy spotkać się na zajęciach w przedszkolu. Dla chętnych dzieci mam w związku z tym następującą propozycję:

  1. Film / książka ‘Gruffalo

(Cel: poznanie całej historii, której fragment dzieci poznały na zajęciach oraz utrwalenie poznanego słownictwa)

https://www.youtube.com/watch?v=s8sUPpPc8Ws

Pozdrawiam BARDZO SERDECZNIE i życzę dużo zdrowia!

pani od angielskiego

 Marianna Kądziela


Drodzy Rodzice,

Zawieszone zajęcia od 03.12.2020 do 07.12.2020. Serdecznie i zdrowo pozdrawiamy,  do zobaczenia 08.12.2020.


Nasze przedszkole już kolejny rok uczestniczy aktywnie  w akcji „Pola Nadziei” we współpracy z Ośrodkiem Hospicjum Domowe Zgromadzenia Księży Marianów z ul. Tykocińskiej w Warszawie. Dzieci sadzą cebulki żonkili w ogrodzie przedszkola, które zakwitną wiosną.

Prowadzimy zbiórkę pieniężną do puszki umieszczonej na szatni przedszkolnej, a zgromadzone środki przekazujemy na cele ww. hospicjum.

Drogi Rodzicu! Włącz się do akcji ! Dobro powraca! 


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku dodatkowe ćwiczenie na dziś:)

Dodatkowe ćwiczenie dla dzieci


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice,

Przesyłamy bajkę  do przeczytania.

Ćwiczenie


Drodzy Rodzice i przedszkolaki!

Niestety przez zaistniałą sytuację nie możemy się spotkać w przedszkolu, dlatego przesyłam plan działania na najbliższy tydzień do zrealizowania w domu.

Wt. (03.11) i Śr. (04.11)

Cele: doskonalenie koordynacji ręka oko, utrwalenie nazw kolorów, ćwiczenie prawidłowego chwytu pęstkowego, rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności słuchania i odtwarzania tekstu utworu muzycznego ze zrozumieniem

  1. Piosenka „Malowała jesień” https://www.youtube.com/watch?v=_y4aee0k8zc&ab_channel=MonikaDrozd – rodzic zadaje dziecku pytania:
  2. Jakie kolory zostały wymienione w piosence?
  3. Jaki ptak przyglądał się Jesieni?
  4. Co zrobił wiatr z liśćmi?

 

Słownie porównać obrazki poniżej. Pytania mogą w tym pomóc.

Zielony las wiosną

Fototapeta LAS JESIENIĄ 4-002 • Tapetuj.pl

– Co przedstawiają obrazki?

– Jakie różnice są między obrazkami?

– Jakie kolory są charakterystyczne dla obrazków?

  1. W miarę możliwości wydrukować i wykonać ćwiczenia na motorykę małą (załącznik 1) wg polecenia.

Załącznik nr 1

  1. Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu. Podczas spaceru obserwować liście, nazwać w jakich są kolorach oraz znajdywać i nazywać inne symbole jesieni. Podczas obserwacji można wykonać kilka ćwiczeń takich jak: przysiady, skłony, podskoki.

Czw. (05.11)

Cele: poznawanie i nazywanie przetworów jesiennych, doskonalenie umiejętności matematycznych i utrwalanie ich za pomocą karty pracy

  1. Rozmowa na podstawie tekstu Joanny Papuzińskiej pt. „Powidła”

Kiedy czuję zapach powideł,

to wyrasta mi natychmiast para skrzydeł.

Mogę lecieć dniem czy też nocą

tam, gdzie w rondlu powidła perkocą.

Gdy zamkniecie kuchnię na trzy kłódki,

to ja

zrobię się całkiem malutki,

pod progiem się prześliznę,

powideł sobie liznę.

Wyjaśniamy pojęcia powidła i perkocą. Następnie rozmawiamy o wierszu (możemy zadać poniższe pytania)

– Kiedy może komuś wyrastać para skrzydeł?

– Co się stanie kiedy nam wyrosną skrzydła?

– Czy naprawdę może tak się zdarzyć, że komuś wyrosną skrzydła?

– Jakie powidła lub dżem lubisz najbardziej?

– Jak myślisz z czego jeszcze można zrobić powidła?

Przygotowanie karty pracy (załącznik 2) Graficzne przedstawienie liczby 2

Załącznik nr 2

Niech dzieciaki pokażą na palcach u jednej ręki ile to jest dwa, a następnie niech spróbują pokazać wykorzystując palce obu dłoni.

Samodzielnie dzieci wykonują dwa zadania z karty pracy. Na koniec niech wykonają obrazek, który będzie przedstawiał dwa dowolne przedmioty.

Pt. (06.11)

Cele: doskonalenie umiejętności motoryki małej, rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywności dziecka

 

  1. Ćwiczenie grafomotoryczne. Dzieci samodzielnie dokańczają liście po śladzie i dowolnie je kolorują. (załącznik 3)

Załącznik nr 3

  1. Praca plastyczna – wydzieranka. Należy wydrukować lub przerysować szablon grzybka (załącznik 4), dzieci z kolorowego papieru wydzierają elementy i przyklejają je do kartki. Ważne jest zachowanie kształtu grzybka i wykorzystanie kolorów jesieni.

Załącznik nr 4

  1. Rozmowa na temat jesieni, jej opis i charakterystyka.
  2. W wolnej chwili stworzenie wspólnej pracy artystycznej o tematyce jesiennej, wykonanej dowolną techniką.

POWODZENIA I MIŁEJ ZABAWY!


Drodzy Rodzice,

w poniższym linku przesyłamy ćwiczenia z jęz. angielskiego.

Ćwiczenia z jęz. angielskiego


Drodzy Rodzice grupy Biedronki,

w poniższych  linkach znajdą Państwo zadanie połączone z zabawą na ten okres, kiedy w przedszkolu są zawieszone zajęcia.  Życzymy udane zabawy:)

Zadanie a zarazem zabawa


Witamy w nowym roku szkolnym!!!

Poniżej umieszczona została lista dzieci, które od tego roku uczęszczać będą do tej grupy, tj „Biedronki”,oraz obok imion są zapisane znaczki dzieci.

Grupa będzie funkcjonować w godzinach:

Od Poniedziałku do Środy:  6:30 – 17:00

Czwartek i Piątek: 6:30 – 16:30

W miarę możliwości, prosimy odbierać dzieci w godzinach pracy grupy oraz przyprowadzać najpóźniej do godziny 8:30.

Z powodu panującego nadal wirusa (COVID – 19) wciąż przestrzegane są zasady sanitarne, miedzy innymi zakaz przynoszenia zabawek, książeczek itp. rzeczy.

Grupa „Biedronki”:

  1. Be… Natan                       GRUSZKA
  2. Bo… Alicja                        SŁONECZKO
  3. Cza… Barbar                    KORALIKI
  4. Dyb… Andrzej                 BURAK
  5. Fili… Zuzanna                 KONICZYNKA
  6. Gar… Julia                      BIEDRONKA
  7. Gro… Justyna                 WISIENKI
  8. Kacz… Michalina            FILIŻANKA
  9. Koz… Oliwia                   MOTYL
  10. Len… Adam                   1 GRZYBEK
  11. Łob… Cezary                   DOMEK
  12. Maj…. Julia                    2 MUCHOMORY
  13. Mar…. Jan                     1 MUCHOMOR
  14. Mat… Mark                     PIŁKA
  15. Mr… Zuzanna                1 KWIATEK
  16. Ogo… Ignacy                 2 GRZYBKI
  17. Ole…Jakub                    WIADERKO
  18. Pie…. Kuba                     SAMOCHÓD
  19. Sie…. Zofia                     SERDUSZKO
  20. Sit…. Mariusz                RYBKA
  21. Sza…. Blanka                 PARASOLKA
  22. Szu…. Piotr                    BOCIAN
  23. Tom…. Wojciech          ŁÓDKA
  24. Win…. Lena                   3 BALONIKI

Nauczyciele:

Agnieszka Roguska

 Ewelina Jarosiewicz


 

 

Grupy

grupa 1 grupa 2 grupa 3 grupa 4 grupa 5
BIP
Skip to content